  • 1. Data: 2002-12-30 03:36:49
    Temat: Re: Jak dorwać 'firmę X'?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Problem jest taki:
    > - wiosną tego roku zarejestrowałem domenę internetową w firmie X,

    A to .com czy .pl ?

  • 2. Data: 2002-12-30 13:24:51
    Temat: Jak dorwać 'firmę X'?
    Od: "Maciej Muran" <l...@t...header>

    Witam!
    Wybaczcie, że nie szukam w archiwum ale nie bardzo wiem wg jakich słów
    kluczowych szukać :(
    Problem jest taki:
    - wiosną tego roku zarejestrowałem domenę internetową w firmie X,
    - wraz z domeną wykupiłem hosting, czyli miejsce na serwerze dla strony www,
    - od czasu do czasu pojawiają się problemy z działaniem tego ustrojstwa,
    - dziś wziałem się na dobre za sprawę (bo nie działa drugą dobę) i
    stwierdzam, że:

    - wszystkie podane na stronie firmy X adresy e-mail 'chyba' nie działają,
    ponieważ nie dostałem _nigdy_ odpowiedzi z żadnego z nich,
    - wszystkie podane na stronie firmy X numery telefonów stacjonarnych
    odpowiadają zwrotnym dzwonienia, czyli nikto nie je doma,
    - numer faksu wydaje się być poprawnym, jednak odczuwam pewien ból na mysl o
    wysłaniu faksu, który pozostanie bez odpowiedzi,
    - numer telefonu komórkowego zawarty w user info ICQ (UIN podany kiedyś do
    kontaktów w sprawach technicznych) należy do jakiejś kobiety z miasta
    zupełnie innego niż siedziba firmy X; kobieta twierdzi, że ma 'te komórke'
    od 3 lat, numer jest poprawny i nigdy nie spotkała się z jakimiś telefonami
    'do firmy X',
    - od ludzi z branży inetowej wiem, że firma X w ciągu ostatnich 3 miesięcy
    zmieniła adres 3 razy, nie informując oczywiście o tych zmianach na swojej
    stronie - obecnie poza numerem konta bankowego nie ma nic na temat
    tradycyjnego adresu pocztowego,

    Ponieważ mam ich dość, chciałbym przenieść domenę (moją własność?!) na inne
    serwery DNS ale... oczywiscie nie mogę nawet tego zrobić, bo z firmą X nie
    ma absolutnie żadnego kontaktu. Ja już nawet nie chcę zwrotu kosztów itp.
    Chciałbym jedynie zabrać swoje pliki z ich serwera i pójść sobie gdzie
    indziej. Niestety... jednak nie! Czas najwyższy komuś dać po ryju ;)

    I teraz pytanie:
    - kogo na drodze 'z urzędu' mógłbym zainteresować chwyceniem za dupsko
    cwaniaczk(a)ów z firmy X?
    Czy mam prawo (a może obowiązek) zainteresować tym prokuraturę, czy też
    sprawę mogę załatwiać wyłącznie na drodze oskarżenia cywilnego?
    Dla lepszego zrozumienia sprawy dodam, że firma X nie robi w bambuko tylko
    mnie. W ciągu 48 godzin znalazłbym prawdopodobnie kilkudziesięciu
    niezadowolonych klientów. Tyle, że jak do tej pory nikt jeszcze się za firmę
    X nie wziął na poważnie, więc i doświadczeń pewnie żadnych nikt nie ma :(
    Żadnych poza wręcz śmieszną korespondencją z cwaniaczkami...
    Psiakrew! Nawet nie pamiętam, czy fakturę dostałem :(
    Eh...

    --
    M.M.

  • 3. Data: 2002-12-30 13:33:22
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : - kogo na drodze 'z urzędu' mógłbym zainteresować chwyceniem za dupsko
    : cwaniaczk(a)ów z firmy X?

    w jakiej formie "cwaniaczki" prowadzą działalność gospodarczą:
    spółka jawna?
    sp. z o. o.?

