    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Napie....anka w USA 2020 v. Słupsk 1988
    Date: Mon, 01 Jun 2020 14:06:33 +0200 (CEST)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup

    > Pamietasz "King beat" ? Tam ich sad uniewinnil, tzn lawa przysieglych.

    AFAIR policjanci dostali uniewinnienie stanowe a _po zamieszkach_ ich
    skazali federalnie oczywiście już zupełnie za co innego.
    IMHO Zasada nie sądzenia dwa razy za to samo poszła w diabły
    *w praktyce* jak był odpowiednio mocny "nacisk społeczny".
    Wtedy pomogło uspokoić sytuacje ale został przekaz że warto "naciskać"
    nawet po prawomocnym wyroku/uniewinnieniu.

    > Czyli osiagnali zaprzeczenie konstytucyjnych wartosci :-)

    Jak chcesz pełnego cynizmu: Konstytucja ZSRR na papierze wyglądała
    jeszcze lepiej od konstytucji USA. Jak USA tworzą nierealistyczne
    oczekiwania co do tego co konstytucja USA znaczy w praktyce to mają.

    Zawsze można sobie poczytać wyroki SCOTUS w sprawach legalnego
    niewolnictwa albo stanowego apartheidu zanim się zacznie pierdolić
    co konstytucja USA znaczy w praktyce. Tego dorobku amerykańskiej myśli
    prawnej nie należy zapominać.

    --
    A. Filip