  • 231. Data: 2011-04-12 08:31:00
    Temat: Re: Narodowy spis powszechny
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 12.04.2011 10:25, mvoicem wrote:
    > A ja się zapytam - gdzie prawo nie służy do obchodzenia?

    Pas. :)

  • 232. Data: 2011-04-12 19:50:51
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Piszesz to zdecydowanie pod niewłaściwą długością i szerokością
    > geograficzną. Tu nawet władza częstokroć stanowi prawo od razu z ideą
    > jak je obchodzić.

    Wiem o tym, dlatego czuję przynależność do narodu niemieckiego.
    Napisałem nie powinno, a nie że nie jest.

  • 233. Data: 2011-04-12 19:51:44
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    > Kolejny młody, zadufany pajac z wielkiego miasta
    >
    > O kraju*, za który ginęli nasi przodkowie, nawet się nie waż tak
    > wypowiadać. Jeśli się nie podoba to droga wolna...
    >

    > mi
    > *) nie ma to nic wspólnego z obecnym reżimem - II PRL

    Kolejny stary nawiedzony pisowiec, obrońca krzyża pod sztandarem
    JarKacza.

  • 234. Data: 2011-04-13 06:42:03
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl>

    > Kolejny młody, zadufany pajac z wielkiego miasta
    >
    > O kraju*, za który ginęli nasi przodkowie, nawet się nie waż tak
    > wypowiadać. Jeśli się nie podoba to droga wolna...

    Jakby nie mieli obywatelstwa to by nie musieli walczyć i ginąć.

  • 235. Data: 2011-04-13 15:03:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Apr 2011, witek wrote:

    > sporo osób, szczególnie tych co do niemiec wyjezdzali, zrzekało sie
    > obywatelstwa i jakoś nie umarli z wysiłku.

    Nie pamiętam jakiego przypadku to dotyczyło, ale chyba była swojego
    rodzaju afera - chyba związana z Żydami i rokiem 68. - że ustawą
    uchylono uchylenia obywatelstwa.
    Zastrzegam iż piszę "z głowy czyli z niczego", ale jeśli dobrze
    kojarzę, to fakt że ma się "papier" o zrzeczeniu nie dowodzi że
    ktoś tego "papieru" nie uchyli :) (przecież co najmniej niektórzy
    których taka "akcja" dotknęła mogą - z całkiem różnych powodów
    - uważać że takie "przywrócenie" to jest bezprawie).
    W dobrej wierze "przywracali" co prawda, ale jakoś to było
    o brukowaniu piekła. (w świetle "polskiego kotła" kojarzy się
    mocno dwuznacznie :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 236. Data: 2011-04-19 07:31:08
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik witek napisał:

    > w internecie znajdziesz równiez informacje na temat tego za ile ktos
    > kupił domu, ile ma samochódów, czy w terminie zapłacił podatki, ile
    > wypadkow spowodował, czy był skazany i duzo duzo wiecej.
    >
    > Wystarczy ci imie, nazwisko i adres.
    > Ale to tez znajdziesz w internecie, wystarczy ci numer telefonu.

    Możesz rozwinąć jak to zrobić?
    Chętnie bym siebie sprawdził :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 237. Data: 2021-04-01 11:34:16
    Od: Wojciech Zbierski <w...@g...com>

  • 238. Data: 2021-04-01 15:00:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-04-01 o 11:34, Wojciech Zbierski pisze:

> [...]

    Chyba, że czujesz się psem, wtedy nie. :)

    Skąd te wątpliwości?
    To jest spis ludzi, przebywających aktualnie w Polsce a nie w mieszkaniu.
    Każdy indywidualnie musi się spisać, nawet jakby mieszkał pod mostem.

    https://spis.gov.pl/o-obowiazku-spisowym/

  • 239. Data: 2021-04-01 16:31:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.04.2021 o 15:00, t-1 pisze:

    > https://spis.gov.pl/o-obowiazku-spisowym/
    Wiele osób nie ma dostępu do Internmetu. Sporo to po prostu będzie miało
    w nosie. No więc rachmistrzowie będą musieli dzwonić. Po pierwsze u mnie
    - przykładowo - wszyscy domownicy mają telefony na mnie zarejestrowane.
    Na który zadzwonią? I na jakie numery będą dzwonić do żony i dzieci?

    Po drugie, nie jestem jakoś szczególnie drażliwy, ale jakiegoś chłopa
    podającego się za "rachmistrza" przez telefon pogonię. COVID jest, więc
    spotkanie też nei wchodzi w rachubę.

    Przejrzałem pytania:

    1) Podajemy jeden adres - a jak ktoś ma kilka?

    2) Odpowiedź na pytanie "Czy w dniu 31 marca 2021 r. o godz. 24:00 pod
    tym adresem mieszkały także inne osoby? " może być o tyle trudna, że po
    godzinie 23:59 mamy godzinę 00:00 1 kwietnia.

    3) Żądanie "Proszę dopisać wszystkie osoby, które w dniu 31 marca 2021
    r. o godz. 24:00 mieszkały pod poniższym adresem" jest w wypadku hotelu
    dość niedorzeczne. Reszta danych dotyczących takich osób też raczej jest
    mało prawdopodobna. Tej nocy był u mojej córki jej chłopak. Mam go
    legitymować? Pomieszkuje tu, ale nei znam jego PESEL.

    4) "Czy do ogrzewania mieszkania wykorzystują Państwo odnawialne źródła
    energii?" - ciekawe ile osób sie zastanawiało, skąd pochodzi prąd w ich
    gniazdku. U nas jest elektrownia wodna, ale nei nwiem, czy 100% prądu od
    nich jest. Może coś z węglowych albo atomowych dodają.

    --
    Robert Tomasik

  • 240. Data: 2021-04-02 00:03:35
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Po drugie, nie jestem jakoś szczególnie drażliwy, ale jakiegoś chłopa
    > podającego się za "rachmistrza" przez telefon pogonię. COVID jest, więc
    > spotkanie też nei wchodzi w rachubę.

    Dystrybuowane materiały określają, że trzeba się spisać lub zamówić
    rachmistrza. Wydaje się, że rachmistrz z własnej inicjatywy nie będzie
    chodził po adresach.
    Niby są sankcje, za nie spisanie się, ale jak będą to egzekwować ?
    Poprzednio chyba było tak, że Straże Gminne lub ewentualnie Policja
    wskazywały miejsca koczowania bezdomnych i rachmistrz usiłował ich
    spisać, ale skuteczność działań rachmistrza raczej nie przekraczała
    kilku procent.

> [...]
    > tym adresem mieszkały także inne osoby? " może być o tyle trudna, że po
    > godzinie 23:59 mamy godzinę 00:00 1 kwietnia.

    Trafione! nie ma godziny 24:00 i określa to jakaś norma ISO

> [...]
    > gniazdku. U nas jest elektrownia wodna, ale nei nwiem, czy 100% prądu od
    > nich jest. Może coś z węglowych albo atomowych dodają.

    Bardzo dobre pytanie, skąd obywatel ma czerpać wiedzę do udzielenia
    takich odpowiedzi ? To znaczy pewnie by się dowiedział, ale nie wszyscy
    mają tyle zapału aby to ustalać