  • 1. Data: 2010-02-18 07:38:56
    Temat: Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Kupiłem za pośrednictwem internetu piekarnik Samsunga do zabudowy,
    kuchnia została zrobiona na zamówienie, po uruchomieniu stwierdziłem, że
    piekarnik nie posiada obrotowego rożna, który wg. oferty sprzedawcy miał
    być.
    Kilka telefonów i sprzedawca zobowiązał się dosłać brakujący rożen -
    towar otrzymałem ale okazało się, że ten piekarnik wcale nie ma
    możliwości podpięcia tego rożna - po telefonach do producenta ustaliłem,
    że ten model nigdy nie miał i nie ma możliwości zamontowania rożna.

    Znów tel do sprzedawcy ten zobowiązał się odebrać sprzęt - mimo, że był
    już on używany. Ja nie chcę kasy z powrotem, a chcę wymiany na inny (o
    tych samych walorach estetycznych i wielkości) z rożnem.

    Napisałem oficjalne pismo do sprzedawcy z żądaniami:

    pismo do sprzedawcy
    REKLAMACJA - NIEZGODNOŚĆ OPISU ZE STANEM FAKTYCZNYM

    Rzecz tyczy się Piekarnika Samsung Model BT621FSST nr seryjny:
    15537DDQ300085B

    Zakupu dokonałem za pośrednictwem sklepu internetowego Moderni.pl
    15.09.2009 r.
    Wg. opisu na stronie internetowej piekarnik powinien posiadać rożen
    obrotowy (w chwili obecnej błąd został poprawiony posiadam jednak zrzuty
    tej strony).
    Oczywiście piekarnik do mnie dotarł bez rożna - zareklamowałem na e-mail
    i telefonicznie i sprzedawca obiecał dosłać mi brakujący element.
    Myśląc, że to tylko problem z brakującym elementem i z zapewnieniami, że
    dostanę BRAKUJĄCE elementy oraz z racji na czas oczekiwania piekarnik
    używałem. Po dość długim czasie ale w końcu doczekałem się brakujących
    elementów. Chciałem rzeczony rożen zamontować i móc już w pełni
    skorzystać z możliwości piekarnika. Jednak w żaden sposób nie byłem w
    stanie zamontować tego rożna zgodnie z instrukcją. Zadzwoniłem więc do
    serwisu aby dowiedzieć się jak to zamontować lub czy czasem nie brakuje
    mi jeszcze jakiegoś elementu. I tu dowiedziałem się, że ten model nie
    posiada rożna.
    Niestety wg. wszelkich zdobytych prze zemnie informacji do tego modelu
    nie da się zamontować obrotowego rożna. A wg. infolinii - Samsunga do
    tego modelu nie ma rożna. Zostałem więc wprowadzony przez sprzedawcę w błąd.
    Na mocy ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141,
    poz. 1176 ze zm.) w ramach niezgodności towaru z opisem Mogę żądać
    zwrotu piekarnik i otrzymać zwrot pieniędzy. I faktycznie sprzedawca
    zobowiązał się przyjąć zwrot i pokryć koszty transportu, mimo tego, że
    piekarnik był już prze zemnie używany. (Informacja otrzymana
    telefonicznie).

