  • 1. Data: 2009-06-19 07:57:42
    Temat: Niezgodność towaru z umową a zakup od prywatniej osoby
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Witam
    Kupiłem na allegro komplet felg aluminiowych, na aukcji nie było nic
    oprócz nr telefonu i parametrów felg. Wysłałem więc zapytanie do
    sprzedawcy czy felgi są proste, otrzymałem odpowiedź, że tak.
    Skorzystałem więc z opcji kup teraz i mam teraz komplet felg z których
    dwie są krzywe. Dowiedziałem się ile kosztuje prostowanie ok 150zł za
    dwie felgi. Sprzedający na początku był bardzo zdziwiony, że tak jest
    chciał czasu na zastanowienie wiec dałem mu kilka dni. Wczoraj odezwałem
    się do niego ponownie a ten odpisał mi że nie bierze odpowiedzialności
    za eksploatacje sugerując, że je sobie sam pokrzywiłem. A ja nawet ich
    nie montowałem, ba nawet opony nie założyłem.

    Mam zamiar zgłosić się na policję i zawiadomić o oszustwie, jakie mam
    szanse na to żeby policja się tym zajęła?

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2009-06-19 08:52:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysiek82 wrote:

    > Mam zamiar zgłosić się na policję i zawiadomić o oszustwie, jakie mam
    > szanse na to żeby policja się tym zajęła?

    100%

  • 3. Data: 2009-06-19 09:22:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > 100%

    A w którym miejscu to oszustwo bo nie widzę?

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-06-19 09:33:33
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    witek pisze:

    > 100%

    a jaka jest szansa, że mi przyznają rację, bo w sumie przecież mogłem je
    sam uszkodzić tak twierdzi teraz sprzedający :/ Jak mam mu udowodnić, że
    tak nie było?

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2009-06-19 18:36:50
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > a jaka jest szansa, że mi przyznają rację, bo w sumie przecież mogłem je
    > sam uszkodzić tak twierdzi teraz sprzedający :/ Jak mam mu udowodnić, że
    > tak nie było?

    Napisz mu ,że zgłaszasz jutro na Policję, być może zmieni zdanie, bo pewnie
    ktoś z jego otoczenia też wiedział o krzywości felg.

  • 6. Data: 2009-06-19 22:53:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <k...@0...pl> napisał w wiadomości

    > Mam zamiar zgłosić się na policję i zawiadomić o oszustwie, jakie mam
    > szanse na to żeby policja się tym zajęła?

    Moim zdaniem znikome. Co do meritum sprawy masz oczywiście rację i zasadne
    roszczenie o naprawę przez sprzedającego spowodowanych dostarczeniem
    pogiętych felg szkód. Ale udowodnienie oszustwa wydaje mi się
    nieprawdopodobne. To jest po prostu sprawa cywilna.

  • 7. Data: 2009-06-20 17:52:13
    Od: <j...@g...pl>

> [...]
    > pogiętych felg szkód. Ale udowodnienie oszustwa wydaje mi się
    > nieprawdopodobne. To jest po prostu sprawa cywilna.

    Jeżeli sprzedający celowo wprowadził w błąd kupującoego co do stanu felg to
    chyba jednak jest to sprawa karna.
    Może to nie pierwsze takie felgi sprzedane przez tego oszusta.Zwroć uwagę
    ,że kupujący zadał pytanie przed zakupem.
    Nie wydaje mi się by sprzedający nie rozumiał istoty tego pytania.
    Oczywiście nie przesądzam sprawy jedynie radzę by jednak kupujący nie
    "odpuszczał",ponieważ tych cwaniaków powinno się tępić
    wszystkimi możliwymi sposobami.Ci oszuści podważąją zaufanie do obrotu
    towarowego.

    jhr

  • 8. Data: 2009-06-20 18:06:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:h1h5be$8e6$1@inews.gazeta.pl...
    > Jeżeli sprzedający celowo wprowadził w błąd kupującego co do stanu felg
    > to chyba jednak jest to sprawa karna.

    Tylko jak tego dowieść.

    > Może to nie pierwsze takie felgi sprzedane przez tego oszusta.Zwróć uwagę
    > ,że kupujący zadał pytanie przed zakupem.

    Zwróciłem. Cały problem w stronie dowodowej. Jak dowieść umyślności w tym
    wypadku?

  • 9. Data: 2009-06-20 19:57:47
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Zwróciłem. Cały problem w stronie dowodowej. Jak dowieść umyślności w tym
    > wypadku?

    np.
    masz świadków, którzy potwierdzą twoją wersję?
    Zadzwon do sprzedawcy, tak pokieruj rozmową aby sie przyznał - nagraj
    rozmowę.

  • 10. Data: 2009-06-20 20:37:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@d...pl> napisał w wiadomości
    > np.
    > masz świadków, którzy potwierdzą twoją wersję?

    Piszmy o konkretach. Jak chcesz takiego swiadka niby znaleźć?

    > Zadzwon do sprzedawcy, tak pokieruj rozmową aby sie przyznał - nagraj
    > rozmowę.

    Gdyby się to udało, to zyskalibyśmy jakiś 1 % szansy na powodzenie. Wszak
    nawet zeznania pod odpwoiedzialnością karną złożone przez póxniejszego
    podejrzanego nie są dowodem, a co dob\pierto jego oświadczenie w jakiejś
    rozmowie telefonicznej.