eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność Towaru z opisem - jak ugryź... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę › Re: Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź... sprzedawca zwróci
    kasę... ja nie chcę
    Date: Mon, 22 Feb 2010 11:43:22 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie wyjaśniłeś (przynajmniej zrozumiale dla mnie) jednej sprawy: czy
    > piszesz o sprzedawcy który sprzedał Ci "kuchnię na zamówienie", czy
    > też kuchnię zamówiłeś "u kogoś", a pierkarnik kupiłeś sobie sam.
    > W tym drugim przypadku, a mogą to sugerować niektóre teksty postu,
    > sprzedawca jest chyba mało zainteresowany faktem, że zepsuje Ci projekt
    > i wystrój kuchni.

    Całą kuchnię robiła inna firma pod sprzęty jaki już zakupiłem

    > Ale jak kuchnię robił Ci (jako całość) kto inny, to Ty jesteś
    > "konstruktorem" pomysłu z konkretnym modelem piekarnika.

    Dokładnie - ten kto robił kuchnię miał wszystkie sprzęty przygotowane
    pomierzył je sobie i powstawiał w odpowiednio przygotowane miejsca

> [...]
    > kupującego, który miał kaprys zamontować je w takim miejscu.
    > Wydaje mi się że wnioski powinny być takie same, problem w tym że
    > nie pamiętam ani wniosków ani argumentacji :) - może będzie Ci się chciało
    > przekopać przez (marnie ostatnio działające) Google.

    > Pytanie jest takie: czy można od nich żądać odpowiedzialności za nie
    > ich projekt? Albo inaczej - odpowiedzialności za inne niż "normalne" koszty
    > (instalacja/deinstalacja, transport) wydatki związane z "niezgodnym"
    > towarem, ale nie wynikłe z błędnego (niezgodnego z instrukcją) działania.

    Jak już udało mi się w SAMSUNG POLSKA ustalić, że piekarnik który mi
    sprzedali mimo, że w instrukcji pisze, że ma opcję rożen obrotowy - to
    się okazuje, że SAMSUNG takiego piekarnika na polski rynek nie ma z tej
    rodziny. Sprzedawca niefortunnie napisał, że ten piekarnik sprzedaje z
    rożnem obrotowym.

    Udało mi się ustalić, że mają piekarnik inny model, który bez demolki
    pasowałby do mojej kuchni - problem w tym, że tamten piekarnik jest o
    800 zł droższy od tego który mi przysłali. Na początku chciałem się z
    nimi dogadać nawet zaproponowałem, że podzielimy się kosztami wymiany na
    inny piekarnik po połowie - ale sprzedawca kategorycznie odmówił. I
    jedyne co mi oferuje to odebranie piekarnika. Na co z kolei ja nie chcę
    przystanąć bo pozostanie mi kupienie takiego samego albo wydanie
    dodatkowo 800 zł na inny, a mogłem od razu kupić inny tańszy i pod niego
    zrobić meble.

    Zwrot kwoty 80% jest dość wysokim zwrotem ale ustaliłem, że ten
    piekarnik sprzedam bez problemu jako używany za 40% jego wartości, za
    przerobienie kuchni zapłacę kilkaset zł i pozostanie mi na zakup
    piekarnika jaki chcę (miał być)

    Ariusz