  • 1. Data: 2010-02-15 19:02:22
    Temat: zgloszenie zdarzenia komunikacyjnego po 2 miesiacach
    Od: "Leszek" <o...@t...pl>

    Witam,
    Przed ostatnimi swietami zdarzylo sie ze kobita cofajac wjechala w przod
    mojego auta powodujac "na oko" drobne uszkodzenia (przewidywany koszt
    naprawy do 100 zl). Poniewaz szkoda byla minimalna odstapilem od wzywania
    Policji i calego tego zamieszania, umawiajac sie ze sprawczynia, ze
    naprawie, zaplace i ona pokryje straty (zostawila wizytowke z telefonem).
    W styczniu przy okazji jakiejes innej uslugi szkody zostaly usuniete - koszt
    usuniecia tego zakresu szkod wyniosl 70 zl.
    Zgodnie z umowa zadzwonilem do kobiety z prosba o realizacje umowy -
    oczywiscie zgodzila sie, podalem nr konta na ktory miala wplacic kase, ale
    na przelew czekam juz prawie m-c, na dodatek jej telefon przestal
    odpowiadac, na maile nie odpowiada.
    Oczywiscie jest jakis tam % prawdopodobienstwa ze stala sie tragedia i babki
    juz nie ma na tym swiecie, ale to raczej maly procent.
    Pytanie: czy po uplywie 2 m-cy od zdarzenia moge to zglosic na policji (mam
    marke i kolor jej auta, nr rejestracyjny, dwoch swiadkow nie spowinaconych
    ze mna)??
    Nie chodzi mi o te 70 zl w gruncie rzeczy, ale o to ze tak naprawde po raz
    pierwszy w zyciu spotkalem sie z takim brakiem honoru, a zyje juz na tym
    swiecie ponad 50 lat

    Leszek

  • 2. Data: 2010-02-15 19:09:34
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    partners.pl
    *Leszek* napisał(-a):

    [...]
    > Pytanie: czy po uplywie 2 m-cy od zdarzenia moge to zglosic na policji
    > (mam marke i kolor jej auta, nr rejestracyjny, dwoch swiadkow nie
    > spowinaconych ze mna)??

    Bez szans. Szkody usunięte i co mają stwierdzić? A sprawa może być dodatkowo
    śliska bo mogą to, jakby się uparli, uznać próbę wyłudzenia odszkodowania.
    Już raczej wolałbym przełknąć stratę tych 70zł.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2010-02-15 19:34:02
    Od: "Leszek" <o...@t...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > ////// GG: 660675
    > ( o o) Wiadomość niesprawdzona przez ESET NOD32 Antivirus
    > --ooO-( )-Ooo- ani żaden inny antywirus :P

    Te 70 już spisalem na straty. Z tego co wiem, gdybym w momencie zdarzenia
    uparl sie i wezwal Policje to sprawca wypadku za spowodowanie kolizji
    otrzymalby mandat na bodajze 200-250 zl i kilka punktow karnych. Poza tym
    mysle, ze dla czytajacych ten post bedzie to instrukcja na wypadek podobnych
    zdarzen, ze w takiej sytuacji dogadujemy sie na zasadzie: sprawca od razu
    placi i to wiecej nizby to wynikalo z oceny, a dopiero potem sie ewentualnie
    rozliczamy.
    Po prostu takie zachowanie nie miesci sie w moim "kodeksie osobistym" tym
    bardziej ze w gre wchodzi naprawde smieszna kwota.
    Leszek

  • 4. Data: 2010-02-15 19:46:34
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 15.02.2010 20:34, Leszek wrote:

> [...]
    > Po prostu takie zachowanie nie miesci sie w moim "kodeksie osobistym" tym
    > bardziej ze w gre wchodzi naprawde smieszna kwota.

    Mowiles, ze dala ci wizytowke.

    Jest tam jakas nazwa firmy?

    Na numer telefonu dzwoniles z jakiegos innego (np. zastrzezonego)?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2010-02-15 19:50:45
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Leszek wrote:

> [...]
    > Po prostu takie zachowanie nie miesci sie w moim "kodeksie osobistym"
    > tym bardziej ze w gre wchodzi naprawde smieszna kwota.

    też miałem takie zdarzenie
    i to z prawnikiem po drugiej stronie

    pijacka menda śmiała mi się potem prosto w twarz

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 6. Data: 2010-02-15 19:54:20
    Od: "Leszek" <o...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > Mowiles, ze dala ci wizytowke.
    >
    > Jest tam jakas nazwa firmy?
    >
    > Na numer telefonu dzwoniles z jakiegos innego (np. zastrzezonego)?

> [...]

    Na wizytówce jest nazwa firmy, ale to raczej firma jednoosobowa (adres firmy
    to mieszkanie w bloku - sadzac po numeracji w moim miescie). Na jej telefon
    zawsze dzwonilem ze swojego telefonu i nie byl to numer zastrzezony. Co do
    telefonowania to nie jest tak ze nie odbiera tylko ze tak jakby ten numer
    byl od jakiegos czasu nieosiagalny, wylaczony.

  • 7. Data: 2010-02-15 20:02:06
    Od: "Leszek" <o...@t...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Leszek wrote:

    [ciach]

    > też miałem takie zdarzenie
    > i to z prawnikiem po drugiej stronie
    >
    > pijacka menda śmiała mi się potem prosto w twarz
    >
    > pozdrawiam - Zbigniew Kruk
    > www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
    > www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
    > www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

    Z tego co piszesz wynika, że wlasciwie juz na drugi dzien, albo po kilku
    godzinach mozna w takich sytuacjach zapomniec o zaangażowaniu stróżów prawa
    No ta - sądząc z głosu - to też pijacka, hehe (se troche ulżę)

    pozdro, Leszek

  • 8. Data: 2010-02-15 22:39:14
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Leszek wrote:

> [...]
    > stróżów prawa ...
    > No ta - sądząc z głosu - to też pijacka, hehe (se troche ulżę)

    ja do prawników nic nie mam
    po prostu chciałem zasugerować, że w takich sytuacjach wierzyć nie mozna -
    nikomu
    nawet jak to będzie sędzia, ksiądz czy policjant...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 9. Data: 2010-02-16 00:13:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010, Leszek wrote:

> [...]
    > placi i to wiecej nizby to wynikalo z oceny, a dopiero potem sie ewentualnie

    Jest wersja druga - sprawca płaci wekslem na tę ("z zapasem") sumę.

    A druga strona medalu jest taka, że zaniżyłeś statystyki kolizji :>

    No i pozostaje możliwość, że jednak tylko coś z telefonem...

    pzdr, Gotfryd