  • Data: 2008-04-07 14:53:24
    Temat: Re: Nieobecnosc nieusprawiedliwiona ucznia
    Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 07 Apr 2008 09:08:37 -0500, witek napisał(a)
    w:<news:ftd9t6$d5g$2@inews.gazeta.pl>:

    > rozróżnianie tak, prawa o decydowaniu tam nie ma.

    Tak samo poradzisz studentowi na uczelni? Że niech nie przychodzi sobie na
    obowiązkowe laborki, a potem po prostu usprawiedliwi *sobie* te
    nieobecności?

    > i owszem, szkole przysługuje, w przypadku niespełniania obowiązku
    > szkolnego prawo przymuszenia rodzica, poprzez skierowanie wniosku do sądu.

    Obowiązki: szkolny i nauki są przede wszystkim zawarowane przymusem
    *administracyjnym*.

    > skąd ty to przepisałeś?

    Podawałem ci źródło.

    > I kto w ogóle wymyślił termin prośba o usprawiedliwienie.

    Jeśli chodzi o etymologię słowa 'prośba' to podejrzewam jakieś korzenie
    praindoeuropejskie. Co do 'usprawiedliwienie' - nie mam pojęcia.

    > Czy świstek od lekarza też jest prośbą o usprawiedliwienie czy
    > usprawiedliwieniem?

    Jest zaświadczeniem o czasowej niezdolności do spełniania obowiązku
    szkolnego/nauki.

    > Jeśli to jest prośba to gdzie jest okreslone kto w takim razie
    > usprawiedliwia.

    Przeczytaj jeszcze raz o pojęciu działań faktycznych, bo najwyraźniej
    niewiele zrozumiałeś.

    --
    Quid leges sine moribus?