    Zwrot pieniędzy za piekarnik nie jest to z mojego punktu widzenia ok.
    Mianowicie robiąc kuchnię - meble kuchenne zaplanowałem, że wszelkie
    urządzenia aby zachować styl będą jednego producenta. Tak też zrobiłem.
    Przed zakupem starannie przeglądnąłem oferty różnych producentów i wybór
    padł na Samsunga (w skład mojego zestawu wchodzą: lodówka, piekarnik,
    kuchenka mikrofalowa, oraz ceramiczna płyta gazowa), mimo że nie była to
    najtańsza firma. Ale po pierwsze nie wszyscy producenci mają pełen
    zakres sprzętów, i nie koniecznie w innych odpowiadało mi wzornictwo.
    Kuchnia była robiona na zamówienie pod konkretne sprzęty, a sam design
    sprzętu dla mnie (grafika z zawodu) był bardzo istotny.
    Jak już wcześniej wspomniałem sprzedawca telefonicznie zobowiązał się,
    że przyjmie zwrot i zwróci mi pieniądze za piekarnik. Jednak dla mnie
    nie rozwiązuje to problemu. Bo nie mam piekarnika jaki bym chciał, nie
    chcę pomiędzy sprzęty Samsunga wstawiać innego producenta (pozostałe
    sprzęty lodówka, płyta gazowa, poza kuchenką mikrofalową - kupiona w
    modern.pl - były kupione u innych sprzedawców) bo mi się nie podoba
    takie połączenie, nie stać mnie i nie widzę celowości kupowania 2x
    droższego piekarnika, który spełniał by moje oczekiwania co do designu i
    funkcji skoro ten co zamówiłem powinien mieć wszystko co chciałem.
    Rozwiązaniem było by zwrócić cały sprzęt firmy Samsung i zakupić nowy
    innej firmy. Jednak żaden ze sprzedawców nie weźmie tego na siebie. I
    wcale im się nie dziwię.
    Dlatego uważam, iż to firma Moderni podając nieprawdziwą informację
    wprowadziła mnie w błąd, a co za tym idzie dokonałem takiego wyboru.
    Dlatego domagam się aby firma Moderni, odpowiedział za zaistniałą
    sytuację i dostarczył mi elementy do zamontowania obrotowego rożna lub
    wymienił mi piekarnik na model, który posiada rożen obrotowy albo
    wymiany na inny model z rożnem i funkcjami jakie posiada, powinien
    posiadać wg. opisu obecny model, a jednocześnie design jego jest nie
    gorszy niż w piekarniku który obecnie mam. I co ważne aby dał sie bez
    ingerencji w meble zamontować lub aby firma Moderni pokryła koszty, o
    ile będzie taka potrzeba, przerobienia mebli tak by inny model można
    było w ładny i estetyczny (pasujący do całości) sposób zamontować.
    Jeżeli firma Moderni nie jest w stanie zaoferować mi piekarnika zgodnego
    z tym jaki oferuje w swoich opisach lub innego spełniającego moje
    oczekiwania to domagam się zwrotu 80% wartości piekarnika.

    Proszę o udzielenie odpowiedzi na niniejsze pismo w ustawowym terminie.
    Odpowiedzi proszę dokonać na piśmie przesłanym na adres: Szczepańcowa
    331, 38-457 Zręcin. W odpowiedzi proszę zawrzeć wszelkie informacje jak
    formę, terminy realizacji, naprawy, wymiany.

    Dostałem odpowiedź, że oni odbiorą ode mnie ten piekarnik i zwrócą kasę.
    Nie rozpatrują nawet innej możliwości.

    Ja nie chcę zwracać piekarnika - chcę wymiany lub zwrotu 80% wartości -
    co dalej mam robić?

    Pozostaje mi sąd?

    Ariusz

  • 2. Data: 2010-02-18 08:17:58
    Od: "M" <u...@s...ru>

> [...]
    > kuchnia została zrobiona na zamówienie, po uruchomieniu stwierdziłem, że
    > piekarnik nie posiada obrotowego rożna, który wg. oferty sprzedawcy miał

    Sprzedawca wybrał CIEBIE 1 aby CIEBIE oszukac !
    Pewnie nie wiedzial ze jestes ministrem skoro kupujesz przez internet.

    PANIE Sknero... zaproś przjaciół do resteuracji na cos z rożna i zapłać za
    nich :-))))).
    Nie da sie zrobic nic dobrego w agd Samsunga.

    Kuchnia jest tylko na POKAZ wiec czy piekarnik ma rozen czy nie nie ma
    znaczenia.
    Walnij na kazdym agd złoty matalik z napisem Limited for Bessst.....best....

    Milego dnia SZANOWNY PREZESIE.

  • 3. Data: 2010-02-18 08:23:47
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 18 Lut, 08:38, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Pozostaje mi sąd?
    >
    > Ariusz

    Zgłoś się wcześniej do rzecznika praw konsumenta może coś poradzi.

  • 4. Data: 2010-02-19 11:05:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010, Ariusz wrote:

    > Kupiłem za pośrednictwem internetu piekarnik Samsunga do zabudowy, kuchnia
    > została zrobiona na zamówienie

    Nie wyjaśniłeś (przynajmniej zrozumiale dla mnie) jednej sprawy: czy
    piszesz o sprzedawcy który sprzedał Ci "kuchnię na zamówienie", czy
    też kuchnię zamówiłeś "u kogoś", a pierkarnik kupiłeś sobie sam.
    W tym drugim przypadku, a mogą to sugerować niektóre teksty postu,
    sprzedawca jest chyba mało zainteresowany faktem, że zepsuje Ci projekt
    i wystrój kuchni.

> [...]
    > urządzenia aby zachować styl będą jednego producenta. Tak też zrobiłem. Przed
    > zakupem starannie przeglądnąłem oferty różnych producentów

    Ale jak kuchnię robił Ci (jako całość) kto inny, to Ty jesteś
    "konstruktorem" pomysłu z konkretnym modelem piekarnika.

