  • 1. Data: 2005-07-06 05:59:45
    Temat: WARTA i problemy z odszkodowaniem
    Od: "Sebastian W" <s...@g...pl>

    Witam,
    w wyniku stluczki jaka mialem w marcu 2005 r. samochod zostal uszkodzony.
    Naprawa pojazdu wykonana w Autoryzowanej Stacji Obslugi FIATA kosztowala
    5500 zl i byla pokrywana czesciowo z mojej kieszeni. WARTA jako
    ubezpieczyciel sprawcy wypadku zaproponowal mi 3300 zl i taka tez kwote
    przelal dla warsztatu. W wyniku postepowania ugodowego jakie wytoczyl moj
    adwokat ubezpieczyciel zaproponowal odszkodowanie do 4500 zl. Niestety nadal
    jestem do tylu o 1000 zl. Samochod na dzien szkody jest wart 6800 zl a WARTA
    uzasadnia szkode jako ,,nieuzasadniona ekonomicznie"
    Czy proces cywilny prowadzony przez adwokata ma sens? Jesli tak to jak dlugo
    moze on potrwac - I instancja i jakiego wyniku moge sie spodziewac.
    Pozdrawiam i dziekuje za rzeczowe rady

  • 2. Data: 2005-07-06 06:16:01
    Temat: Re: WARTA i problemy z odszkodowaniem
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Sebastian W napisał(a):

    > jestem do tylu o 1000 zl. Samochod na dzien szkody jest wart 6800 zl a WARTA

    tak z ciekaowsci spytam wart tyle byl przed stluczka czy po niej?

  • 3. Data: 2005-07-06 06:18:50
    Od: "Sebastian W" <s...@g...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w > tak z ciekaowsci spytam
    wart tyle byl przed stluczka czy po niej?

    przed stluczka

  • 4. Data: 2005-07-06 06:34:26
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian W" <s...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dafrum$8a4$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    a WARTA
    > uzasadnia szkode jako ,,nieuzasadniona ekonomicznie"

    Ubezpieczyciele przyjmują, że naprawa jest nieuzasadniona
    ekonomicznie, jeśli jej koszt przekracza zwykle 70% wartości pojazdu -
    np. takie ogranieczenia wpisują do warunków AC. Jednak ich szacunki
    nie są dla Ciebie wiążące, jako że żądasz odszkodowania z OC. Kiedyś
    widziałem orzeczenie sądu, zgodnie z którym ekonomicznie uzasadniony
    koszt naprawy może sięgać nawet do całej wartości pojazdu. Jak
    poszukasz na necie (jest trochę stron o tej tematyce) to na pewno
    znajdziesz odpowiedź na swoje wątpliwości.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2005-07-06 06:36:38
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Ja bym zasugerowal pl.misc.samochody - tam moga byc praktycy w tej
    dziedzinie

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-07-06 06:41:35
    Od: "Sebastian W" <s...@g...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości
    > Ja bym zasugerowal pl.misc.samochody -

    PMS przegladam codziennie, jednak konkretnych odpowiedzi nie ma..

  • 7. Data: 2005-07-06 06:44:14
    Od: "Sebastian W" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości >

> [...]
    > np. takie ogranieczenia wpisują do warunków AC. Jednak ich szacunki
    > nie są dla Ciebie wiążące, jako że żądasz odszkodowania z OC.

    zgadza sie, ubezpieczenie OC podlega KC
    Interesuje mnie tylko jak dlugo moze porces potrwac w pierwszej instancji -
    miasto to Poznan. Nie wiem czy skora jest warta wyprawki........

  • 8. Data: 2005-07-06 06:46:47
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian W" <s...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dafui3$bfl$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
    instancji -
    > miasto to Poznan. Nie wiem czy skora jest warta wyprawki........

    Wiesz, to zależy od człowieka. Jeden machnie ręką na 1000zł, bo
    trzeba rok czekać, a drugi i za 40zł pójdzie po nakaz zapłaty.

    Pozdrawiam!
    L.

  • 9. Data: 2005-07-06 06:49:44
    Od: "Sebastian W" <s...@g...pl>

    > trzeba rok czekać, a drugi i za 40zł pójdzie po nakaz zapłaty.

    1000 zl dla mnie to duzo........ niestety WARTA nie bierze pod uwage innego
    rozwiazania jak uznanie faktur......

  • 10. Data: 2005-07-06 06:58:51
    Od: "Bartek Wiecek" <b...@c...eranet.pl>

    "Sebastian W" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]

    <cut>

    Jeśli naprawa jest z OC to powołaj się na Ogólne Warunki Ubezpieczeń oraz
    art. 363 § 1&2 KC
    w § 1 jest mowa o zobowiązaniu ubezpieczyciela do przywrócenia stanu sprzed
    zdarzenia
    wg § 2 wartość odszkodowania powinna być ustalona wg cen w chwili zdarzenia

    Generalnie z ww aktów prawnych oraz OWU obowiązkiem Warty jest naprawienie
    samochodu, czyli doprowadzenie do stanu poprzedniego bez wymagania
    dodatkowych pieniędzy na "dopłatę" do części.

    Mogą spróbować wykręcić się argumentem nadmiernych kosztów lub trudności ale
    jeśli to jest naprawa z OC to nie mogą tego podnosić bo poprostu muszą
    doprowadzić samochód do stanu sprzed wypadku co w tym przypadku oznacza
    pokrycie wszystkich kosztów naprawy - robocizny i cen _nowych_ elementów
    które zostały użyte do zastąpienia tych zniszczonych w wyniku zdarzenia. Nie
    daj się też wkręcić w amortyzację części - to mogą zrobić tylko przy
    naprawie z AC i to pod warunkiem, że nie masz wykupionej opcji zniesienia
    amortyzacji.

    Tak to wygląda przy naprawie z OC - mają zapłacić wszystkie koszty związane
    z doprowadzeniem samochodu do stanu sprzed wypadku i mają to zrobić nowymi
    fabrycznymi częściami a nie jakimiś używkami lub generykami

    Przy naprawie z AC musisz przeczytać umowę :-)

    pzdr
    Bartek