  • 11. Data: 2003-02-14 12:48:48
    Temat: Re: Niesplacilem debetu w PKO BP
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "romek" <rom123@nospam_op.pl>
    To: <p...@n...pl>

    : W zwiazku z tym:
    : 1.czy groza mi sankcje karne.

    nie ma sankcji za niepopełnienie przestępstwa :-)

    : 2. czy bank moze wytoczyc mi proces karny.

    prokurator "wytacza" proces karny :)
    odpowiedź: nie bo nie ma przestępstwa

    : 3. czy zagrazaja mi tylko konsekwencje z prawa cywilnego

    to nie są konksekwencje imho.
    masz po prostu spłacić dług - to wszystko

    : Byl_a_bym bardzo wdzieczn_y_, jezeli to mozliwe za namiary na konkretne
    : przepisy prawne. (zeby w razie czego miec jakies pole do dalszego
    : szperania samodzielnie)

    khem khem - problemy z tożsamością? :)

    konkretne przepisy, hmmm,
    komentarz do rozdziału 1 kodeksu karnego ( w szczególności art. 1 i 9 kk),
    art 284 kk i 286 kk.

    W szczególności zwróc uwage na "zamiar" :-)

    pozdrowienia

  • 12. Data: 2003-02-14 12:54:22
    Od: romek <rom123@nospam_op.pl>

    On Fri, 14 Feb 2003 13:32:36 +0100, "Milamber" <m...@w...pl>
    wrote:
    >1.500 z? dojdzie drugie tyle + odsetki.

    popierwsze czytaj uwaznie nie 1500 zl tylo 1200 zl.

    >Pieni?dze sie oddaje. I moge ci tylko zyczy? jakiego? d?u?nika, kt?ry b?dzie
    >mia? podobne podej?cie do oddania ci pieni?dzy.

    po drugie uwaga ja wczesniej, malo mnie obchodzi twoje podejscie do
    oddawania pieniedzy bankowi, odpowiadasz nie na pytanie. Jak nie znasz
    odpowiedzi nie zabieraj glosu.

    >A na liscie pomoc moga uzyskac ludzie, kt?rzy maj? powazne problemy a nie
    >niesolidni d?uznicy szukaj?cy porady jak nie zap?acic.

    problem jest powazny dla mnie i nie tobie go oceniac.
    Z bankiem nie wiaza mnie zadne zazylosci natury osobistej i mam go
    gdzes. Dzialalnosc gospodarcza ktora prowadzilem zbankrutowala i bank
    jak byla kasa to mial przychod jak dzialalnos padla to ma strate. A ja
    musze pomyslec jak sie sie nie dac ostro zatakowac.

    To nie sa sprawy natury P2P, gospodarka dzika polska ze wiele chwytow
    jest dozwolonych. Oni maja prawniko niech mnie szukaja ,a ja chce sie
    narazie nie dac z?apac bo nie ma skad zaplacic.

    Tak na marginasie to wydaje mi sie ze masz nikle pojecie o egzekucji z
    tego co dotychczas wyczytalem to ni jak nie wychodzi mi drugie tyle
    kosztow egzekucji. A odsetki ustawowe to 17 % wiec jak nawet darowac
    sobie kapitalizacje to drugie tyle naro?nie z 5 lat.

    ale szkoda tematu filozofie
    romek

  • 13. Data: 2003-02-14 12:59:24
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Tak na marginasie to wydaje mi sie ze masz nikle pojecie o egzekucji z
    : tego co dotychczas wyczytalem to ni jak nie wychodzi mi drugie tyle
    : kosztow egzekucji.

    komornik bierze ok 15 % (co już pewnie wiesz)

    po tych wszystkich obniżkach to faktycznie ciężko, żeby długi rosły tak jak
    to kiedyś bywało :-)

  • 14. Data: 2003-02-14 13:05:09
    Od: romek <rom123@nospam_op.pl>

    On 14 Feb 2003 13:48:48 +0100, s...@d...pl (Marcin
    Surowiec) wrote:

    > : Byl_a_bym bardzo wdzieczn_y_, jezeli to mozliwe za namiary na konkretne
    >: przepisy prawne. (zeby w razie czego miec jakies pole do dalszego
    >: szperania samodzielnie)
    >
    >khem khem - problemy z to?samo?ci?? :)

    oj na szczescie nie;)

    >konkretne przepisy, hmmm,
    >komentarz do rozdzia?u 1 kodeksu karnego ( w szczeg?lno?ci art. 1 i 9 kk),
    >art 284 kk i 286 kk.
    >
    >W szczeg?lno?ci zwr?c uwage na "zamiar" :-)

    dzieki i jak mozesz to jeszcze jedno uszczegolowienie.

    Niezaleznie kto taki proces kary by wszczynal, czy fakt mojej
    niezytelnosci jako dluznika moze byc podstawa do procesu karnego (
    ozeczenia o winie i skazania).

