eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow › Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Date: Tue, 05 Apr 2011 15:01:56 +0200

    W dniu 05.04.2011 13:53, Maddy pisze:

    > Jaki klient? Jakie "zamawia"?? Coś Ci się popiórkowało kompletnie.
    > Nauczyciel w publicznej szkole, związany podstawą programową, zadaje
    > zadanie domowe uczniom.

    Tak. I wciela się w rolę klienta składającego zamówienie.
    Jako trener mam symulować warunki przyszłe. Też się ostatnio jedna
    uczennica bardzo denerwowała, że zrobiła całą pracę, że ja widziałem, że
    ona ją zrobiła, ale ostatecznie nie zapisała na dysku i nie miała mi co
    przysłać.

    Odpowiedź była taka: Ja zamawiam wykonanie (grafiki akurat w tym
    wypadku) i płacę punktami. Nie ma zamówienia, nie ma zapłaty.

    > To nie jest wolny rynek. To jest POWSZECHNY obowiązek szkolny do 18 roku
    > życia.

    I właśnie dlatego nie chcę, żeby moje dzieci miały zaniżany poziom, bo
    skoro obowiązek, to nie wymagajmy...

    Niech zrobią szkoły dla strzelających sobie w stopę, skoro tak wolisz.

    > Każdy ma się uczyć, więc program nauczania ma być dla każdego i
    > wymagania, które spełni każdy uczeń.

    Przerażająca wizja.

    > Jak Ci się nie podoba perspektywa, że Twoje dziecko byłoby w klasie z
    > jakimś biednym synem alkoholika, który nie ma na zeszyt, a co dopiero na
    > komputer, to wybierz szkołę prywatną.

    No jasne. Jak mi się nie podoba, że medyk w kitlu mnie nie leczy, mogę
    sobie płacić prywatnie. To niech mnie jednak nie okradają na NFZ albo na
    szkołę, to będę miał z czego zapłacić.

    > Będziesz miał gwarancję, że ci się dziecko nie zborsuczy w kontakcie z
    > plebsem.

    Nie jest kwestia plebsu, a kwestia wymagań. Jezus się też zadawał z
    celnikami i dziwkami, ale stawiał im wymagania! Jak mi będzie to dziecko
    alkoholika ciągnęło poziom klasy w dół, to mam to w dupie. Albo się
    dostosuje albo niech przegra swoje życie, a nie życie całej klasy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek