  • 11. Data: 2007-05-25 11:42:13
    Temat: Re: Nabity w weksel
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jerry pisze:

    > jest umowa - definiujaca zakaz konkurencji. Jest rowniez deklaracja
    > wekslowa, ktora okresla w jakim przypadku moze byc uzyty. Zakaz
    > konkurencji nie zostal naruszony.

    Czyli jak masz deklarację wekslową, a weksel został wypełniony wbrew
    niej, to masz wgrywaną sprawę jako pozwany. Więc o co chodzi?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 12. Data: 2007-05-25 11:49:05
    Od: Jerry <j...@g...com>

    > Proces o odszkodowanie przegrasz, bo nie ponios e szkody.

    Nie ponioslem szkody, ale w przypadku zakazu konkurencji, definiowanym
    w Kodeksie Pracy - nalezy mi sie odszkodowanie za okres, w ktorym nie
    podejmuje pracy w firmie konkurencyjnej (25% dotychczasowego
    wynagrodzenia). Jest to forma odszkodowania za nie podejmowanie pracy
    w firmach konkurencyjnych.
    Wprawdzie w moim przypadku (umowa cywilno-prawna) nie bylo takiego
    zapisu o odszkodowaniu (rekompensacie), ale przez okres zakazu
    konkurencji - nie podejmowalem pracy w firmach konkurencyjnych.
    Pytanie : czy Sad moze w takiej sytuacji uznac, ze odszkodowanie sie
    nalezy ? (gdyby byla to normalna umowa o prace - nie byloby problemu)

  • 13. Data: 2007-05-25 11:52:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jerry pisze:

    > Nie ponioslem szkody,

    I to wystarczy do przegrania procesu o odszkodowanie.

> [...]
    > podejmuje pracy w firmie konkurencyjnej (25% dotychczasowego
    > wynagrodzenia). Jest to forma odszkodowania za nie podejmowanie pracy

    No i to ma do rzeczy, skoro ty nie byłeś pracownikiem?

> [...]
    > Pytanie : czy Sad moze w takiej sytuacji uznac, ze odszkodowanie sie
    > nalezy ? (gdyby byla to normalna umowa o prace - nie byloby problemu)

    Pewnie że się nie należy. Sam napisałeś że szkody nie poniosłeś.

  • 14. Data: 2007-05-25 12:18:11
    Od: Jerry <j...@g...com>

    > Pewnie e si nie nale y. Sam napisa e e szkody nie ponios e .

    Pytanie - co mozna uznac za poniesiona szkode ? Przez okres roku, nie
    moglem rozpoczac wspolpracy np. z innymi firmami z tej samej branzy -
    poniewaz obowiazywal zakaz konkurencji. Dotyczylo to rowniez np. umowy
    o prace. Moje mozliwosci dzialania zostaly znacznie ograniczone ze
    wzgledu na zakaz.

  • 15. Data: 2007-05-25 12:24:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jerry pisze:

> [...]
    > poniewaz obowiazywal zakaz konkurencji. Dotyczylo to rowniez np. umowy
    > o prace. Moje mozliwosci dzialania zostaly znacznie ograniczone ze

    Było sie do tego nie zobowiązywać ...

  • 16. Data: 2007-05-25 12:40:04
    Od: Jerry <j...@g...com>

    > By o sie do tego nie zobowi zywa ...

    Pewnie ... I zostac zwolnionym za tydzien :))))) Albo podpisujesz - i
    pracujesz, albo nie ...

  • 17. Data: 2007-05-25 12:42:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jerry pisze:

    > Pewnie ... I zostac zwolnionym za tydzien :))))) Albo podpisujesz - i
    > pracujesz, albo nie ...

    No właśnie, to był twój wybór ...

    I zmień kodowanie.

  • 18. Data: 2007-05-25 12:46:35
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Za co? Jakoś szkody nie widać.

    Poza czasem i nerwami straconymi na udowadnianie ze sie nie jest wielbladem.

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & Draco - byrnenski pies pasterski
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/
    chwilowo znad morza

  • 19. Data: 2007-05-25 13:08:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Uzytkownik "Jerry" <j...@g...com> napisal
> [...]
    > poniewaz obowiazywal zakaz konkurencji. Dotyczylo to rowniez np. umowy
    > o prace. Moje mozliwosci dzialania zostaly znacznie ograniczone ze

    O co Ci chodzi w koncu? O weksel, któego Ci nie zwrócili, czy o to, ze
    obowiazywala umowa zakazujaca konkurencji?
    IMHO Skoro byla umowa, na która sie zgodziles to bylo ok, no chyba, ze byla
    wyraznie sprzeczna z prawem. A weksle i brak zwrotu, to juz druga rzecz.

  • 20. Data: 2007-05-25 13:10:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szomiz pisze:

    > Poza czasem i nerwami straconymi na udowadnianie ze sie nie jest wielbladem.

    I?
    "Konieczność udowodnienia że nie jest się wielbłądem" nadal nie jest szkodą.