  • 11. Data: 2002-12-30 12:38:57
    Temat: Re: Nagrywanie rozmowy telefonicznej
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > a jak myślisz dla kogoś trzeciego? skąd mam pewność,że nie wykorzystasz
    > tego?

    "Kto bez uprawnienia uzyskuje.." Gdzie tu jest mowa o ujawnieniu i
    wykorzystaniu?

    > a jak myślisz?

    To ja zadałem pytanie :)

    KG

  • 12. Data: 2002-12-30 12:59:38
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w wiadomości
    > Tak na poważnie - ciekawy jestem jak to jest. Czasem dzwonią po domach
    różni
    > ankieterzy i wiem, że zdarza się, że bez naszej wiedzy nagrywają rozmowę -
    > ciekawi mnie czy mają prawo do tego.

    We wszystkich bankach, które realizują zlecenia przyjmowane telefonicznie,
    rozmowa z klientem jest nagrywana (dla potrzeb dowodowych) bez jego
    wiedzy i zgody.
    Problem jest znacznie szerszy. Coraz częściej jesteśmy filmowani w różnych
    systemach monitorujących (super markety, banki, kantory, stacje benzynowe
    czy nawet na ulicach niektórych miast) i do tej pory nie słyszałem, żeby
    takie
    nagranie nie zostało dopuszczone przez sąd jako materiał dowodowy.
    Joker

  • 13. Data: 2002-12-30 16:21:35
    Od: Tomek Głowacki <tomek@wywalto_pseinfo.pl>

    Joker wrote:

    > We wszystkich bankach, które realizują zlecenia przyjmowane telefonicznie,
    > rozmowa z klientem jest nagrywana (dla potrzeb dowodowych) bez jego
    > wiedzy i zgody.

    Powiem z doświadczenia życiowego: nie prawda. Od kiedy załatwiam z
    bankiem cokolwiek przez telefon, kilkakrotnie zapytano mnie czy wyrażam
    zgodę na nagrywanie rozmów w celach takich a takich. Zresztą, w wypadku
    infolinii u mnie w pracy, też wymagano zgody tam pracujących i
    kierowników działów do których ta infolinia dzwoni że rozmowy są
    nagrywane... wnioskuję że jest na to jakiś przepis w związku z tym...

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2002-12-30 19:29:51
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Mon, 30 Dec 2002 12:59:38 GMT,"Joker" <_...@p...onet.pl>,
    napisał/a:

> [...]
    > takie
    > nagranie nie zostało dopuszczone przez sąd jako materiał dowodowy.

    W sądzie,w aktach już chyba z 8 lat leżą osobiste/kieszonkowe kalendarzyki
    mojej koleżanki.Jej mąż jej po prostu to ukradł i dołączył jako dowód
    przeciwko niej w sądzie(sprawa o rozwód),bo nie miał żadnych dowodów
    przeciwko niej.Koleżanka chciała rozwód z orzeczeniem winy,bo on był
    pijakiem.W kalendarzykach specjalnie wypisywała różne *nieprawdziwe*
    głupoty jak np.:"byłam z Jankiem na kawie",czy "byłam z Anką i Wojtkiem na
    dyskotece".
    Wszystko po to,żeby zmobilizować swojego męża,czy zrobić mu na złość,bo
    wiedziała,że on wszędzie niucha,szpera i szpieguje(Jak był trzeźwy,to
    jeszcze się do tego niuchania nadawał)...No i te kalendarzyki zaważyły na
    tym,że dostała rozwód z winy obydwu stron.Gdyby Sąd był sprawiedliwy i był
    praworządnym Sądem,to nie przyjąłby takiego dowodu w sprawie.

    --
    Szczęśliwego Nowego, 2003 Roku!
    Kaja

  • 15. Data: 2002-12-30 19:39:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Dec 2002, Joker wrote:
    [...]
    >+ We wszystkich bankach, które realizują zlecenia przyjmowane telefonicznie,
    >+ rozmowa z klientem jest nagrywana (dla potrzeb dowodowych) bez jego
    >+ wiedzy i zgody.

