    From: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nagrywanie rozmów telefonicznych
    Date: Thu, 25 Apr 2002 21:42:23 +0200

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał
    w wiadomości news:aa6pc3>
    > A ja jestem ciekawy co się dzieje w przypadku gdy obie strony nie
    > informują się o nagrywaniu rozmowy przez siebie ? Przypuśćmy że jest to
    > seria rozmów, i jedną z nich nagrywają obydwie strony bez wiedzy drugiej
    > strony. Czy to nagranie może posłużyć później jako dowód w sprawie?

    kpc

    Art. 308. § 1. Sąd może dopuścić dowód z filmu, telewizji, fotokopii,
    fotografii, planów, rysunków oraz płyt lub taśm dźwiękowych i innych
    przyrządów utrwalających albo przenoszących obrazy lub dźwięki.
    § 2. Dowody, o których mowa w paragrafie poprzedzającym, sąd przeprowadza,
    stosując odpowiednio przepisy o dowodzie z oględzin oraz o dowodzie z
    dokumentów.

    > Następne pytanie, jaki wpływ na ważności takiego dowodu może mieć fakt że
    > rozmowa została zapisana w formacie mp3 (słabej jakości) i 2-3 długie
    > przerwy z tej rozmowy zostały wycięte ?

    kpc

    Art. 233. § 1. Sąd ocenia wiarygodność i moc dowodów według własnego
    przekonania, na podstawie wszechstronnego rozważenia zebranego materiału.
    § 2. Sąd oceni na tej samej podstawie, jakie znaczenie nadać odmowie
    przedstawienia przez stronę dowodu lub przeszkodom stawianym przez nią w
    jego przeprowadzeniu wbrew postanowieniu sądu.