  • 21. Data: 2010-02-16 21:31:58
    Temat: Re: Nawiedzony szef atakuje ponownie...
    Od: gacek <g...@w...pl>

    BK wrote:

    > Ale zgode trzeba tylko do stosowania wylacznie eletrycznego
    > oswietlenia. Wiec jak wstawisz lampe naftowa + oswietlenie elektryczne
    > to i bez zgody mozna :) :) :)

    Hmmm, a jakichś przepisów na regularne używanie ognia w pomieszczeniach
    (pożarowe, wentylacyjne) wynikających z innych ustaw nie ma?

    gacek

  • 22. Data: 2010-02-16 21:36:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-16 22:31, gacek pisze:

    > Hmmm, a jakichś przepisów na regularne używanie ognia w pomieszczeniach
    > (pożarowe, wentylacyjne) wynikających z innych ustaw nie ma?

    Myślę, że Twój przedpiśca poleciał Falandyszem. :)

    --
    spp

  • 23. Data: 2010-02-16 21:49:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, spp wrote:

    > Ależ oczywiście że są wyjątki - jak ma zgodę inspektora sanitarnego
    > i inspektora pracy.

    Chyba jednak chodziło o tę wersję, że ustawodawca po prawdzie "zaleca"
    używanie oświetlenia naturalnego, ale wymóg zgody zapisał *wyłącznie*
    dla oświetlenia *elektrycznego*.
    A co najmniej zapisał tak, że można sobie pointerpretować wte lub wewte.
    Czyli 500 lx uzyskane świeczkami nie wymagałoby zgody :)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2010-02-16 21:58:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Chyba jednak chodziło o tę wersję, że ustawodawca po prawdzie "zaleca"
    > używanie oświetlenia naturalnego, ale wymóg zgody zapisał *wyłącznie*
    > dla oświetlenia *elektrycznego*.

    Tak, ale w innych przepisach mamy wymóg aby powierzchnia okien stanowiła
    nie mniej niż 1/5 powierzchni podłogi. :)

    I zgadzam się z Tobą - interpretować to można na wiele sposobów. :)

    --
    spp

  • 25. Data: 2010-02-17 10:34:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, spp wrote:

    > Myślę, że Twój przedpiśca poleciał Falandyszem. :)

    Ale Falandysz (profesor zresztą) poleciał na niedoczytaniu przepisu,
    zupełnie innego, a nie na "interpretacji" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-02-17 10:36:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, spp wrote:

    > Tak, ale w innych przepisach mamy wymóg aby powierzchnia okien stanowiła nie
    > mniej niż 1/5 powierzchni podłogi. :)

    A muszą to być okna "otwierające się na przestrzeń na zewnątrz
    budynku"? Bo przez okno widzę budynki, o których wiem że w nich
    są okienka z łazienki do kuchni, więc... :)

    > I zgadzam się z Tobą - interpretować to można na wiele sposobów. :)

    Minister podrzucił łakomy kąsek do flejmowania :]

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-02-17 18:47:01
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > http://www.bhp.org.pl/Article579.html
    >
    > --
    > spp

    Dzięki wszystkim za rady, za tę żebym złożył wypowiedzenie też ;-D
    Problem nie polega na tym że okno małe i pomieszczenie wygląda jak karcer,
    mimo że jest dość spore. Problem polega na tym że tuż obok jest pokój nieco
    mniejszy ale ujdzie, z pięknym oknem i jeszcze piękniejszym widokiem za nim.
    I to pomieszczenie ma być wynajęte/zagospodarowane przez jakieś obce
    instancje. Nie wiem jakie, szef nie spowiada się nam. On robi to złośliwie,
    bo pracownik ma się słuchać itd... Więc chcemy mu też trochę na złość
    dopiec, bo dlaczego jakieś obce mają mieć lepiej niż wieloletni pracownicy.
    I w tym cały problem.
    A pomieszczenie napewno spełnia wszelkie normy oświetleniowo wentylacyjne,
    budynek jest nówka sztuka jeszcze nie uruchomiony.
    A i to pierwsze piętro, więc lotnia odpada, a szkoda...

    Piotr