    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Niekonsekwencje
    Date: Sun, 01 Aug 2021 12:31:56 GMT

    On 2021-08-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No właśnie nie. Zalogowany jestem normalnie i nie o to tu chodzi. Google
    > sobie wymyśliło, że podając numer karty kredytowej, albo wysyłając skan
    > dokumentu tożsamości potwierdzasz swoją pełnoletniość. Bzdura, ale tak
    > to działa. Kartę płatniczą spokojnie może mieć wydaną osoba
    > niepełnoletnia, byle za zgodą opiekunów. Kreatorów dokumentów tożsamości
    > masa i żaden problem zrobić coś na szybkiego.

    U mnie mają nr komórki i pewnie dlatego nie pyta.

    > Z numerem karty problem jest w tym, że w niektórych serwisach numer
    > karty wystarczy to do obciążenia karty. Podając numer karty musisz
    > później pilnować obciążenia. Przykładowo przy uruchamianiu xBox jest

    No ale to google. Można powątpiewać w ich ochronę prywatności, ale co do
    cc to jeśli im nie możesz zaufać to de facto nie powinieneś nikomu.
    Akurat taim firmą jak google wszyscy patrzą na ręce.

    > dokładnie ten sam komunikat. Że chcą, ale nie będą obciążać. I w chwili
    > uruchamiania oczywiście nikt nie obciąża. Ale dość często wpływają
    > zawiadomienia o przestępstwie, gdzie później taka karta jest obciążana
    > drobnymi kwotami przez grające dzieci, które w grze celem zakupu
    > jakiegoś "dodatkowego wyposażenia" klikają OK. Pasowałoby po użyciu w
    > Google tego numeru kartę taką zastrzec.

    No fajnie, ale to już rodzic dupa i z procedurą google czy microsoftu
    nie ma za dużo wspólnego.

    > Oczywiście można temu zapobiec na wiele sposobów. Najprościej podać
    > jakąś wirtualną kartę, a potem ją w ogóle zlikwidować. W wypadku xBox w
    > Internecie można znaleźć instrukcję obejścia tego, bo jest taka opcja w
    > tym urządzeniu, tylko gdzieś tam ukryta. Walczyłem z tym w domu kilka
    > laty temu i jedynie pamiętam, że dało się znaleźć.

    Przesadzasz. No chyba, że piszesz to w przekonaniu, że większość osób,
    które mogą to czytać to techniczni (w tym komputerowi) debile. Pewnie
    nie jest to dalekie od prawdy, patrząc na niedawne poczynania wybrańców
    suwerena.

    W każdym razie używam intensywnie kart od 20 z hakiem lat, podejrzewam
    zaliczyłem grubo powyzej kilkunastu tysięcy tranzakcji w tym okresie.
    Nigdy nie miałem przypadku, gdzie obciążono mi kartę bez mojej
    zgody/wiedzy. Raz się zdarzyło, że Amex sam z siebie stwierdził, że coś
    się podejrzanego dzieje i wymienił mi karty. Później skojarzyłem, że to
    zdaje się oni mieli jakiś wyciek. Wystarczy więc higiena ogólna i zdrowy
    rozsądek. Jak się wie co się robi, to nie ma co popadac w paranoje.
    Warto też pamiętać, że odpowiedzialność posiadacza karty jest dość
    ograniczona, o ile tylko stosuje się do pewnych podstawowych zasad.

    > Ponieważ z YouTube ograniczenie wiekowe ma głownie porno, a nie widzę

    Tam jest jakieś porno? Nie natrafiłem prawdę mówiąc (albo jestem już tak
    zepsuty, że nie uważam za porno), ale na sceny bardzo drastyczne, typu
    pourywane ręce i wybebeszone zwłoki już tak.

    --
    Marcin