    From: "Who?" <s...@g...SKASUJ.TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Netia, Kruk i 15 latek
    Date: Mon, 3 Nov 2003 14:21:59 +0000 (UTC)

    watogal <nytimes@(USUN-TO)interia.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam pytanko. Pewien operatywny mlody czlowiek, majac lat niecale 16 [miesiac
    > przed 16 urodzinami] zeby byc precyzyjnym zawarł umowe z Netią na
    > dostarczanie internetu. Poniewaz nie mial dowodu - nr dowodu podal
    > wymyslony. Wisi Netii jakies 200 zl - i sciga go firma Kruk. Dostal wlasnie
    > kolejne ostateczne wezwanie do zaplaty i kopie pozwu sądowego. Mam w zwiazku
    > z tym dwa pytania
    > 1. czy 15-16 latek moze zawrzec ważna umowę?
    > 2. czy taka kopia pozwu sądowego jest grożba realna?

    Witam,

    Jesli chodzi o to czy 15-16 letni "mlodzieniec" moze zawrzec wazna umowe to
    IMO raczej nie , przedstawiciel powinien to sprawdzic.
    Operator w tym wypadku Netia moze oskarzyc o poslugiwaniem sie sfalszowanymi
    danymi (na to jest paragraf).
    Jesli chodzi o sama firme "Kruk" to raczej bym sie nimi nie przejmowal. Pisza
    rozne glupoty, dzwonia, a tak czy siak oleja sprawe gdyz chodzi tu o male
    pieniadze , same koszty prowadzenia wyniosa ich wiecej niz te 200PLN.

    Pozdrawiam
    Adam