  • 11. Data: 2002-04-25 06:30:21
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów telefonicznych
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    > A ja jestem ciekawy co się dzieje w przypadku gdy obie strony nie
    > informują się o nagrywaniu rozmowy przez siebie ? Przypuśćmy że jest to
    > seria rozmów, i jedną z nich nagrywają obydwie strony bez wiedzy drugiej
    > strony. Czy to nagranie może posłużyć później jako dowód w sprawie?
    >
    > Następne pytanie, jaki wpływ na ważności takiego dowodu może mieć fakt że
    > rozmowa została zapisana w formacie mp3 (słabej jakości) i 2-3 długie
    > przerwy z tej rozmowy zostały wycięte ?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Kamil

    W Stanach Zj. dowód zdobyty nielegalnie nie zostanie wzięty pod uwagę.

    Sotb

  • 12. Data: 2002-04-25 09:09:04
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Mariusz C." wrote:

    > Możesz podać jakieś orzeczenie z taką tezą?
    >
    > PS.
    > Polska fonoskopia jest na wysokim poziomie światowym

    Oczywiscie. Takze swiatowa.
    Ale technologia generowania glosu tez poszla juz tak daleko, ze mozna
    generowac glos dowolnej osoby i wypowiadac tym glosem dowolne teksty.
    Kiedys takie narzedzia wymagaly mainframow, a dzisiaj pracuja juz na
    pececie.
    W google jest troche informacji na ten temat.
    technologia to jest znana, nie stosowana powszechnie, ale i tez niezbyt
    trudno do zdobycia, nawet za frico, demo, test version.
    Jezeli kogos temat ten interesuje to moge przygotowac troche materialow.

    Jacek

    --
    Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

  • 13. Data: 2002-04-25 19:42:23
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał
    w wiadomości news:aa6pc3>
> [...]
    > seria rozmów, i jedną z nich nagrywają obydwie strony bez wiedzy drugiej
    > strony. Czy to nagranie może posłużyć później jako dowód w sprawie?

    kpc

    Art. 308. § 1. Sąd może dopuścić dowód z filmu, telewizji, fotokopii,
    fotografii, planów, rysunków oraz płyt lub taśm dźwiękowych i innych
    przyrządów utrwalających albo przenoszących obrazy lub dźwięki.
    § 2. Dowody, o których mowa w paragrafie poprzedzającym, sąd przeprowadza,
    stosując odpowiednio przepisy o dowodzie z oględzin oraz o dowodzie z
    dokumentów.

    > Następne pytanie, jaki wpływ na ważności takiego dowodu może mieć fakt że
    > rozmowa została zapisana w formacie mp3 (słabej jakości) i 2-3 długie
> [...]

    Art. 233. § 1. Sąd ocenia wiarygodność i moc dowodów według własnego
    przekonania, na podstawie wszechstronnego rozważenia zebranego materiału.
    § 2. Sąd oceni na tej samej podstawie, jakie znaczenie nadać odmowie
    przedstawienia przez stronę dowodu lub przeszkodom stawianym przez nią w
    jego przeprowadzeniu wbrew postanowieniu sądu.

  • 14. Data: 2002-04-25 19:48:48
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>