  • 4. Data: 2002-12-30 13:39:54
    Od: "Homomorfizm" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <l...@t...header> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Wybaczcie, że nie szukam w archiwum ale nie bardzo wiem wg jakich słów
    > kluczowych szukać :(
    > Problem jest taki:
    [ciach]

    to ja powiem - jesli to internask to proponuje pozew zbiorowy, na reszcie
    sie nie znam :)

  • 5. Data: 2002-12-30 13:43:09
    Od: "Maciej Muran" <l...@t...header>

    Użytkownik "Marcin Surowiec"
> [...]
    > : cwaniaczk(a)ów z firmy X?
    >
    > w jakiej formie "cwaniaczki" prowadzą działalność gospodarczą:

    Na stronie internetowej w dziale Kontakty widnieje:

    Firma Y z USA
    Adres, kontakty

    Obsługa finansowa i techniczna w Polsce:
    Firma X S.A.
    Kontakty, numer konta bankowego.
    BRAK ADRESU - nic dziwnego, skoro co chwila zmieniają ;)

    --
    M.M.

  • 6. Data: 2002-12-30 13:44:52
    Od: "Maciej Muran" <l...@t...header>

    Użytkownik "Homomorfizm"
    > to ja powiem - jesli to internask to proponuje pozew zbiorowy, na reszcie
    > sie nie znam :)

    Eh, ta globalna wioska...
    Ktoś chętny do pomocy? Za czystą satysfakcję? ;)))

  • 7. Data: 2002-12-30 13:48:44
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 8. Data: 2002-12-30 13:53:00
    Od: "Homomorfizm" <s...@g...pl>

    > Użytkownik "Homomorfizm"
    >
    > Eh, ta globalna wioska...
    > Ktoś chętny do pomocy? Za czystą satysfakcję? ;)))

    proponuje znalesc wiecej osob oszukanych przez internask, zrobic strone,
    dobrze ja wypromowac (pozycjonerzy miele widziani) - efekty bede szybciej
    niz sie to wydaje, potem zglosic cala sprawe odpowiednim organom i na
    biezaca informowac internask o postepach; no i najwaznejsze - dobrze
    przeczytac regulamin firmy czy czasem sie nie ubezpieczyli od takich wlasnie
    Klientow jak Ty :)

  • 9. Data: 2002-12-30 14:00:44
    Od: "Maciej Muran" <l...@t...header>

    Użytkownik "Homomorfizm"
    > proponuje znalesc wiecej osob oszukanych przez internask, zrobic strone,
    > dobrze ja wypromowac (pozycjonerzy miele widziani) - efekty bede szybciej
    > niz sie to wydaje,

    To akurat wiem, i tak mialem/mam to w zamiarze...

    > potem zglosic cala sprawe odpowiednim organom i na
    > biezaca informowac internask o postepach;

    Jak chcesz ich informowac, skoro nawet potwierdzen z serwerow poczty nie
    dostaję? ;)

    > przeczytac regulamin firmy czy czasem sie nie ubezpieczyli od takich
    wlasnie
    > Klientow jak Ty :)

    No tak...

    --
    M.M.

  • 10. Data: 2002-12-30 14:12:16
    Od: Szexpir <s...@g...pl>

    On Mon, 30 Dec 2002 14:43:09 +0100, "Maciej Muran" <l...@t...header>
    wrote:

    >Obsługa finansowa i techniczna w Polsce:
    >Firma X S.A.
    >Kontakty, numer konta bankowego.
    >BRAK ADRESU - nic dziwnego, skoro co chwila zmieniają ;)

    brak adresu to nie problem :-)
    Jeśli jest to rzeczywiście Spółka Akcyjna , a nie kopletna
    mistyfikacja to musi byc zarejestrowana w Sądzie Rejestrowym, lub
    Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS).

    Na 80 % spółka jest juz przerejestrowana do KRS, więc najlepiej wybrac
    sie do najbliższego Wydziału KRS, złozyć zapytanie do Centralnej
    Informacji KRS (kosztuje 5 zł + koszty przelewu), i juz masz numer KRS
    delikwenta, później składasz wniosek o odpis z KRS (kosztuje to 30 zł
    lub 60 zł) i już masz wszystko co jest potrzebne do pozwania. Adres
    figurujący w odpisie z KRS jest aderesem siedziby spółki - adresem do
    doręczeń korespondencji.
    Cała operacja trwa około 30 minut.

    A później sam decydujesz co robisz ... - z checia służe pomocą,
    Szexpir