  • 1. Data: 2008-03-27 22:06:55
    Temat: Nieobecnosc nieusprawiedliwiona ucznia
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Moja dobra znajoma ;) ma problem z uczennica.
    Uczennica nie przychodzi na zajecia praktyczne. Nie przynosi
    usprawiedliwien.
    Po ilu Nkach mozna (mozna ?) takiego ucznia wyrzucic z praktyk ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-03-27 23:00:50
    Temat: Re: Nieobecnosc nieusprawiedliwiona ucznia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > usprawiedliwien.
    > Po ilu Nkach mozna (mozna ?) takiego ucznia wyrzucic z praktyk ?

    Czy Twoja znajoma nie powinna sie zwrócić w tej sprawie z pytaniem do
    przełożonych? Zwłaszcza, że nie napisałeś, co to za praktyki. Czy na
    podstawie umowy, czy znajoma jest nauczycielką zawodu na jakiś warsztatach,
    czy to chodzi o jakiegoś studenta?

  • 3. Data: 2008-03-28 02:05:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baczek wrote:
> [...]
    > usprawiedliwien.
    > Po ilu Nkach mozna (mozna ?) takiego ucznia wyrzucic z praktyk ?

    Niech się znajoma wybierze do dyrektora. W sumie to jej szef.

  • 4. Data: 2008-03-28 10:24:50
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    ty nie kombinuj jak tu olac praktyki i nie chodzic tylko do roboty sie
    bierz :)

  • 5. Data: 2008-03-28 16:23:22
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > podstawie umowy, czy znajoma jest nauczycielką zawodu na jakiś
    > warsztatach, czy to chodzi o jakiegoś studenta?

    Nie ma za bardzo do kogo sie zglosic. Wyslala pismo do szkoly, w ktorej uczy
    sie uczennica (szkoła zawodowa), z pytaniem jak postapic, ale odpowiedz
    pewnie przyjdzie za dwa tygodnie.
    Uczennica uczeszcza na praktyczną naukę zawodu, na podstawie umowy o
    przyuczenie do zawodu (tu sie dopytam szczegolow).
    Uczennica jest juz pełnoletnia i uwaza, ze ma inne wazniejsze zajecia niż
    uczęszczanie na praktyki.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-03-28 16:43:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baczek wrote:
    > Uczennica uczeszcza na praktyczn? nauke zawodu, na podstawie umowy o
    > przyuczenie do zawodu (tu sie dopytam szczegolow).
    > Uczennica jest juz pe?noletnia i uwaza, ze ma inne wazniejsze zajecia ni?
    > uczeszczanie na praktyki.

    To jej sprawa. Skoro nie chce to nie chodzi. Po prostu na koniec nie
    dostaje żadnego papierka, że ukończyła takową praktykę i już.
    Po za tym jak wyobrażasz sobie przynoszenie usprawiedliwień przez
    pełnoletniego ucznia. Władza rodzicielska rodziców już wygasła, więc oni
    nie mogą. Co najwyżej uczeń sam siebie może usprawiedliwić, bo tylko on
    jest władny to zrobić.
    Po prostu temat usprawiedliwiony/nieusprawiedliwomny przestaje miec
    rację bytu. Raczej należałoby określić kryterium jako procent obecnosci
    na zajęciach.

  • 7. Data: 2008-03-28 18:19:23
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2008 11:43:10 -0500, witek napisał(a)
    w:<news:fsj76v$hm1$5@inews.gazeta.pl>:

    > Co najwyżej uczeń sam siebie może usprawiedliwić, bo tylko on
    > jest władny to zrobić.

    Podaj podstawę prawną tego stwierdzenia.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 8. Data: 2008-03-28 19:11:30
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 28 Mar, 17:43, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    Co najwyżej uczeń sam siebie może usprawiedliwić, bo tylko on
    > jest władny to zrobić.
    > Po prostu temat usprawiedliwiony/nieusprawiedliwomny przestaje miec
    > rację bytu.

    sypiesz pomyslami jak z rekawa. W pracy tez sobie piszesz zwolnienia
    czy jednak pracodawca wymaga zaswiadczenia od lekarza albo ustnie
    jakiegos rozsadnego powodu i udziela urlopu?
    To sa praktyki, uczennica ma poznac jakie zasady obowiazuja w
    prawdziwej pracy. Czyli wlasnie sposoby usprawiedliwienia. Dlatego
    osoba u ktorej odbywa praktyke powinna zajrzec do prawa pracy i tam
    poszukac odpowiedzi. A tam, zgodnie z § 2 ust. 2 uczennica powinna
    najpozniej w drugim dniu nieobecnosci dostarczyc zaswiadczenie
    usprawiedliwiajace. Ale jesli jest jak piszesz to uznaje sie to za
    porzucenie miejsca pracy.
    Czyli teoretycznie po 2 nkach (jedna N-ka to jeden dzien) mozna jej
    nie zaliczyc praktyk.

  • 9. Data: 2008-03-28 20:06:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szerr wrote:

    > Podaj podstawę prawną tego stwierdzenia.

    Ty jesteś w plecy o cały rok.
    Poszukaj na stronie MEN to znajdziesz.

  • 10. Data: 2008-03-28 20:08:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SzalonyKapelusznik wrote:
    > Co najwyżej uczeń sam siebie może usprawiedliwić, bo tylko on
    >
    > sypiesz pomyslami jak z rekawa.

    widać ministarstwo też bo przyznało rację uczniowi.
    Koniec dyskusji na ten temat.

    To jest szkoła a nie praca.
    No chyba, że nie jest.