    > Jak już wcześniej wspomniałem sprzedawca telefonicznie zobowiązał się, że
    > przyjmie zwrot i zwróci mi pieniądze za piekarnik. Jednak dla mnie nie
    > rozwiązuje to problemu. Bo nie mam piekarnika jaki bym chciał

    Właśnie znalazłeś się w sytuacji firmy, która podjęła się zrobić
    komuś "projekt na zamówienie", i przy okazji wyjaśniłeś dlaczego
    "to tak drogo kosztuje" :)

    > Jeżeli firma Moderni nie jest w stanie zaoferować mi piekarnika zgodnego z
    > tym jaki oferuje w swoich opisach lub innego spełniającego moje oczekiwania
    > to domagam się zwrotu 80% wartości piekarnika.

    ...czyli na tyle określasz szkody wynikłe z faktu sprzedaży "niezgodnego"
    sprzętu. Nie zabiorę głosu w tej sprawie, ale AFAIR była kiedyś podobna
    sprawa, powinna być w archiwum, chodziło bodaj o okno (?), i problem taki
    że jego wymiana była niemożliwa bez drobnej demolki budowlanej - oraz
    sprawę właśnie "kosztów ubocznych" wynikłych wyłącznie z "zasługi"
    kupującego, który miał kaprys zamontować je w takim miejscu.
    Wydaje mi się że wnioski powinny być takie same, problem w tym że
    nie pamiętam ani wniosków ani argumentacji :) - może będzie Ci się chciało
    przekopać przez (marnie ostatnio działające) Google.

    > Dostałem odpowiedź, że oni odbiorą ode mnie ten piekarnik i zwrócą kasę.
    > Nie rozpatrują nawet innej możliwości.

    Pytanie jest takie: czy można od nich żądać odpowiedzialności za nie
    ich projekt? Albo inaczej - odpowiedzialności za inne niż "normalne" koszty
    (instalacja/deinstalacja, transport) wydatki związane z "niezgodnym"
    towarem, ale nie wynikłe z błędnego (niezgodnego z instrukcją) działania.
    Bo do tego sprowadza się Twoje żądanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-02-22 10:43:22
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > W tym drugim przypadku, a mogą to sugerować niektóre teksty postu,
    > sprzedawca jest chyba mało zainteresowany faktem, że zepsuje Ci projekt

    Całą kuchnię robiła inna firma pod sprzęty jaki już zakupiłem

    > Ale jak kuchnię robił Ci (jako całość) kto inny, to Ty jesteś
    > "konstruktorem" pomysłu z konkretnym modelem piekarnika.

    Dokładnie - ten kto robił kuchnię miał wszystkie sprzęty przygotowane
    pomierzył je sobie i powstawiał w odpowiednio przygotowane miejsca

> [...]
    > (instalacja/deinstalacja, transport) wydatki związane z "niezgodnym"
    > towarem, ale nie wynikłe z błędnego (niezgodnego z instrukcją) działania.

    Jak już udało mi się w SAMSUNG POLSKA ustalić, że piekarnik który mi
    sprzedali mimo, że w instrukcji pisze, że ma opcję rożen obrotowy - to
    się okazuje, że SAMSUNG takiego piekarnika na polski rynek nie ma z tej
    rodziny. Sprzedawca niefortunnie napisał, że ten piekarnik sprzedaje z
    rożnem obrotowym.

    Udało mi się ustalić, że mają piekarnik inny model, który bez demolki
    pasowałby do mojej kuchni - problem w tym, że tamten piekarnik jest o
    800 zł droższy od tego który mi przysłali. Na początku chciałem się z
    nimi dogadać nawet zaproponowałem, że podzielimy się kosztami wymiany na
    inny piekarnik po połowie - ale sprzedawca kategorycznie odmówił. I
    jedyne co mi oferuje to odebranie piekarnika. Na co z kolei ja nie chcę
    przystanąć bo pozostanie mi kupienie takiego samego albo wydanie
    dodatkowo 800 zł na inny, a mogłem od razu kupić inny tańszy i pod niego
    zrobić meble.

    Zwrot kwoty 80% jest dość wysokim zwrotem ale ustaliłem, że ten
    piekarnik sprzedam bez problemu jako używany za 40% jego wartości, za
    przerobienie kuchni zapłacę kilkaset zł i pozostanie mi na zakup
    piekarnika jaki chcę (miał być)

    Ariusz