    From: "LM" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieobecnosc nieusprawiedliwiona ucznia
    Date: Mon, 7 Apr 2008 10:49:59 +0200
    <fsj6df$p18$1@nemesis.news.neostrada.pl> <fsj76v$hm1$5@inews.gazeta.pl>
    <3...@s...googlegroups.com>
    <fslv5e$ak$2@news.dialog.net.pl> <fsmjoe$aqt$2@inews.gazeta.pl>
    <fso6nk$9c8$1@news.dialog.net.pl> <fste8t$6ia$6@inews.gazeta.pl>
    <fsthl3$iao$1@news.dialog.net.pl> <fsu5ga$mhf$3@inews.gazeta.pl>
    <fsubfk$4j9$1@news.dialog.net.pl> <fsugof$mhf$7@inews.gazeta.pl>
    <fsuigk$8t4$1@news.dialog.net.pl> <fsuqe4$1pg$1@inews.gazeta.pl>
    <ft0nt5$i0o$1@news.dialog.net.pl> <ft20rp$h2e$1@mx1.internetia.pl>
    <ft3drk$573$1@news.dialog.net.pl>

    news:ft3drk$573$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:ft20rp$h2e$1@mx1.internetia.pl LM <l...@g...pl>

    > Pewnie. Szczególnie zapalenie spojówek, repozycje złamań otwartych.

    > Nie warto komentować tych bzdur, pogadaj sobie z jakimś lekarzem.

    Rozmawiałem. Mam w rodzinie kilku. :-)

    >Nauczyciel
    > natomiast po prostu podejrzewa, że zaświadczenie jest zwyczajnie lewe i
    > odmawia usprawiedliwienia. A teraz niech sobie uczeń czy rodzic
    > interweniują. Osobiście bym tego nie robił, bo po diabła komu szarpanina
    > za gówniane
    > pieniądze, ale mozliwość jest.

    Tylko mylisz dwie rzeczy - zaświadczenie "lewe" to zaświadczenie podrobione.
    Jeśli podejrzewa coś takiego, to oczywiście może odmówić usprawiedliwienia,
    ale jednocześnie ma obowiązek pociągnąć temat dalej, bo mamy do czynienia z
    przestępstwem fałszerstwa.

    Jeśli natomiast nie kwestionuje jego prawdziwości, to ma obowiązek go
    honorować - tak jak honorują go zakłady pracy, a nawet sądy. Wiele razy były
    dyskusje, że świadek czy oskarżony nie stawił się na rozprawę sądową,
    przedstawiając wątpliwe zwolnienie lekarskie. Ale ponieważ było ono wypisane
    przez lekarza medycyny, sąd musiał je honorować.
    Chcesz powiedzieć, że nauczyciel ma większe prawa niż sąd? To już jest
    megalomania :-P

    > Pierwsze tak, drugie nie.

    > To _też_ może.

    To nawet POWINIEN.

    > Gołosłowie.

    A to niby dlaczego? Sam dostarczałem takie zwolnienie, bo miałem grypę, a
    był to w przychodni jedyny lekarz, do jakiego mogłem się dostać. I nikt
    okiem nie mrugnął.

    Gołosłowie to jest to, o czym ty piszesz, bo ja podałem w dalszej części
    mejla KONKRETNE PODSTAWY PRAWNE, na które się powołuję - tylko że to już
    raczyłeś wyciąć i pominąć milczeniem - zapewne dlatego, że nie pasowały do
    Twoich tez, a trudno jest dyskutować z konkretnymi zapisami w prawie :-P

    Jeśli chcesz merytorycznej dyskusji, to przeczytaj jeszcze raz mojego
    poprzedniego mejla i ustosunkuj się do zapisów ustawy i innych KONKRETNYCH
    przepisów, które tam podałem.

    LM