  • 1. Data: 2002-12-29 21:38:14
    Temat: Alimenty
    Od: "Kraviec" <k...@p...fm>

    Na jakiej podstawie sad moze orzec wysokosc alimentow??
    Czy moze to byc jakis procent od wysokosci dochodu ??
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-12-29 21:52:03
    Temat: Odp: Alimenty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kraviec <k...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aunths$bon$...@s...silesia.pik-net.pl...
    > Na jakiej podstawie sad moze orzec wysokosc alimentow??

    na podst. art. 135 k.r.o

    > Czy moze to byc jakis procent od wysokosci dochodu ??

    sąd może przychylić się do żądań pozwu i zasądzić alimenty % nie mniej
    niż...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-29 22:23:01
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "Kraviec" <k...@p...fm>

> [...]
    >
    > na podst. art. 135 k.r.o

    > sąd może przychylić się do żądań pozwu i zasądzić alimenty % nie mniej

    A jak to wyglada w praktyce??
    Na jaka wysokosc alimentow zasadzonych przez sad mozna liczyc gdy ojciec
    zarabia 10000 pln miesiecznie i placi alimenty na dwojke innych dzieci ??
    Kraviec

  • 4. Data: 2002-12-29 22:48:56
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kraviec <k...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:auo05s$cs1$...@s...silesia.pik-net.pl...

    > A jak to wyglada w praktyce??

    w praktyce są zasądzane alimenty procentowo przeważnie jest to max. 25% nie
    mniej niż i podana kwota z chwila wzrostu dochodu kw. sie zwiększa lub
    odwrotnie...

    > Na jaka wysokosc alimentow zasadzonych przez sad mozna liczyc gdy ojciec
    > zarabia 10000 pln miesiecznie i placi alimenty na dwojke innych dzieci ??

    to zależy od czystego dochodu ...to ,ze masz dochód 10 000 zł., i alimenty
    na dwoje innych dzieci nie jest podst. do wyliczenia ile można byłoby
    zasądzić ...nalezałoby wyliczyc wszystkie ponoszone koszty zwiazane z
    utrzymaniem twoim + alimenty na pozostałe dzieci ...zakres obowiązku
    alimentacyjnego nie może być ustalony w takim rozmiarze,który by doprowadził
    zobowiązanego do niedostatku...

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-30 10:23:34
    Od: "Kraviec" <k...@p...fm>

    > w praktyce są zasądzane alimenty procentowo przeważnie jest to max. 25%
    nie
    > mniej niż i podana kwota z chwila wzrostu dochodu kw. sie zwiększa lub
    > odwrotnie...

    Czyli max 25% i nie mniej niz ile ??

> [...]
    > utrzymaniem twoim + alimenty na pozostałe dzieci ...zakres obowiązku
    > alimentacyjnego nie może być ustalony w takim rozmiarze,który by

    Ale koszty mojego utrzymania moga urosnac do 10000pln i co wtedy ??
    Czy jest jakas gorna granica kosztow utrzymania??
    Kraviec

  • 6. Data: 2002-12-30 10:37:18
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Ale koszty mojego utrzymania moga urosnac do 10000pln i co wtedy ??
    : Czy jest jakas gorna granica kosztow utrzymania??

    to zależy czy jesteś mężczyzną czy kobietą i czy,
    jeśli jesteś mężczyzną, jesteś żonaty czy nie.

    BP, NMSP

    pozdrawiam
    marcin

  • 7. Data: 2002-12-30 10:53:51
    Od: "Kraviec" <k...@p...fm>

> [...]
    >
    > to zależy czy jesteś mężczyzną czy kobietą i czy,
    > jeśli jesteś mężczyzną, jesteś żonaty czy nie.

    Jak juz pisalem jestem ojcem i nie jestem zonaty
    pozdrawiam
    kraviec

  • 8. Data: 2002-12-30 21:24:11
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kraviec <k...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aupad6$rru$...@s...silesia.pik-net.pl...
    > Czyli max 25% i nie mniej niz ile ??

    w zależności ile napisała powódka przy takim dochodzie jak twój np. 3000 ale
    może byc i więcej mniej na to pytanie odpowie Ci treść pozwu a później
    orzeczenie sądu wydane po zebranym materiale dowodowym w sprawie..

    > Ale koszty mojego utrzymania moga urosnac do 10000pln i co wtedy ??

    znasz pojęcie niedostatku? nie zadawaj ograniczonych pytań...

    > Czy jest jakas gorna granica kosztow utrzymania??

    nie ma jeżeli chodzi o prawo a w tym obowiązek alimentacyjny ... nie licz na
    drapane :-)

    Sandra

  • 9. Data: 2002-12-31 11:04:25
    Od: "Kraviec" <k...@p...fm>

> [...]
    >
    > znasz pojęcie niedostatku? nie zadawaj ograniczonych pytań...

    > nie ma jeżeli chodzi o prawo a w tym obowiązek alimentacyjny ... nie licz

    Dzieki wielkie za wszystkie odpowiedzi i sorki za ograniczone pytania :)))
    Jezyk prawniczy jest strasznie zawily :(((
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :))
    Kraviec