    Dlaczego pytam, u nas jest duze bezrobocie i jakis czas temu zamkneli
    goscia za jak twierdza podobna sytuacje jak moja.
    Wydaje mi sie ze on poprostu placil karta kilka razy tego samego dnia
    i wyludzil ponad stan kredyt odnawialnego.

    Jakos strasznie mi sie nie chce isc do aresztu;)

    jeszce raz dzieki za odpowiedz
    roemk

  • 15. Data: 2003-02-14 13:06:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "romek" <rom123@nospam_op.pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Nie splacilem debetu w pko bp, na kwote 1200 zl ponad rok temu.
    >
    > Zastanawiam sie co moga mi z tego powodu zrobic, nie mam zabardzo
    > pieniedzy i zastanawiam sie, czy moze moga mi jakos powaznie
    > zaszkodzic.

    Dokad ne splacisz bedziesz praktycznie "nikim".
    Niczego ine beziesz mogl spac spokojnie bedac legalnie wlascicielem
    czegokolwiek wartosciopwszego - zadluzenie bezie rosnac a komornik czychac..
    nie dostaniesz zadnego kredytu
    (chyba ze uda Ci sie kogos oszukac). Moga robowac udowodnic,
    ze wzialles kredyt "z zamiarem niesplacenia" - wyludzenie.

    Boguslaw

  • 16. Data: 2003-02-14 13:07:59
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > kosztow egzekucji. A odsetki ustawowe to 17 % wiec jak nawet darowac
    > sobie kapitalizacje to drugie tyle naro?nie z 5 lat.

    Nic nie bedzie roslo przez 5 lat. Komornik sciagnie to wczesniej. On tez
    musi zarobic, a ty mu za jego prace zaplacisz. Przy kwocie 1200 zl, po 2
    latach spokojnie zarosnie 2500 zl. To, ze twoja DG splajtowala nikogo nie
    obchodzi.

    Tomek

  • 17. Data: 2003-02-14 13:13:38
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : dzieki i jak mozesz to jeszcze jedno uszczegolowienie.
    :
    : Niezaleznie kto taki proces kary by wszczynal, czy fakt mojej
    : niezytelnosci jako dluznika moze byc podstawa do procesu karnego (
    : ozeczenia o winie i skazania).

    pamiętasz te pytania, które zadawałem. One są lekkim przeredagowaniem
    przepisów.

    : Dlaczego pytam, u nas jest duze bezrobocie i jakis czas temu zamkneli
    : goscia za jak twierdza podobna sytuacje jak moja.

    widać udowodnili, że wiedział, że nie ma pieniędzy, wiedział ile ma na
    koncie,
    i specjalnie naciągnął bank.
    Ergo - > obrońcę miał kiepskiego :-)

    : Wydaje mi sie ze on poprostu placil karta kilka razy tego samego dnia
    : i wyludzil ponad stan kredyt odnawialnego.

    w Millenium Bank nbbyła kiedyś sytuacja gdy banmkomaty wypluwały gotówkę
    ponad stan konta.
    Wtedy się dzialo: część ludzi uniewinniano, część skazywano za to samo
    :-)))).

    : Jakos strasznie mi sie nie chce isc do aresztu;)

    do aresztu to raczej nie pójdziesz, chyba że zachodzi niebezpieczeństwo że
    będziesz utrudniał postępowanie.

    To już raczej do więzienia :-)))
    (żartuję tylko, prawdopodobnieństwo skazania Ciebie na karę pozbawienia
    wolności jest naprawdę znikome - nie piszę "zerowe", bo zgodnie z wyznawanym
    przeze mnie światopoglądem prawdopodobieństwo, że niebo spadnie nam na głowe
    wynosi 50 %. tzn albo spadnie albo nie. A jeżeli możliwe jest, że niebo
    spadnie nam na głowę tzn. że wszystko może się wydarzyć)

    : jeszce raz dzieki za odpowiedz

    a prosze Cię bardzo

  • 18. Data: 2003-02-14 13:14:56
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Jakos strasznie mi sie nie chce isc do aresztu;)
    >
    > jeszce raz dzieki za odpowiedz
    > roemk

    Nie przesadzaj. Kilka miesiecy w pace ci nie zaszkodzi :)

    Tomek

    P.S. Napisz jak wyjdziesz :)

  • 19. Data: 2003-02-14 14:01:34
    Od: romek <rom123@nospam_op.pl>

    On Fri, 14 Feb 2003 14:14:56 +0100, "Tomek" <b...@o...pl> wrote:

    >Nie przesadzaj. Kilka miesiecy w pace ci nie zaszkodzi :)
    >
    >Tomek
    >
    >P.S. Napisz jak wyjdziesz :)

    dzieki za info

    Ale podobno w pace jest teraz przepelnienie a w tych warunkach sami
    rozumiecie jak tu sie skupic;)

    Widac wiecej ludzi debetow nie spalaca.

    jeszce raz wielkie dzieki za info.
    romek

  • 20. Data: 2003-02-14 14:35:15
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Dolicz pełnomocnika z banku i jego wynagrodzenie.