  • 11. Data: 2004-05-20 06:09:19
    Temat: Re: Niezamówiona informacja handlowa
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał w wiadomości news:30ena0h1jb6fcs00lp8h2oa9ughm59sv8c@4ax.com...
    > SPAM bez wątpienia.

    Czyzby?!

    > Możesz od razu iść na policję.

    I powiedziec ze koles dostal maila
    z pytaniem, czy moga mu podeslac
    nastepne maile.
    Pojda siedziec jak w oblicze strzelil. ;)

    WOJSAL

  • 12. Data: 2004-05-20 06:10:13
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Kwaśniewski" <f...@z...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c8ge3u$b8j$1@inews.gazeta.pl...

    > Jednak w mailach wysyłanych na podstawie zgody danej portalowi jest zawsze
    > informacja, że to od poratlu lub na postawie tejże zgody, że "wiadomość
    > została wysłana blebleble". Tutaj nic takiego nie było.

    A jak sie to ma do definicji SPAMU?

    WOJSAL

  • 13. Data: 2004-05-20 06:13:38
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "WOJSAL" w...@g...pl napisał(a)
    w news'ie: news:c8hi3d$13f$1@inews.gazeta.pl

    > Czyzby?!

    Jeśli nie było to wysłane przez portal o2.pl
    to jest to spam który trzeba tępić.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Autorytet to zdolność pozyskiwania przyzwolenia innych."

  • 14. Data: 2004-05-20 06:16:30
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8hi54$1a0$1@inews.gazeta.pl

    > A jak sie to ma do definicji SPAMU?

    Chociażby tak:

    Elektroniczna wiadomość jest spamem jeżeli:
    1. Treść i kontekst wiadomości są niezależne od tożsamości odbiorcy,
    ponieważ ta sama treść może być skierowana do wielu innych
    potencjalnych odbiorców.
    2. Jej odbiorca nie wyraził uprzedniej, możliwej do weryfikacji,
    zamierzonej, wyraźnej i zawsze odwoływalnej zgody na otrzymanie
    tej wiadomości.
    3. Treść wiadomości daje odbiorcy podstawę do przypuszczeń, iż
    nadawca wskutek jej wysłania może odnieść korzyści
    nieproporcjonalne w stosunku do korzyści odbiorcy wynikających
    z jej odebrania.

    Punkt 1 i 2 "pasuje jak ulał"

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Jeżeliby nie było kobiet, to człowiek udomowiłby sobie jakieś inne zwierzątko."

  • 15. Data: 2004-05-20 06:27:45
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nadawca wskutek jej wysłania może odnieść korzyści
    > nieproporcjonalne w stosunku do korzyści odbiorcy wynikających

    Punkt 1 - pasuje niemal do kazdego maila, rowniez niemal
    do kazdej wypowiedzi na grupie dyskusyjnej.
    Czy np. Twoja wypowiedz (na ktora odpowiadam)
    nie jest czasami kierowana do wielu odbiorcow
    grupy pl.soc.prawo? ;)

    Punkt 2 - jak mozna wyrazic "mozliwa do weryfikacji,
    zamierzona, wyrazna i zawsze odwolywwalna zgode"
    na otrzymywanie maili? No, chyba przez osobiste
    udanie sie do firmy i napisanie podania z zyciorysem
    i 4 zdjeciami. Kazda inna forma - zgloszenie maila
    na stronie WWW, rowniez pytanie o mailem o to
    czy mozna - nie spelnia tego punktu. A moze
    jednak przed pytaniem o zgode na otrzymanie
    ofert handlowych, nalezaloby sie zapytac,
    czy mozna wyslac maila z pytaniem o zgode? ;)

    Punkt 3 - odpuszczamy.

    Krotko mowiac - definicja SPAMU jaka podales
    (a zdaje sie ze jest to definicja z ustawy)
    jest do bani. Na tej podstawie mozna kazdego
    oskarzyc o "straszne" przestepstwo jakim jest
    SPAM.
    Podkresle: ze SPAMEM trzeba walczyc. To
    nie ulega watpliwosci. Ale z glupota rowniez.

    WOJSAL

  • 16. Data: 2004-05-20 06:29:26
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Jeśli nie było to wysłane przez portal o2.pl
    > to jest to spam który trzeba tępić.

