  • Data: 2018-01-21 17:30:16
    Temat: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Już objaśniam. "Wszysko pod kontrolą" to jest konstrukcja zwana figurą
    > retoryczna.

    Ale figury retoryczne nie są podstawą do stawiana zarzutów karnych.

    > Natomiast nie mam cienia watpliwości, że kontroluję
    > bezpieczeństwo mojego dziecka w moim domu znacznie bardziej niż na
    > przypadkowym parkingu.

    To ci się źle wydaje, gdyż akurat mało jest miejsc bardziej bezpiecznych
    dla dziecka niż fotelik samochodowy. Z nie jest bezpieczniejsze typowe
    mieszkanie, gdzie mimo starań rodziców znajduje się mnóstwo przedmiotów,
    jest z czego spadać i na czym odnosić obrażenia. Ba - są ludzie, co psy
    czy koty na przykład mają. Albo starsze rodzeństwo. Jeśłi wydaje ci się,
    że możesz osiągność choć w połowie taki poziom bezpieczeństwa jak w
    zapiętym foteliku samochodowym, to znaczy że brakuje ci wyobraźni. Masz
    dzieci? Od razu dorosły się urodziłeś? To sobie przypomnij.

    > Mieliśmy monitor bezdechu/braku ruchu. Włacza alarm, gdy nie wykryje ruchów
    > dziecka (w tym oddechowych).

    Po pierwsze nie jest obowiązkowy, po drugie z różnych przyczyn jego
    przydatność jest niewielka - na przykład mój nie chce spać sam i śpi z
    nami, bo inaczej nie uśnie. I co? Zarzuty mi postawisz?

    > Poza tym chodzi też o coś tak trywialnego, że jak cie nie ma nigdzie w
    > pobliżu to na 100% nie zauważysz i nie pomożesz. Jak jesteś w poblizu to
    > jest choćby szansa. Prędzej zauważe coś będac w sąsiednim pokoju, niż
    > kupując obok w sklepie.

    Być może, aczkolwiek niekoniecznie. Dalej obiektywnie w foteliku dzicko
    jest bezpieczniejsze.

    > Tak odnosnie innych twoich postów w tym watku, twoje parcie na wykazanie
    > kretynizmu prokuratorów i obrone wiadomej pani jest o tyle kuriozalne, że
    > nie wiesz o tej sprawie dosłownie nic,

    Wiemy tyle co wiemy. Czyli że postawiono zarzuty a potem sekcja wykazała
    nieewydolność krążeniowo oddechową bez wyraźnej przyczyny (czyli również
    bez ciał obcych w drogach oddechowych). Ja piszę, że w takim razie na
    podstawie naszej wiedzy zarzut jest z dupy, a ty piszesz, że zostawienie
    dziecka w samochodzie jest skrajną nieodpowiedzialnością i czyuchają tam
    nie wiadomo jakie niebezpieczeństwa, w przeciwieństwie do domu. To czemu
    wożenie dzieci na fotelikach z tyłu bez nadzoru nie dość, że nie jest
    karalne, to jeszcze nakazane prawem? Co?

    > Takż kuriozalne jest stwierdzenie, że większość
    > wypadków zdarza się w domu. Jakie ty masz niby statystyki na ten temat?
    > Mówisz zapewne o ilości, a nie pradopodobieństwie, więc co to niby udowadnia?

    Zarówno o prawdopodobieństwie jak i ilości - jakie to niebezpieczeństwa
    czyhają na dziecko w foteliku w zaparkowanym samochodzie? Oczywiście
    zakładamy że zaciągnęła ręczny i poszła na kilka minut a a nie zostawiła
    w wychłodzonym samochodzie?

    Wozisz dzeicko w foteliku z tyłu bez dodatkowego opiekuna? Wypinasz go
    zeby zapłacić na stacji za paliwo i zabierasz ze sobą - a jak tankujesz
    to zostaje w samochodzie czy stawiasz go obok wlewy paliwa?

    > W to, że zostawiony na parkingu samochód jest bezpieczniejszy dla dziecka
    > niż jego (normalny) dom, to sam zapewnie nie wierzysz.

    Oczywiście że wierzę. Ciężko wyobrazić sobie bezpieczniejsze miejsce niż
    fotelik zaprojektowany specjalnie z myślą o bezpieczeństwie. W domu może
    stać się o pierdyliard więcej niespodziewanych rzeczy.

    Shrek