  • 11. Data: 2011-03-28 17:22:47
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "gacek" napisał w wiadomości grup
    > Otwieranie/wysyłanie dokumentów w formacie microsftu jest bardzo ważną
    > umiejętnością. Nawet w darmowym oprogramowaniu.

    Tylko, że doc zapisany z OO nie jest w pełni zgodny z doc z word.

  • 12. Data: 2011-03-28 17:33:20
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

    > Otworzy, na pewno Word 2007 i 2010.

    Kiedys nie otwierał. Nie używam tego od lat :)
    dK

  • 13. Data: 2011-03-28 17:43:00
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku Swierszcz napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > Szkola nic nie udostepnia. Jest to jakis tam projekt, nie zwiazany z
    > praca na lekcji w MS WORD.
    > Przejde sie jutro do dyrektora, sprobuje to wyjasnic.
    Wydaje mi się, że problem wynika, jak kilka razy wcześniej, z niechęci
    obydwu stron do kompromisu. Uczeń powinien umieć zapisać w formacie worda
    (OO to umożliwia), albo nawet oddać wyeksportowanego pdfa, jeśli chodzi
    głownie o zawartość, a nie możliwość edycji, a nauczyciel zapewne jest
    kretynem, który nie potrafił formatu OO otworzyć, a nie chciał się
    przyznać, że nie umie.
    Problemu mogłoby nie być, gdyby zwyczajnie ludzie choć spróbowali się
    porozumieć. Nie załatwią tego żadne prawa, żadne przepisy, bo zawsze znajdą
    się idioci, którzy kolejną lukę w przepisach wykorzystają do awantury.
    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 14. Data: 2011-03-28 18:10:20
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Mysle, ze nie moze. U nas za czasow licealnych byla podobna akcja - prosze
    > oddac tekst zapisany w Word (byly to jeszcze czasy gdzie Office kosztowal
    > jakies 2 tysiace), ale na uwage, ze nie mam Office zaproponowal
    > OpenOffice.

    A co myślisz w ogóle o wymaganiu oddania w postaci pliku?
    Uczeń ma zeszyty, podręczniki, materiały piśmienne, inne akcesoria.
    A czy uczeń musi mieć komputer?
    Co jeśli rodziców nie stać?

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2011-03-28 18:29:07
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 28 Mar, 19:09, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:

    > A OO nie zapisze w formacie .doc?

    Bez problemu.

    Czy bardziej skomplikowanych plikach niestety moga sie pojawic roznice
    w wygladzie.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 16. Data: 2011-03-28 18:38:09
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A co myślisz w ogóle o wymaganiu oddania w postaci pliku?
    > Uczeń ma zeszyty, podręczniki, materiały piśmienne, inne akcesoria.
    > A czy uczeń musi mieć komputer?
    > Co jeśli rodziców nie stać?

    Tak sie sklada ze bylem w klasie inf-mat-fiz, wiec mozna zalozyc ze kazdy ma
    w takiej klasie kompa i tak bylo. Ale bylem niezlym draniem w LO ;-) i
    oczywiscie zadalem tez to pytanie (jak sie okazalo, ze mona dzialac w
    OpenOffice) - zgodzono sie udostepnic pracownie informatyczna. Pan juz
    pozniej nic nie zadawal do domu - widac nie lubil siedziec po godzinach :D

    Dysiek

  • 17. Data: 2011-03-28 18:56:22
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Tak sie sklada ze bylem w klasie inf-mat-fiz, wiec mozna zalozyc ze kazdy
    > ma w takiej klasie kompa i tak bylo.
    Bzdura. Skończyłam informatykę na UW, co prawda zaczynałam w 87 roku,
    ale pszez cały okres sudiowania nie miałam komputera w domu, ani żaden
    domownik.

    Obużające jest nadal dla mnie założenie, że każdy ma komputer, zwłaszcza
    uczeń - osoba niezarabiająca, będąca na utszymaniu rodzicuw, w wieku gdy
    zapasy pieniędzy może zgromadzone pszed narodzeniem delikwenta już dawno się
    skończyły, a zwyczajny apetyt normalnego nastolatka na białko/mięso itp jest
    nieograniczony.

  • 18. Data: 2011-03-28 18:59:25
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > zapasy pieniędzy może zgromadzone pszed narodzeniem delikwenta już dawno
    > się skończyły, a zwyczajny apetyt normalnego nastolatka na białko/mięso

    Jak widzisz szkola wybrnela z problemu - nikogo nie dyskryminowano z powodu
    nieposiadania kompa. A'propo posiadania kompa - wg Gazety Wyborczej i
    ankiety OBOP-u (?) 91% mlodziezy do lat 16 ma kompa.

    Dysiek

  • 19. Data: 2011-03-28 19:02:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Skończyłam informatykę na UW, co prawda zaczynałam w 87 roku,
    > ale pszez cały okres sudiowania nie miałam komputera w domu, ani żaden
    > domownik.

    Nie umniejszajac niestosownosci zachowania nauczyciela - w 87 roku komputer
    byl czyms zupelnie innym niz teraz.
    Odpowiednikiem komputera w 87 roku byly: radioodbiornik oraz czarnobialy
    telewizor.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2011-03-28 19:04:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości grup
    > Bzdura. Sko?czy?am informatyk? na UW, co prawda zaczyna?am w 87 roku,
    > ale pszez ca?y okres sudiowania nie mia?am komputera w domu, ani ?aden
    > domownik.

    A do tej pory nie potrafisz skonfigurować czytnika.