  • 1. Data: 2002-12-29 22:32:27
    Temat: Nagrywanie rozmowy telefonicznej
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Załatwiając coś w banku przez telefon czasami klient jest informowany o tym,
    że rozmowa jest nagrywana (i może wtedy odłożyć telefon, jeśli się nie
    zgadza na to).
    Tak się więc zastanawiam, czy nie można nagrywać własnej rozmowy
    telefonicznej bez zgody drugiej strony? Jeśli nie, to jaka ustawa lub norma
    prawna tego zabrania?

    Z góry dziękuję za odpowiedź!

  • 2. Data: 2002-12-29 22:37:29
    Temat: Re: Nagrywanie rozmowy telefonicznej
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    ... tak, tak czytałem Grupę - były już takie dyskusje ale jakoś wnioski z
    nich płynące nie były całkowicie jednoznaczne :)

  • 3. Data: 2002-12-29 22:45:47
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    -=Przemek=- napisa_(a):

    > ... tak, tak czytałem Grupę - były już takie dyskusje ale jakoś wnioski z
    > nich płynące nie były całkowicie jednoznaczne :)

    a skąd przypuszczenie, że teraz będą jednoznaczne? ;)

    KG

  • 4. Data: 2002-12-29 23:07:21
    Temat: Odp: Nagrywanie rozmowy telefonicznej
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik -=Przemek=- <c...@d...alter.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aunt62$aoa$...@n...tpi.pl...
    > telefonicznej bez zgody drugiej strony? Jeśli nie, to jaka ustawa lub
    norma
    > prawna tego zabrania?

    a może art.267 § 1 k.k i też art.47 i 49 konstytucji ?

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-29 23:24:14
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości news:aunuvd$7t6

    > a może art.267 § 1 k.k i też art.47 i 49 konstytucji ?

    może czy też myślisz, że na pewno? :)

  • 6. Data: 2002-12-29 23:26:09
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a skąd przypuszczenie, że teraz będą jednoznaczne? ;)

    czas daje możliwośc przemyślenia pewnych spraw ;-)
    Tak na poważnie - ciekawy jestem jak to jest. Czasem dzwonią po domach różni
    ankieterzy i wiem, że zdarza się, że bez naszej wiedzy nagrywają rozmowę -
    ciekawi mnie czy mają prawo do tego.

  • 7. Data: 2002-12-29 23:34:13
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik -=Przemek=- <c...@d...alter.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:auo07d$5r9$...@n...tpi.pl...
    > może czy też myślisz, że na pewno? :)

    po ostatnich bojach grupowych:-) wole pytać mądrzejszych i licze ,że
    odpowiedzą :-)

    Sandra

  • 8. Data: 2002-12-30 00:45:34
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Mon, 30 Dec 2002 00:34:13 +0100, "Sandra" <d...@w...pl>
    napisał(a):

    >U?ytkownik -=Przemek=- <c...@d...alter.pl> w wiadomo?ci do grup
    >dyskusyjnych napisa?:auo07d$5r9$...@n...tpi.pl...
    >

    >po ostatnich bojach grupowych:-) wole pyta? m?drzejszych i licze ,?e
    >odpowiedz? :-)
    Witam
    Pierwsze primo - nie jestem madrzejszy :) Madrzejszy jest tylko kolega
    Elita ale ja juz neibede z nim polemizował, jedyne co moge mu
    zaoferowac to liste lektuer po ktorych przezytaniu chetnei z nim
    porozmawiam:)

    Drugie primo
    Ja jestem taki człek co nie lubie ludzi do wiezienai wsadzać.
    Ocywsicie mozna opierac sie na k.k. Pozatym zakres stosowanai k,k,
    jest w omawianych sprwach niewlekich - musi chodizc o "informacje nie
    przeznaczona da odbiorcy" czyli tak naprawde podsluch. Ale juz w
    przypadku ankietera czy rozmowy z baniekm k.k. oczywiscie nie znjdzie
    zasotosowania ( mówie o przepise o podsluchu, numerka nie pamietam -
    ale ze mówielm ze nei jestem madry to sie nei wstydze ze nie
    pamietam:). Natomiast proponuje w takich przypdkach wystpeowac z
    roszczeneim cywilnprawnych na podstawie przepisów o ochronei dóbr
    osobistych ( art. 23, 24 kc.) Po ostanij nowielizacji isnije mozliwisc
    wystepowanai z roszczeniem o zadoścuczynienie pieniezne . Wobec
    domniemanai bezprawnosci czynu to wydaje mi sie interesujaca podstawa
    wnoszenia roszczeń. :)
    Pozdrawiam
    Romek
    www.prawnik.net.pl

  • 9. Data: 2002-12-30 10:04:23
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > a może art.267 § 1 k.k i też art.47 i 49 konstytucji ?

    1)rozmowa, którą prowadzę jest informacją nie przeznaczoną dla mnie?
    2)konstytucję stosuje się między obywatelami?

    KG

  • 10. Data: 2002-12-30 10:57:23
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > 1)rozmowa, którą prowadzę jest informacją nie przeznaczoną dla mnie?

    a jak myślisz dla kogoś trzeciego? skąd mam pewność,że nie wykorzystasz
    tego?

    > 2)konstytucję stosuje się między obywatelami?

    a jak myślisz?

    Sandra