  • 21. Data: 2004-05-20 08:42:34
    Temat: Re: Niezamówiona informacja handlowa
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    WOJSAL wrote:

> [...]

    Mowie o zgodzie na przesylanie informacji handlowej. Jesli nic
    mi sie nie pochrzanilo to chyba to nawet w ustawie jest zaznaczone.
    Ale nie chce mi sie teraz szukac a czytalem dawno.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 22. Data: 2004-05-20 08:52:45
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A czego dotyczy ta informacja handlowa?

    Oferta dotyczyła wakacji. Olałbym to kompletnie, gdyby nie ten
    pseudoprawniczy tekst na końcu.

    > Przeciez pytaja sie tylko Ciebie o czy
    > pozwolisz na przyjmowanie ofert (ktore
    > prawdopodobnie beda zawieraly informacje
    > handlowe).

    No właśnie raczej nie pytają, tylko taką zgodę domniemują. Łaskawie dają
    możliwość wypisania się z zabawy przez wysłanie im odpowiedzi. W dodatku
    próbują wmówić ludziom, że jest to zgodne z prawem.

    > Widze. Pytaja sie Ciebie czy wyrazasz zgode
    > na uzywanie Twojego adresu mailowego.

    Pytania kończą się znakiem zapytania. Ja tam widzę same zdania oznajmujące.

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 23. Data: 2004-05-20 10:16:57
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Kwaśniewski" <f...@z...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c8hrkq$9g4$1@inews.gazeta.pl...

    > No właśnie raczej nie pytają, tylko taką zgodę domniemują. Łaskawie dają
    > możliwość wypisania się z zabawy przez wysłanie im odpowiedzi. W dodatku
    > próbują wmówić ludziom, że jest to zgodne z prawem.

    Czyli teraz jest OK. Tylko sie pytaja.
    SPAM bedzie wtedy, gdy beda wysylali
    Tobie oferty bez Twojej zgody.

    No, chyba ze uznamy, ze tu jest oferta
    handlowa dotyczaca nastepnych ofert
    handlowych ;)

    Nie wiem natomiast jak to
    jest tu z domniemaniem zgody.
    Bo firmy zmieniaja regulaminy
    i wysylaja je z domniemaniem zgody.
    A tu jak jest?
    Zreszta czy domniemanie zgody w
    korespondencji jest dozwolone?
    Przeciez zgoda moze dotyczyc wszystkiego,
    a ktos nie odpisujac - moze to
    robic z wielu powodow. I rzecz
    dotyczy nie tylko korespondencji
    elektronicznej.

    > Pytania kończą się znakiem zapytania. Ja tam widzę same zdania
    oznajmujące.

    Bez przesadyzmu. To juz kwestia sformulowania.

    WOJSAL

  • 24. Data: 2004-05-20 13:25:26
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    > Czyli teraz jest OK. Tylko sie pytaja.
> [...]

    To nie jest oferta, tylko informacja handlowa. Wysyłanie informacji
    handlowej bez zgody odbiorcy jest zakazane.

    > Nie wiem natomiast jak to
    > jest tu z domniemaniem zgody.
    > Bo firmy zmieniaja regulaminy
    > i wysylaja je z domniemaniem zgody.
    > A tu jak jest?

    Art. 4 ust. 1 pkt 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną:
    "Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody usługobiorcy, to zgoda ta nie może być
    domniemana [...]".

    > Zreszta czy domniemanie zgody w
    > korespondencji jest dozwolone?
    > Przeciez zgoda moze dotyczyc wszystkiego,
> [...]

    W zeszłym roku UOKiK uznał takie postępowanie TPSA za praktykę ograniczającą
    konkurencję (decyzja nr 278 z 24.10.2003 r.). Co prawda Prezes UOKiK prawa
    nie stanowi, ale jakaś odpowiedź to jest.

    > oznajmujące.
    > Bez przesadyzmu. To juz kwestia sformulowania.

    Eee tam, pytanie to pytanie. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 25. Data: 2004-05-20 14:30:59
    Od: "Mariusz Wozniak" <x...@g...z._pl_.invalid>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisał w
    wiadomości news:c8hr20$esh$3@atlantis.news.tpi.pl...

    > Mowie o zgodzie na przesylanie informacji handlowej. Jesli nic
    > mi sie nie pochrzanilo to chyba to nawet w ustawie jest zaznaczone.
    > Ale nie chce mi sie teraz szukac a czytalem dawno.

    Art. 4.
    1. Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody usługobiorcy to zgoda ta:
    1) nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści,
    2) może być odwołana w każdym czasie.

    X.

  • 26. Data: 2004-05-20 15:11:33
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    WOJSAL napisał/a:
    >Czyzby?!
    Informacje handlowe, niezamawiane.

    >I powiedziec ze koles dostal maila
    >z pytaniem, czy moga mu podeslac
    >nastepne maile.
    I zasadą domniemanej zgody, co jest ewidentnie sprzeczne z zapisem
    ustawowym, który mówi, że zgoda NIE MOŻE być domniemana.

    >Pojda siedziec jak w oblicze strzelil. ;)
    Grzywna do 5000 PLN.

  • 27. Data: 2004-05-20 17:49:11
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8hj60$4h6$1@inews.gazeta.pl

    > [.........................]
    > Punkt 1 - pasuje niemal do kazdego maila, rowniez niemal
    > do kazdej wypowiedzi na grupie dyskusyjnej.
    > Czy np. Twoja wypowiedz (na ktora odpowiadam)
    > nie jest czasami kierowana do wielu odbiorcow
    > grupy pl.soc.prawo? ;)

    Tu masz próbkę bezczelnego_kurewskiego
    spamu komercyjnego:

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wierności i przebaczania uczmy się od psów."