  • 1. Data: 2004-05-19 19:36:57
    Temat: Wezwanie do US jako sprawca wykroczenia art. 62§3 kks
    Od: "majcher" <l...@k...chip.pl>

    Jestem taksówkarzem, nie posiadam kasy fiskalnej w swoim aucie. Ale mam
    zawieszona działalność od 01.01.2004 do 31.05.2004.
    Jak się dowiedziałem paragraf ten brzmi:

    § 3. Kto wbrew obowiązkowi nie przechowuje kopii wystawionej faktury lub
    rachunku, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych

    Nikt o żaden rachunek mnie się nigdy nie pytał. Czy tu chodzi o to że nie
    mam kasy fiskalnej w aucie?
    Co mam zrobić? 180 stawek dziennych, to przecież pół roku mojej pracy.
    Nadmieniam że mieszkam i pracuję w Radomiu a tu się nie przelewa nawet
    taksówkarzom.

  • 2. Data: 2004-05-19 21:41:33
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    Użytkownik "majcher" <l...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > § 3. Kto wbrew obowiązkowi nie przechowuje kopii wystawionej faktury lub
    > rachunku, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych

    > Co mam zrobić? 180 stawek dziennych, to przecież pół roku mojej pracy.

    Tu nie chodzi o to ile zarabiasz przez 180 dni.
    Sąd wyznaczając grzywnę w stawkach dziennych, określa ile tych stawek ma być
    oraz ile taka stawka ma wynosić (najniższa to 10 zł, a najwyższa 2000 zł).
    I tak może np. wyznaczyć 10 stawek po 10 zł (razem 100 zł grzywny), ale może
    i 180 po 2000 zł, czyli 360 000zł. Przy ustalaniu powinien zwracać uwagę na
    dochody, warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości
    zarobkowe.

  • 3. Data: 2004-05-19 21:47:04
    Od: adas <p...@a...w.stopce>

    Osóbka znana jako KRF (x...@x...xx) w <c8gk6j$28o$1@nemesis.news.tpi.pl>
    wystukała:

    > Użytkownik "majcher" <l...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    OIDP ten przepis dotyczy w tym wypadku nie wystawienia paragonu za kurs...

    Aha

    pozdrawiam