    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Napie....anka w USA 2020 v. Słupsk 1988
    Date: Mon, 01 Jun 2020 12:58:12 +0200 (CEST)

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > Rasizm:
    > Trudniej w Ameryce zatłuc murzyna niż w Polsce białego.
    > https://edition.cnn.com

    Według wersji oficjalnej dyskryminacja "czarnych" w USA to
    (niemal całkiem) etap miniony już (niemal) zamknięty. Według samych
    czarnych "nie całkiem" [wersja dyplomatyczna]. Jak wychodzi
    kolejny film pokazujący czarno na białym co by się zabójczej
    policji znowu upiekło gdyby nie twardy dowód (filmowy) to są zamieszki.
    Zamieszki spowodowane także domniemaniami ile się policjom upiekło.
    Ja odnoszę twarde wrażenie że *politycznym idiotom* w USA po raz kolejny
    wychodzi przekaz że bez filmu i masowych zamieszek winnych spotkałaby
    najwyżej śmieszna kara. Oni tam wyglądają jakby sami się nachalnie
    dopraszali takich zamieszek co parę lat swoim brakiem strategicznej
    kompetencji przy masie sił policyjnych i stanowych systemów prawnych.

    RP3 rządzą [...] ale nie aż na taką miarę. AFAIR *masowe* zamieszki po
    "śmierci na skutek działań policji" były w RP3 raz w 1988 w Słupsku.
    Wygląda że czegoś tam policje, prokuraturę i polityków nauczyły.
    Nie tyle ile powinny ale chyba tyle że *na razie* od biedy wystarczało.
    Ja odnoszę rażenie że ta "lekcja" jest już wyraźnie zapominana.
    Obawiam się że w latach dwudziestych RP3 zaliczy kolejny Słupsk.
    [ Zamieszki przeważnie wybuchają "zaraz po" zanim sprawa ma szansę
    dotrzeć do sądu w formie innej niż *wniosek prokuratury* o areszt ]

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamieszki_w_S%C5%82ups
    ku

    --
    A. Filip