  • 1. Data: 2004-08-02 17:54:40
    Temat: Nieuczciwa konkurencja - ciut dlugie
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam serdecznie

    Sa sobie dwie konkurencyjne wobec siebie firmy X i Y, oferuja podobny
    asortyment w podobnej cenie. Dogaduja sie ze soba kto i co moze sprzedawac,
    itp. Dzieki temu funkcjonuja jakos bez wojen cenowych (ktore maja juz za
    soba) zarabiajac jakos w tych trudnych czasach.
    Jednakze pojawia sie trzecia firma Z bazujaca na ich dorobku. Wykorzystujaca
    ich teksty reklam, jesli np. firma X i Y daja jakies promocje cenowe to za
    dzien lub dwa firma Z daje takie same jednakze z duzo nizsza cena. No i do
    tego momentu jest wszystko ok, w koncu taki rynek :), konkurencja i te
    sprawy.
    Jednakze firmy X i Y sprzedaja powiedzmy plyn na porost wlosow o nazwie
    Kudlacz (oryginalne opakowanie, nazwa producenta i dystrybutora, sklad) w
    cenie powiedzmy 70 zl za 100 ml, to firma Z daje oferte sprzedazy tego
    samego produktu o takiej samej nazwie ale, no wlasnie, ale bez podawania
    ilosci w ml i w cenie 35 zl. Po zamowieniu produktu otrzymujemy fiolke plynu
    zapakowana we wlasnorecznie zrobiony kartonik z nadrukiem z atramentowki :)
    Jednakze w tej cenie fiolka ma objetosc jedynie 2 ml :) a na opakowaniu nie
    ma zadnych danych co to jest. Po zapachu mozna stwierdzic, ze nie jest to ta
    sama substancja, ktora sprzedaja firmy X i Y.

    Czyli firma Z bazuje na porownaniu cen produktu o tej samej nazwie z
    konkurencja. Jednakze klient zwraca uwage jedynie na cene a nie na ilosc,
    dla niego plyn Kudlacz to plyn Kudlacz i tyle, kupuje tam gdzie w/g niego
    jest taniej. Jednym slowem szkodzi jak najbardziej firma X i Y stosujac w/g
    mnie nieuczciwa konkurencje.

    Czy mozna jakos przedziwdzialac temu ? Zmusic firme Z do podawania w ofercie
    ilosci sprzedawanego produktu za podana cene ? Zglosic to w jakims urzedzie
    ? W Inspekcji Handlowej ? Cokolwiek z tym mozna zrobic ?

    Pozdrawiam,
    Arqadius

    ---
    Virus Free.

  • 2. Data: 2004-08-02 18:04:12
    Temat: Re: Nieuczciwa konkurencja - ciut dlugie
    Od: Jancio <j...@p...fm>

    Arqadius wrote:

> [...]
    > ilosci sprzedawanego produktu za podana cene ? Zglosic to w jakims urzedzie
    > ? W Inspekcji Handlowej ? Cokolwiek z tym mozna zrobic ?

    Witam,

    USTAWA
    z dnia 16 kwietnia 1993 r.
    o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    (Dz. U. z dnia 8 czerwca 1993 r.)
    Art. 3. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z
    prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego
    przedsiębiorcy lub klienta.

    2. Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w
    błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie
    pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd
    oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
    nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo
    produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do
    rynku, a także nieuczciwa lub zakazana reklama.

    http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=1&
    id=220

    pozdrawiam
    Ania

  • 3. Data: 2004-08-02 22:36:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jancio" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    Arqadius wrote:

    Boję się, że może być kłopot z udowodnieniem, że to celowe działanie. Wszak
    nazwa KUDŁACZ nie jest zastrzeżona (a przynajmniej nigdzie nie napisano, że
    jest). Tak więc każdy może sprzedawać pod tą nazwą cokolwiek. Nawet miotłę.
    Trzeba by było zastrzec nazwę towaru i wówczas można by ścigać każdego, kto
    tą nazwą opatrzy inny produkt.

    Po za tym, to raczej ta firma Z działa na własną niekorzyść. Raz nabity w
    butelkę u nich więcej nie kupi, choćby było taniej.

  • 4. Data: 2004-08-02 23:24:21
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam
    [...
> [...]
    miotłę.
    > Trzeba by było zastrzec nazwę towaru i wówczas można by ścigać każdego,
    ...]

    Nie wiem czy nazwa jest zastrzezona ale dystrybucja tego produktu zajmuje
    sie jedna firma w Polsce i firma Z ma tylko to zrodlo towaru. Dodatkowo w
    swojej ofercie firma Z jednoznacznie wskazuje na ten sam produkt co firmy X
    i Y.

    [...
    > Po za tym, to raczej ta firma Z działa na własną niekorzyść. Raz nabity w
    > butelkę u nich więcej nie kupi, choćby było taniej.
    ...]

    Zapewne jest to sluszne zalozenia, jednakze w Polsce jest sporo osob do
    nabrania/nabicia w butelke i starczy ich na dluuugi czas, a w miedzy czasie
    firmy X i Y pojda z torbami, gdyz nieuczciwa i wprowadzajaca w blad sprzedaz
    firmy Z wplynie rowniez na ich wizerunek z racji sprzedazy tego samego
    towaru, co skutkowac bedzie coraz mniejszymi obrotami. Nie wspomne juz o
    "konkurencyjnej" cenie firmy Z :)

    Pozdrawiam
    Arqadius

    ---
    Virus Free.

  • 5. Data: 2004-08-03 13:45:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arqadius" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > swojej ofercie firma Z jednoznacznie wskazuje na ten sam produkt co firmy

    Ale o tym nie napisałeś. Jeśli faktycznie tak twierdzą, to jest to
    oczywiścei przejaw nieuczciwej konkurencji.

> [...]
    > firmy Z wplynie rowniez na ich wizerunek z racji sprzedazy tego samego
    > towaru, co skutkowac bedzie coraz mniejszymi obrotami. Nie wspomne juz o

    Tu jest racja, ale każdy ma wolny wybór. Przy czym jak wynika z Twojego
    opisu nie jest to jednakowy produkt. A firmy X i Y nie mogłyby zastrzec
    swoich znaków firmowych i pod tymi znakami to sprzedawać? No bo kudłacz jak
    Ci napisałem, to tylko kudłacz - cokolwiek by pod tą nazwą się nie kryło.