    Standardowo zaprotesuję wobec "wszystkich" (tu w odniesieniu do
    "wiedzy" :)) !
    "Zawsze", "każdy", "nigdy",...niosą dość spore ryzyko niespełnienia :]

    pozdr. Gotfryd

  • 16. Data: 2002-12-30 22:16:57
    Temat: Odp: Nagrywanie rozmowy telefonicznej
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@k...por
    tezjan.zabrze.pl...
    > Standardowo zaprotesuję wobec "wszystkich" (tu w odniesieniu do
    > "wiedzy" :)) !
    > "Zawsze", "każdy", "nigdy",...niosą dość spore ryzyko niespełnienia :]

    a ja zaprotestuje przeciw Tobie i w imie oświecenia i wiedzy podaj konkretną
    odpowiedz :-) filozofować każdy z nas potrafi :-)

    Sandra

  • 17. Data: 2002-12-30 22:28:01
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):

    tylko dla Ciebie...

    > "Kto bez uprawnienia uzyskuje.." Gdzie tu jest mowa o ujawnieniu i
    > wykorzystaniu?

    prosty sposób na przekonanie się :-) uzyskać a później ujawnić / oczywiście
    coś bardzo istotnego dla osoby przekazującej /

    > To ja zadałem pytanie :)

    :P dobrze wiesz ,że reguluje prawa człowieka i obywatela a tym samym
    wystąpienie w przeciw temu prawu swój finał znajduje często w postępowaniu
    karnym ...kolej na Twoją odpowiedz...

    Sandra

  • 18. Data: 2002-12-30 23:24:46
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <tomek@wywalto_pseinfo.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bankiem cokolwiek przez telefon, kilkakrotnie zapytano mnie czy wyrażam
    > zgodę na nagrywanie rozmów w celach takich a takich.> Pozdrawiam,

    No to mamy całkowicie odmienne doświadczenia w tej sprawie.
    Ja często korzystam z info-linii w różnych bankach i NIGDY nie
    usłyszałem pytania o zgodę lub przynajmniej zapowiedzi nagrywania.
    Joker

  • 19. Data: 2002-12-31 14:03:32
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > tylko dla Ciebie...

    i co z tego?

    > prosty sposób na przekonanie się :-) uzyskać a później ujawnić / oczywiście
    > coś bardzo istotnego dla osoby przekazującej /

    i jaki ciąg dalszy przewidujesz?

    > :P dobrze wiesz

    skąd wiesz, że wiem? ;)

    > że reguluje prawa człowieka i obywatela a tym samym
    > wystąpienie w przeciw temu prawu swój finał znajduje często w postępowaniu
    > karnym ...

    tak, ale przecież nie na podstawie konstytucji, tylko kk - przepisów
    wydanych przez władze państwowe w wykonaniu nakazów konstytucyjnych,
    które są skierowane raczej do nich. Bardzo trudno byłoby znaleźć w
    konstytucji przepisy, które odnosiłyby się i mogły być zastosowane
    bezpośrednie między obywatelami... Tym bardziej, że przepisy
    konstytucyjne nie mają z reguły sankcji, tym bardziej karnych..

    > kolej na Twoją odpowiedz...

    ależ proszę :)

    KG

  • 20. Data: 2003-01-01 10:07:43
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

    > i co z tego?

    to juz powinieneś to wiedzieć:-))))

    > i jaki ciąg dalszy przewidujesz?

    a jak myślisz? tragiczny w skutkach dla Ciebie?

    > skąd wiesz, że wiem? ;)

    bo ty wiesz ,że ja wiem ,że ty wiesz więc skoro ja wiem,że ty wiesz a ty
    wiesz ,ze ja o tym wiem to wiemy oboje :-)

    > ależ proszę :)

    serdecznie dziękuje:-)

    Sandra