  • 1. Data: 2004-08-02 16:50:48
    Temat: bezrobocie a macierzyński
    Od: "Tosia" <m...@k...pl>

    Witam

    Mam następujący problem:
    Oboje z mężem jesteśmy bezrobotni, bez prawa do zasiłku. Dwa tygodnie
    temu urodziłam dziecko. O ile pracy dla męża nie ma, o tyle dla mnie
    jest, ale ustawowo muszę być 18 tygodni (drugie dziecko) na
    macierzyńskim. No właśnie - czy muszę, czy mogę podjąć pracę, skoro nie
    otrzymuję z tytułu urlopu żadnych pieniędzy?
    Czy moge skrócić urlop do 14 tygodni (na rzecz męża), jeśli mąż nie
    pracuje?

    Z góry dziękuję za pomoc
    pozdrawiam
    Tosia

  • 2. Data: 2004-08-03 07:56:42
    Temat: Re: bezrobocie a macierzyński
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 2 Aug 2004 18:50:48 +0200, na pl.soc.prawo, Tosia napisał(a):

    > Czy moge skrócić urlop do 14 tygodni (na rzecz męża), jeśli mąż nie
    > pracuje?

    Tak
    kodeks pracy art.180 par.5
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2004-08-03 08:05:44
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 2 Aug 2004 18:50:48 +0200, na pl.soc.prawo, Tosia napisał(a):
    > Czy moge skrócić urlop do 14 tygodni (na rzecz męża), jeśli mąż nie
    > pracuje?
    Chyba jednak nie
    kodeks art.180 par. 5 ...udziela się pracownikowi-ojcu...
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 4. Data: 2004-08-03 10:06:20
    Od: "Tosia" <m...@k...pl>

    MEva wrote:

    > Chyba jednak nie
    > kodeks art.180 par. 5 ...udziela się pracownikowi-ojcu...

    Nie wygląda to wszystko za ciekawie :(
    A jakie konsekwencje grożą mi za ukrycie faktu posiadania dziecka?

    Tosia

  • 5. Data: 2004-08-04 07:08:05
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 3 Aug 2004 12:06:20 +0200, na pl.soc.prawo, Tosia napisał(a):
    > A jakie konsekwencje grożą mi za ukrycie faktu posiadania dziecka?

    Minimum 8 tygodni po porodzie musisz odpoczywać,/tyle trwa połóg/ a potem
    lekarz musi podpisać ci zdolność do pracy.
    Urlop macierzyński należy się pracownikowi, ale ty nie pracujesz. Urlop to
    przywilej a nie obowiązek.
    Na ukrywaniu dziecka stracisz finansowo-/ zasiłek rodzinny/ mogłabyś też 1
    godzinę krocej pracować/przerwy na karmienie dziecka/ ale czy wtedy by cię
    jeszcze chcieli zatrudnić? z tego możesz zrezygnować, + 2 dni opieki nad
    dzieckiem /nieobowiązkowe/

    Skoro będziesz pracowała musisz zgłosić dziecko do ubezpieczenia i męża
    zresztą też i to chyba najważniejszy powód dla którego nie można zataić
    dziecka.
    Co rusz coś mi wpada do głowy, ale to oczywiście moje prywatne wnioski.

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)