    From: Wiesław <v...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz (dziwna kopia) CIEKAWE
    Date: Wed, 6 Jul 2005 14:40:58 +0200

    Dnia Wed, 06 Jul 2005 02:59:56 +0200, scream napisał(a):

    > wydaje mi sie, ze jest to NIEZGODNE z prawem, ostatnio zreszta zakazano
    > stosowania takich praktyk m.in. Krukowi

    Niestetu "moj" wierzyciel to poprostu osoba prywatna. Mniemam ze
    przytoczony zakaz dotyczy raczej tylko firm windykacyjnych i plaszczyzny
    stosunkow profesionalista vs osoba prywatna. Ja chcialbym sie dowiedziec
    czy jest takie cos dozwolone wedle norm prawa cywilnego w stosunku do dwu
    osob fizycznych a w szczegolnosci czy wykonanie takiego dokumentu mogloby
    byc uznane za fauszerstwo. Dodam ze "kopia" ma oznaczenia ze to przyklad
    ale w jezyku obcym. Mianowicie po przekatnej dokument biegnie blady napis
    nazywany przez niektore programy znakiem wodnym o tresci COPY OF PATTERN
    czy cos wtym rodzaju. Jest tez b. b. maly druczek (juz po polsku) o tresci
    mowiacej ze to kopia ale tak sformulowany aby przecietny czlowiek w zyciu
    nie zrozumial co on wlasciwie znaczy.

    Pozdro
    Wiech