  • 1. Data: 2007-05-25 09:00:31
    Temat: czy próba wyłudzenia jest karalna? Jak wygląda biznes po polsku...
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Witam,

    jest sobie pawilon handlowy, który wynajmuje mój Ojciec.
    Poprzedni najemca rozwiązał umowę najmu 2 miesiące temu.
    Wtedy został spisany dokument, że pozostawione rzeczy odchodzący najemca
    pozostawia do rozliczenia następnemu najemcy. Miesiąc temu Ojciec wyjechał
    za granicę zostawiając mi notarialne pełnomocnictwo do zwykłego zarządu
    majątkiem. Jak obecny najemca dowiedział się, że Ojciec wyjechał za granicę
    i zobaczył dokument pełnomocnictwa to zaprzestał płacenia czynszu bez
    podania przyczyny (czynsz ma obowiązek płacić na konto Ojca). Zadzwoniłem
    do Ojca, który kazał zamknąć pawilon do czasu uregulowania zaległego
    czynszu.

    Obecnie poprzedni najemca przychodzi do mnie i domaga się wydania rzeczy z
    pawilonu. Pokazuję mu dokumenty które podpisał 2 miesiące temu z moim Ojcem
    i tłumaczę mu, że teraz to on nie ma prawa przedstawiać żadnych roszczeń i
    odmawiam wydania rzeczy z lokalu. A on ciągle swoje.
    Zadzwoniłem do Ojca, który powiedział, że jedyną osobą mogącą zabierać głos
    w sprawach lokalu jest jedynie obecny najemca. Powiedział też, żebym w
    żadnym wypadku nie rozmawiał z poprzednim najemcą bo on nie jest stroną w
    tej sprawie. I tu jest problem on ciągle przyłazi i wydzwania. Nie wiem jak
    się tego natręta pozbyć. Moim zdaniem jest to próba wyłudzenia. Nie wiem
    tylko czy to jest karalne i czy można z tym iść na policję.

    Samo wyłudzenie jest karalne lecz musiało by dojść do wyłudzenia czyli
    zabrania rzeczy z lokalu przez poprzedniego najemcę. Tego mi robić nie
    wolno bo obecny najemca mógłby mnie oskarżyć o niekorzystne rozporządzanie
    mieniem i o to, że nieupoważnioną osobę wpuściłem do lokalu.

    Zbyszek

  • 2. Data: 2007-05-25 10:29:31
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Zbyszek napisał(a):
> [...]
    > wolno bo obecny najemca mógłby mnie oskarżyć o niekorzystne rozporządzanie
    > mieniem i o to, że nieupoważnioną osobę wpuściłem do lokalu.

    usilowanie popelnienia przestepstwa jest tak samo karalne.
    To tak jakbys zapytal czy czlowiek ktory usiluje kogos zabic jest
    bezkarny bo przeciez nie zabil go.

    P.

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 3. Data: 2007-05-25 19:19:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    To nie jest żaden usiłowanie wyłudzenia, skoro wiesz, że mu się nie należy.
    Powiedz mu, by to, co ma do zakomunikowania w tej sprawie napisał na piśmie
    i Ci dał dokument. Potem będzie można się zastanawiać, ale zasadniczo z
    tego co piszesz, to on nie ma żadnego prawa do tego towaru.

  • 4. Data: 2007-05-25 19:27:20
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > na piśmie i Ci dał dokument. Potem będzie można się zastanawiać, ale
    > zasadniczo z tego co piszesz, to on nie ma żadnego prawa do tego towaru.

    Sądzę, że liczył na to, że jak sprawą zajmuje się pełnomocnik to będzie mógł
    kręcić. Gdy się okazało, ze wyłudzenie się nie uda to teraz idzie w
    zaparte.

    Jak sądzicie jeśli zgłosze to na policję to jest szansa wygranej czy skończy
    się niską szkodliwością społeczną czynu?

  • 5. Data: 2007-05-25 20:10:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak sądzicie jeśli zgłosze to na policję to jest szansa wygranej czy
    > skończy
    > się niską szkodliwością społeczną czynu?

    W 99,99% skończy się postanowieniem o odmowie wszczęcia postępowania
    przygotowawczego z uwagi na to, ze czyn nie stanowi przestępstwa.

  • 6. Data: 2007-05-25 22:39:52
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "Zbyszek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W 99,99% skończy się postanowieniem o odmowie wszczęcia postępowania
    > przygotowawczego z uwagi na to, ze czyn nie stanowi przestępstwa.
    A może nękanie zgłosić, jeśli facet faktycznie uporczywie wydzwania i
    nachodzi?

    Pozdrawiam, argothiel

  • 7. Data: 2007-05-25 23:00:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:f37oka$j4n$1@news.onet.pl...

    > A może nękanie zgłosić, jeśli facet faktycznie uporczywie wydzwania i
    > nachodzi?

    Ewentualnie złośliwe niepokojenie. Ale nie sądzę, by to miało aż takie
    natężenie.

  • 8. Data: 2007-05-26 12:13:30
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Zbyszek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W 99,99% skończy się postanowieniem o odmowie wszczęcia postępowania
    > przygotowawczego z uwagi na to, ze czyn nie stanowi przestępstwa.

    No tak dopóki nie ma ciała to pewnie wszystko jest znikomą szkodliwością
    społeczną czynu. Choć i wtedy też nie ma bo zdaje się, że ostatnio w prasie
    pisali, że nawet trupa o 5 dniach nie chciało im się zabrać. I weź tu
    człowieku czuj się bezpiecznie.

    Facet ostatnio mi powiedział, że jest karnistą więc pewnie wie jak łamać
    prawo aby być niekaralnym.

    http://www.kurnik.pl/slownik/sp.phtml?sl=karnista
    ktoś obeznany w prawie karnym

    A karnista to osoba po prawomocnym wyroku to znaczy wielokrotnie karana?

    Bo gdyby to był jakiś zawód to by podał jego nazwę.
    Na mój gust karnista to osoba zajmująca się montowaniem karniszy bo facet
    nie ma pojęcia o przestrzeganiu prawa.

    Zbyszek

  • 9. Data: 2007-05-26 12:47:23
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Zbyszek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W 99,99% skończy się postanowieniem o odmowie wszczęcia postępowania
    > przygotowawczego z uwagi na to, ze czyn nie stanowi przestępstwa.

    ???

    "Zachodzi podejrzenie popełnienia przestępstwa wyłudzenia - art. 286 par. 1
    kodeksu karnego, który przewiduje ? Kto, w celu osiągnięcia korzyści
    majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym
    lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu
    lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8?."

    Moja interpretacja:
    Mój ojciec za pomocą pełnomocnictwa powierzył mi opiekę nad lokalem. Ten
    facet co bezpodstawnie rząda wydania rzeczy usiłuje wymusić na mnie wydanie
    rzeczy - czyli doprowadzić do tego abym niekorzystnie rozporządził mieniem
    pawilonu. Przedmioty, których rząda są przedmiotem rozliczeń pomiędzy
    wynajmującym (czyli ja jako pełnomocnik) oraz najemcą (który nie płaci
    czynszu).

    Zbyszek

  • 10. Data: 2007-05-26 22:58:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Gdyby takie rozumowanie było słuszne, to wówczas każda osoba, która
    przegrała sprawę przed sądem cywilnym powinna być stawiana przed karnym za
    usiłowanie wyłudzenia.

    Oszustwo miało by miejsce, gdyby gość w jakikolwiek sposób wprowadzał Cię w
    błąd. Ale przecież Ty wiesz, że to nie jest jego mienie. Wiec nie może Cię
    wprowadzić w błąd.