  • 1. Data: 2003-04-30 08:15:49
    Temat: Nietypowe imię.
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy można nadać dziecku imię nietypowe?
    Czy można nadać/dodać dorosłemu imię nietypowe?
    Jeżeli tak -- to w jaki sposób do tego podejść? :)

    E. :)

  • 2. Data: 2003-04-30 08:22:05
    Temat: Re: Nietypowe imię.
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał w
    wiadomości news:b8o0nt$4u1$1@flis.man.torun.pl...
    > Czy można nadać dziecku imię nietypowe?
    > Czy można nadać/dodać dorosłemu imię nietypowe?
    > Jeżeli tak -- to w jaki sposób do tego podejść? :)

    Z dystansem...

    t.

  • 3. Data: 2003-04-30 08:43:27
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in message
    > Czy można nadać dziecku imię nietypowe?
    > Czy można nadać/dodać dorosłemu imię nietypowe?
    > Jeżeli tak -- to w jaki sposób do tego podejść? :)

    Zdaje się, że imię musi być w jakimś urzędowym spisie imion.
    A po za tym zastanów się, czy później dziecko nie będzie miało żalu. Dzieci
    w szkole są bezlitosne dla innych.

  • 4. Data: 2003-04-30 08:47:41
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console>

    tomekk g...@p...com news:6219-1051690987@213.17.128.66:

    > Z dystansem...

    Można konkretniej? :)

    E.

  • 5. Data: 2003-04-30 09:09:14
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console>

    KK p...@g...pl news:b8o2bp$h0s$1@absinth.dialog.net.pl:

    > Zdaje się, że imię musi być w jakimś urzędowym spisie imion.

    No i chodzi o imię spoza tego spisu. :)

    > A po za tym zastanów się, czy później dziecko nie
    > będzie miało żalu. Dzieci w szkole są bezlitosne
    > dla innych.

    Zakładam, że to dziecko (z dodatkowym nietypowym
    imieniem) nie będzie bezlitosne. ;) Poza tym inni
    rodzice swoje pociechy też mogą nietypowo ponazywać. :)

    A teraz poważniej: Wyobraź sobie, że
    jestem abstynentem i ***nie mam z tym
    żadnych problemów na przyjęciach alkoholowych**. :)
    (choć powszechnie wiadomo, ;) że abstynenci mają z tym kłopoty)

    Wydaje mi się, że ,,bezlitosne" podejście
    do zdrowej odmienności jest wynikiem złego
    wychowania i nie należy się tym przejmować. :)

    Zdrowa odmienność: Przecież nie chodzi mi o to,
    aby nadać imię 'Dupa' czy temu podobne. :)

    E. :)

  • 6. Data: 2003-04-30 09:16:47
    Od: "Grzegorz Stokwisz" <m...@w...szczecin.pl>

> [...]
    > Czy można nadać dziecku imię nietypowe?
    > Czy można nadać/dodać dorosłemu imię nietypowe?
    > Jeżeli tak -- to w jaki sposób do tego podejść? :)

    Napisz jakie to ma byc imie. Byc moze nie da sie po nim odroznic plci, albo
    bedzie obrazliwe dla dziecka. Wtedy masz jak w banku, ze nie uda sie go
    nadac.

  • 7. Data: 2003-04-30 09:17:01
    Od: "Rafał" <e...@p...fm>

> [...]
    >
    > E. :)
    >
    > Imię nie może być ośmieszające ani powszechnie uważane za obraźliwe, musi
    znajdować się w urzędowym wykazie imion. Znam przupadek w którym pewien
    maniak CB radio chciał nazwać swoją córeczkę Antena i w USC nie zgodzono
    się na takie imię.
    Regulacje prawne odnośnie imion znajdują się albo w KRO albo ustawie o
    aktach USC coś koło tego teraz nie chcę mi się sprawdzać

  • 8. Data: 2003-04-30 09:52:25
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > KK p...@g...pl news:b8o2bp$h0s$1@absinth.dialog.net.pl:

    > No i chodzi o imię spoza tego spisu. :)

    mogą odmówić.

    > Zakładam, że to dziecko (z dodatkowym nietypowym
    > imieniem) nie będzie bezlitosne. ;)

    To dla niego/niej dzieci będą bezlitosne.
    Dzieci nie mają zahamowań w stylu to nie wypada, a tamtego nie powinno się
    robić.
    Będą wytykać 'odmieńca' palcami.
    Mało to grubasów i okularników nie chce więcej iść do szkoły.

    Ostatnio spotkałem sytuację, gdzie dziewczynka w 2 klasie została wyrzucona
    poza społeczność klasy, dlatego, że rodzice mieli ambicję, że dziecko
    pójdzie do komuni w kupionej sukience, a nie tej co dał ksiądz.

    >Poza tym inni rodzice swoje pociechy też mogą nietypowo ponazywać. :)
    To jest problem dorosłych.

    Nie wiem czym się kierujesz chcąc dać nietypowe imię, może masz rację (np.
    tradycja rodzinna, kulturowa), ale pomyśl czy nie kierujesz się tym, że
    chcesz spełnić swoje własne marzenia, ambicje za pomocą dziecka.

    Pamiętasz " W kamiennym kręgu" i imię Isaura. Ciekawe ile już dorastających
    osób chce się tego imienia pozbyć.

  • 9. Data: 2003-04-30 10:03:38
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console>

    KK p...@g...pl news:b8o6d3$eq1$1@absinth.dialog.net.pl:

    > mogą odmówić.

    Gdyby nie mogli -- to bym nie pytał. :)

    > Pamiętasz " W kamiennym kręgu" i imię Isaura.
    > Ciekawe ile już dorastających
    > osób chce się tego imienia pozbyć.

    Proponuję kurs powolnego czytania ze zrozumieniem...
    Piszę o imieniu nietypowym...

    E. :)

  • 10. Data: 2003-04-30 10:06:31
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Grzegorz Stokwisz m...@w...szczecin.pl:

    > Napisz jakie to ma byc imie.
    > Byc moze nie da sie po nim odroznic plci,

    Imię Maria -- odróżnia płeć doskonale. ;)
    Jan Maria Rokita. :)
    Maksymilian Maria Kolbe. :)

    > albo bedzie obrazliwe dla dziecka.

    Pisałęm, że to nie kest imię obraźliwe. :)
    (nie jest imieniem typu 'Dupa')

    > Wtedy masz jak w banku, ze nie uda
    > sie go nadac.

    Konkretnie: w którym banku, bo są i dobre banki. :)

    E. :)