    SPAM nie. Co najwyzej naruszenie
    regulaminu portalu (o ile regulamin
    tego nie dopuszcza).

    A SPAM trzeba tepic. Tylko robmy to
    z glowa, ok?

    WOJSAL

  • 17. Data: 2004-05-20 06:39:24
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8hj60$4h6$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > do kazdej wypowiedzi na grupie dyskusyjnej.
    > Czy np. Twoja wypowiedz (na ktora odpowiadam)
    > nie jest czasami kierowana do wielu odbiorcow

    Hmm, ale nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć. "Grupa dyskusyjna"
    to jest miejsce w którym Twoje posty kierowne są do grupy ludzi którzy
    świadomi są tego, że mogą(!) tu czytać nie zawsze to czego oczekują.
    Dopóki posty nie zawerają ogłoszeń, reklam i innych "zachęt" to taki
    post nie jest spamem.

> [...]
    > udanie sie do firmy i napisanie podania z zyciorysem
    > i 4 zdjeciami. Kazda inna forma - zgloszenie maila

    Są inne sposoby zapytań o mozliwość przesyłania
    reklam. Jeśli Cię to interesuje to możesz o to
    zapytać na grupie - pl.internet.mordplik . Tam
    szczegółowo wyjaśnią Ci jak to się robi aby było
    zgodne z prawem.

    > Krotko mowiac - definicja SPAMU jaka podales
    > (a zdaje sie ze jest to definicja z ustawy)
    > jest do bani. Na tej podstawie mozna kazdego
    > oskarzyc o "straszne" przestepstwo jakim jest
    > SPAM.

    Bez przesady proszę. :) Nie "każdego", a tylko
    bezprawnie reklamującego się.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    ...piszę do Ciebie tych kilka linijek żebyś wiedział, że do Ciebie piszę,

  • 18. Data: 2004-05-20 06:51:04
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Hmm, ale nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć. "Grupa dyskusyjna"
    > to jest miejsce w którym Twoje posty kierowne są do grupy ludzi którzy
    > świadomi są tego, że mogą(!) tu czytać nie zawsze to czego oczekują.

    To przeczytaj sobie maile, ktore wysylasz
    prywatnie. Czy nie sa one SPAMEM w rozumieniu
    punktu 1?

    > Dopóki posty nie zawerają ogłoszeń, reklam i innych "zachęt" to taki
    > post nie jest spamem.

    Tego akurat nie ma w definicji SPAMU, ktora
    podales.

> [...]
    > reklam. Jeśli Cię to interesuje to możesz o to
    > zapytać na grupie - pl.internet.mordplik . Tam
    > szczegółowo wyjaśnią Ci jak to się robi aby było

    Podaje pare takich sposobow
    spelniajacych p.2 definicji SPAMU
> [...]
    tej wiadomości)

    > Bez przesady proszę. :) Nie "każdego", a tylko

    Przeczytaj te definicje krytycznie, zauwazysz
    jej braki. Powtarzam: gdyby stosowac te definicje
    to w praktyce nalezaloby zapomniec
    o uslugach mailowych.
    Po prostu tworcy definicji SPAMU (tej cytowanej
    przez Ciebie) nie wysilili sie.

    WOJSAL

  • 19. Data: 2004-05-20 07:02:19
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Marcin Kwaśniewski wrote:

    > ofertach, kliknij w swoim programie pocztowym na pole "ODPOWIEDZ" i wyślij
    > wiadomość zwrotną z tytułem "NIE". Nie wysłanie takiego maila zwrotnego
    > potraktujemy jako wyrażenie zgody na przetworzenie informacji dotyczącej

    Niech mnie ktos poprawi, ale nie ma domniemania zgody, wiec takie pisanie
    moga sobie schowac.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 20. Data: 2004-05-20 08:36:05
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisał w
    wiadomości news:c8hl61$q3k$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Niech mnie ktos poprawi, ale nie ma domniemania zgody, wiec takie pisanie
    > moga sobie schowac.

    Mowisz o ofertach emailowych czy w ogole?
    Bo domniemanie zgody stosuja firmy
    przy korespondencjach papierowych
    (nidawno byla dyskusja nt Polkomtela
    ze zmiana regulaminu,