  • 1. Data: 2005-07-05 23:57:12
    Temat: Nakaz (dziwna kopia) CIEKAWE
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Moj znajomy jest nekany przez swojego wierzyciela (sprawa tej
    wierzytelnosci jest zreszta sporna).
    Wierzyciel wpierw przeslal mu wezwanie do zaplaty, potem przedprocesowe
    wraz z kopia pozwu, ktory ma zamiar podobno wniesc, czyli postepuje
    podobnie jak firmy typu Justica.

    Jednak ostatnim razep przyslal cos dziwnego, mianowicie kolejne ostateczne
    wezwani wraz z "kopia" nakazu, ktory ma na niego dostac po wygraniu sprawy.
    'kopia' nie jest kopia, bo taki dokument na domniemanego dluznika jeszcze
    nie istnieje. Jest o tresci odpowiadajacej dokumentowi jaki moglby powstac
    po pomyslnym dla wierzyciela rozstrzygnieciu sprawy. Dolaczony list bedacy
    zarazem wezwaniem do zaplaty nie twierdzi ze to oryginal. Jest kolorowa.
    Znajduja sie na niej kolorowe, oczywiscie nieautentyczne pieczecie oraz
    podpisy sedziego itd., tez nie sfalszowane tylko poprostu wydrukowane
    komputerowo, przeniesione pewnie z innego nakazu.

    Czy takie dzialanie, pomijajac ze smieszne nie jest aby zgodne z prawem.

    Pozdrawiam
    Wiechu

  • 2. Data: 2005-07-06 00:59:56
    Temat: Re: Nakaz (dziwna kopia) CIEKAWE
    Od: scream <n...@p...pl>

    Wiesław napisał(a):
    > Czy takie dzialanie, pomijajac ze smieszne nie jest aby zgodne z prawem.

    wydaje mi sie, ze jest to NIEZGODNE z prawem, ostatnio zreszta zakazano
    stosowania takich praktyk m.in. Krukowi

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-07-06 01:19:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wiesław wrote:

> [...]
    > 'kopia' nie jest kopia, bo taki dokument na domniemanego dluznika jeszcze

    A czy ja się muszę znać na komputerach.
    Idę gdzie trzeba i mówię, że coś takiego dostałem.
    I wystarczy.

  • 4. Data: 2005-07-06 07:25:55
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: scream [Wed, 06 Jul 2005 02:59:56 +0200]:

    > wydaje mi sie, ze jest to NIEZGODNE z prawem, ostatnio
    > zreszta zakazano stosowania takich praktyk m.in. Krukowi

    O, a mozesz cos wiecej? Bo to jest wlasnie to, co mi ARSEN
    ostatnio przyslal... Moze teraz ja sie z nimi podraznie...

    Kira

  • 5. Data: 2005-07-06 08:18:00
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > podpisy sedziego itd., tez nie sfalszowane tylko poprostu wydrukowane
    > komputerowo, przeniesione pewnie z innego nakazu.

    ciekawe... czyli pieniadze niesfalszowane, to takie z mennicy tylko
    troche inne...? :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2005-07-06 10:22:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Kira napisał(a):
    > O, a mozesz cos wiecej? Bo to jest wlasnie to, co mi ARSEN
    > ostatnio przyslal... Moze teraz ja sie z nimi podraznie...

    nie mogę :P słyszałem to "przelotem".. sprawa dotyczyła też ich sławnego
    koloru czerwonego w listach, sąd im zabronił wysylania listów w takiej
    formie i uzasadnił to jakims art.

    sorry, jesli wprowadzilem w blad
    ja bym zrobil tak jak Witek, poszedlbym z tym do sadu i powiedzialbym,
    ze dostalem taki nakaz zaplaty.. i ciekawe, co wtedy :) Zdaje sie, ze na
    podrabianie dokumentow tego typu jest juz odpowiedni paragraf, a jakos
    nigdy nie ma na nich napisu "wzór" czy cos takiego

  • 7. Data: 2005-07-06 12:40:58
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Jul 2005 02:59:56 +0200, scream napisał(a):

    > wydaje mi sie, ze jest to NIEZGODNE z prawem, ostatnio zreszta zakazano
    > stosowania takich praktyk m.in. Krukowi

    Niestetu "moj" wierzyciel to poprostu osoba prywatna. Mniemam ze
    przytoczony zakaz dotyczy raczej tylko firm windykacyjnych i plaszczyzny
    stosunkow profesionalista vs osoba prywatna. Ja chcialbym sie dowiedziec
    czy jest takie cos dozwolone wedle norm prawa cywilnego w stosunku do dwu
    osob fizycznych a w szczegolnosci czy wykonanie takiego dokumentu mogloby
    byc uznane za fauszerstwo. Dodam ze "kopia" ma oznaczenia ze to przyklad
    ale w jezyku obcym. Mianowicie po przekatnej dokument biegnie blady napis
    nazywany przez niektore programy znakiem wodnym o tresci COPY OF PATTERN
    czy cos wtym rodzaju. Jest tez b. b. maly druczek (juz po polsku) o tresci
    mowiacej ze to kopia ale tak sformulowany aby przecietny czlowiek w zyciu
    nie zrozumial co on wlasciwie znaczy.

    Pozdro
    Wiech

  • 8. Data: 2005-07-06 12:42:23
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Jul 2005 20:19:20 -0500, witek napisał(a):

    > A czy ja się muszę znać na komputerach.
    > Idę gdzie trzeba i mówię, że coś takiego dostałem.
    > I wystarczy.

    Wlasnie na tym polega problem, ze nie wiadomo czy isc.

    Pozdro
    Wiech

  • 9. Data: 2005-07-06 12:51:31
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    scream napisał(a):

    > ja bym zrobil tak jak Witek, poszedlbym z tym do sadu i powiedzialbym,
    > ze dostalem taki nakaz zaplaty.. i ciekawe, co wtedy :) Zdaje sie, ze na

    Do tego co ów nakaz wydał ? LOL :)
    Można prosić o namiar na Sąd bądź sędziego, który się pod tym
    podpisał?

    POdejrzewam, że jest to zwykły odcisk kartofla ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 10. Data: 2005-07-06 12:53:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wiesław" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    Kluczowe znaczenie ma, czy przesłany "wyrok" nosi znamiona wyroku, czyli
    pieczątki i podpisy niby oryginalne. Jeśli tak, a jednocześnie w sposób
    jednoznaczny i rzucający się w oczy nie napisano na nim, ze to jakiś
    wzór, specimen czynny surogat wyroku, to spokojnie można po pierwsze
    przesłać do sądu, który rzekomo wydał ów wyrok za[pytanie, czy pod
    wskazaną w wyroku sygnaturą akt wydano taki wyrok, a po odmownej
    (najpewniej) odpowiedzi - jeśli sąd tego sam z urzędu nie zgłosi do
    organów ścigania (jak im wyślesz wydany rzekomo [przez nich wyrok, to za
    bardzo wyjścia mieć nie będą tak naprawdę) - samemu zgłosić
    zawiadomienie o przestępstwie polegającym na posłużeniu się sfałszowanym
    dokumentem.

    Jeżeli wyrok zawiera nieprawdziwe dane, to można zastosować wybieg i
    grać "głupa", że chronimy interes tego skazanego oraz jego dane osobowe.
    Musiał bym ów przesłany wyrok zobaczyć, by ocenić, na ile można go uznać
    za fałszywy. Może powiesić go dziś w sieci na chwilę.

    Generalnie za wysyłanie takich bzdur KRUK-owi powinno się oberwać, bo
    już przeginają z tego co czytam tutaj i nie tylko.