  • 1. Data: 2005-07-05 21:03:13
    Temat: Zakup mieszkania,wymeldowanie, a zapis notarialny
    Od: "broken" <b...@p...fm>

    Witam.

    Zakupilem mieszkanie. Sprzedajacy mial na opuszczenie lokalu trzy miesiace.
    Daty zakupu mieszkania i przejecia (stania sie wlascicielem) zostaly ustalone
    i zapisane w akcie notarialnym.
    W dniu przejecia mieszkania wspolnie odpisalismy stany licznikow
    elektrycznych,gazowych i wodnych.
    Bylismy rowniez w spoldzielni gdzie dokonano zmiany wlasciciela.
    Zostalismy zameldowani w Urzedzie Miasta/Wydziale Meldunkowym.
    Na moje pytanie czy poprzedni mieszkancy sie wymeldowali otrzymalem informacje
    negatywna.
    Urzedniczka radzila wystapic z wnioskiem o wymeldowanie osob ktore w lokalu
    nie mieszkaja - ma to byc rowniez oblozone kara pienezna za niedopelnienie
    obowiazku meldunkowego.

    Moje pytanie dotyczy samego zapisu notarialnego.
    Czy wpisanie daty miany wlasciciela jest rownoznzczne z obowiazkiem
    wymeldowania sie bylych mieszkancow, czy tez powinno to byc zapisane w dalszej
    czesci tegoz aktu ?

    Pozdrawiam i dziekuje za info.
    Grzegorz R.

  • 2. Data: 2005-07-05 21:33:47
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 05/07/2005 23:03, broken wrote :

> [...]
    > wymeldowania sie bylych mieszkancow, czy tez powinno to byc zapisane w dalszej

    Nie. Obowiązek meldunkowy nie ma związku ze zmianą właściciela, jest
    natomiast związany z faktycznym wyprowadzeniem. Inaczej, obowiązek
    wymeldowania powstaje z chwilą faktycznego opuszczenia lokalu.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 3. Data: 2005-07-05 21:50:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    broken wrote:
    > Urzedniczka radzila wystapic z wnioskiem o wymeldowanie osob ktore w lokalu
    > nie mieszkaja - ma to byc rowniez oblozone kara pienezna za niedopelnienie
    > obowiazku meldunkowego.

    zrób tak jak radziła urzędniczka,
    jak chcesz być uprzejmy to wcześniej zapytaj się gości, jak masz z nimi
    kontakt, czemu sie nie wymeldowali i kiedy to zrobią