  • 1. Data: 2020-06-01 10:10:10
    Temat: Napie....anka w USA
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rasizm:
    Trudniej w Ameryce zatłuc murzyna niż w Polsce białego.
    https://edition.cnn.com

  • 2. Data: 2020-06-01 12:58:12
    Temat: Re: Napie....anka w USA 2020 v. Słupsk 1988
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > Rasizm:
    > Trudniej w Ameryce zatłuc murzyna niż w Polsce białego.
    > https://edition.cnn.com

    Według wersji oficjalnej dyskryminacja "czarnych" w USA to
    (niemal całkiem) etap miniony już (niemal) zamknięty. Według samych
    czarnych "nie całkiem" [wersja dyplomatyczna]. Jak wychodzi
    kolejny film pokazujący czarno na białym co by się zabójczej
    policji znowu upiekło gdyby nie twardy dowód (filmowy) to są zamieszki.
    Zamieszki spowodowane także domniemaniami ile się policjom upiekło.
    Ja odnoszę twarde wrażenie że *politycznym idiotom* w USA po raz kolejny
    wychodzi przekaz że bez filmu i masowych zamieszek winnych spotkałaby
    najwyżej śmieszna kara. Oni tam wyglądają jakby sami się nachalnie
    dopraszali takich zamieszek co parę lat swoim brakiem strategicznej
    kompetencji przy masie sił policyjnych i stanowych systemów prawnych.

    RP3 rządzą [...] ale nie aż na taką miarę. AFAIR *masowe* zamieszki po
    "śmierci na skutek działań policji" były w RP3 raz w 1988 w Słupsku.
    Wygląda że czegoś tam policje, prokuraturę i polityków nauczyły.
    Nie tyle ile powinny ale chyba tyle że *na razie* od biedy wystarczało.
    Ja odnoszę rażenie że ta "lekcja" jest już wyraźnie zapominana.
    Obawiam się że w latach dwudziestych RP3 zaliczy kolejny Słupsk.
    [ Zamieszki przeważnie wybuchają "zaraz po" zanim sprawa ma szansę
    dotrzeć do sądu w formie innej niż *wniosek prokuratury* o areszt ]

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamieszki_w_S%C5%82ups
    ku

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2020-06-01 13:25:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

> [...]
    >kolejny
    >wychodzi przekaz że bez filmu i masowych zamieszek winnych spotkałaby

    Pamietasz "King beat" ? Tam ich sad uniewinnil, tzn lawa przysieglych.

    >Oni tam wyglądają jakby sami się nachalnie
    >dopraszali takich zamieszek co parę lat swoim brakiem strategicznej
    >kompetencji przy masie sił policyjnych i stanowych systemów prawnych.

    Czyli osiagnali zaprzeczenie konstytucyjnych wartosci :-)

    J.

  • 4. Data: 2020-06-01 14:06:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup

    > Pamietasz "King beat" ? Tam ich sad uniewinnil, tzn lawa przysieglych.

    AFAIR policjanci dostali uniewinnienie stanowe a _po zamieszkach_ ich
    skazali federalnie oczywiście już zupełnie za co innego.
    IMHO Zasada nie sądzenia dwa razy za to samo poszła w diabły
    *w praktyce* jak był odpowiednio mocny "nacisk społeczny".
    Wtedy pomogło uspokoić sytuacje ale został przekaz że warto "naciskać"
    nawet po prawomocnym wyroku/uniewinnieniu.

    > Czyli osiagnali zaprzeczenie konstytucyjnych wartosci :-)

    Jak chcesz pełnego cynizmu: Konstytucja ZSRR na papierze wyglądała
    jeszcze lepiej od konstytucji USA. Jak USA tworzą nierealistyczne
    oczekiwania co do tego co konstytucja USA znaczy w praktyce to mają.

    Zawsze można sobie poczytać wyroki SCOTUS w sprawach legalnego
    niewolnictwa albo stanowego apartheidu zanim się zacznie pierdolić
    co konstytucja USA znaczy w praktyce. Tego dorobku amerykańskiej myśli
    prawnej nie należy zapominać.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2020-06-01 14:38:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >Wtedy pomogło uspokoić sytuacje ale został przekaz że warto
    >"naciskać"
    >nawet po prawomocnym wyroku/uniewinnieniu.

    No i sie nie dowiemy, czy spoleczenstwo i przysiegli to rasisci,
    realisci, ktorzy dobrze wiedza, jak trzeba murzynow traktowac,
    czy rzetelnie ocenili policyjne procedury - dostal pradem, padl na
    ziemie, ale ciagle sie ruszal i nie wykonywał polecen, wiec
    przepisową - pałą go.
    I tak 30 razy

    https://abcnews.go.com/Archives/video/march-1991-rod
    ney-king-videotape-9758031

    >Jak chcesz pełnego cynizmu: Konstytucja ZSRR na papierze wyglądała
    >jeszcze lepiej od konstytucji USA. Jak USA tworzą nierealistyczne
    >oczekiwania co do tego co konstytucja USA znaczy w praktyce to mają.

    Tylko wiesz - tam podobno demokracja pełną gębą, wiec kto im narzuca
    tę złą policje ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-06-01 16:56:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A mógł upaść w Izraelu, to medale by były.

    -----