  • 1. Data: 2004-08-02 18:03:49
    Temat: Zachówek! Jak z tym jest?
    Od: "competer" <c...@p...net>

    Witam Serdecznie!
    Dręczy mnie problem mojej przyszłości!
    Mieszkam w domku jednorodzinnym z rodzicami który wspólnie budowaliśmy z
    dużym moim zaangażowaniem!
    Jestem inwalidą i pisząc to wcale nie piszę żę mam z tego względu mieć
    przywileje tylko dlatego ze mieszkanie to zaadaptowane jest do moich potrzeb
    z dużym wkładem gotówki. Mam siostrę której daliśmy razem z mamą domek po
    babci warty ok. 100 000 domek wlasnosc mamy po smierci cioci ktora to byla
    wlascicielka ale mojej siostrze mało i czekam aż wyskoczy z propozycja abym
    jej dał dolę za mieszkanie w którym mieszkam!
    Jeżeli to przekroczy moje oszczędności to oddam to i pójdę do opieki
    społecznej mieśżkać.
    Prośzę o odpowoedz
    pozdrawiam
    competer

  • 2. Data: 2004-08-02 22:02:24
    Temat: Re: Zachówek! Jak z tym jest?
    Od: "kizzi" <j...@b...pl>

    zachowek - to połowa (przeważnie) tego co by otrzymał spadkobierca gdyby
    dziedziczył ustawowo, ale przy obliczaniu zachowku można odliczyć darowizny
    poczynione na rzecz uprawnionego do zachowku na 10 lat przed otwarciem
    spadku.

  • 3. Data: 2004-08-02 22:03:30
    Od: "kizzi" <j...@b...pl>

    przy obliczaniu zachowku mozna odliczyć darowizny poczynione przez
    spakobiercę na rzecz uproawnionego do zachowku na 10 lat przed otwarciem
    spadku
    kiz