  • 1. Data: 2007-05-25 10:04:02
    Temat: Nabity w weksel
    Od: Jerry <j...@g...com>

    W ramach dzialalnosci gospodarczej podjalem wspolprace z firma
    "Elektroniczna Hurtownia", ktora w umowie wprowadzila zakaz
    konkurencji i zostal on zabezpieczony wekslem in blanco. Wspomniany
    zakaz - obowiazywal rok po zakonczeniu wspolpracy. Wspolpraca sie
    zakonczyla, minal rowniez rok "karencji". Zwrocilem sie po tym czasie
    do spolki "Elektroniczna Hurtownia" o zwrot weksla - uzyskalem
    odpowiedz, ze weksel nie zostanie mi zwrocony ("bo nie ..." (sic!).
    Zlozylem w zwiazku z tym wniosek do sadu o nieistnienie zobowiazania
    wekslowego oraz sprawe do prokuratury (bezprawne przetrzymywanie
    dokumentow). Prokuratura - umorzyla postepowanie, jednak sprawa sadowa
    jest w toku. Spolka "Elektroniczna Hurtownia" jednak - pomimo
    toczacego sie od 2 lat postepowania - zlozyla weksel do sadu, zadajac
    zaplaty wymienionej w nim wysokiej kwoty. Efektem moze byc za chwile
    komornik - ktory zapuka do moich drzwi ....Rozmawialem na temat
    zabezpieczania wekslem zakazu konkurencji z wieloma osobami. Okazuje
    sie, ze jest to bardzo czesta praktyka stosowana przez firmy, ktora ma
    byc swoistym "straszakiem" na pracownikow (wspolpracownikow) aby nie
    przechodzili do firm konkurencyjnych. Jednak o ile np. przepisy
    Kodeksu Pracy - jasno precyzuja procedury zwiazane z zakazem
    konkurencji (oddzielna umowa, odszkodowanie dla pracownika w okresie
    karencji - min. 25% wynagrodzenia itp.), o tyle w przypadku
    przedsiebiorcow - panuje pelna dowolnosc. Oczywiscie - mozna
    powiedziec - "trzeba bylo nie podpisywac tego weksla". Jednak tutaj
    kwestia ta wystepuje najczesciej PO zatrudnieniu (czy rozpoczeciu
    wspolpracy) z dana osoba. Wiele firm i wielu samozatrudnionych
    traktuje to jako "kolejny papierek do wypelnienia". Jednak ... brak
    zgody na jego podpisanie - wiaze sie najczesciej z rezygnacja
    (zwolnieniem) tego wspolpracownika. Wspolpracownik bowiem ZANIM
    rozpocznie nowa prace najczesciej NIE WIE, ze jego chlebodawca ma dla
    niego przygotowany weksel in blanco, ktory zostanie podsuniety do
    podpisu np. tydzien po podpisaniu umowy ....

    Jak myslicie, czy sa szanse na odszkodowanie na drodze cywilnej ?

  • 2. Data: 2007-05-25 10:37:59
    Temat: Re: Nabity w weksel
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jerry pisze:

    > Jak myslicie, czy sa szanse na odszkodowanie na drodze cywilnej ?

    Za co? Jakoś szkody nie widać.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-05-25 10:52:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Za co? Jakoś szkody nie widać.

    ale wszystko na to wskazuje ze niedlugo moze byc

  • 4. Data: 2007-05-25 11:05:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > ale wszystko na to wskazuje ze niedlugo moze byc

    Przyszłej szkody też nie widzę.
    Jak przegra ten proces cywilny to tylko przez własną głupotę.

  • 5. Data: 2007-05-25 11:14:36
    Od: "::WireFree::" <m...@n...magicbox.pl>

    A masz kolego umowe do tego weksla ?

    Jesli nie zabezpieczyles sie umowa to masz problem.

  • 6. Data: 2007-05-25 11:31:50
    Od: Jerry <j...@g...com>

    On 25 Maj, 13:14, "::WireFree::" <m...@n...magicbox.pl> wrote:
    > A masz kolego umowe do tego weksla ?
    >
    > Jesli nie zabezpieczyles sie umowa to masz problem

    jest umowa - definiujaca zakaz konkurencji. Jest rowniez deklaracja
    wekslowa, ktora okresla w jakim przypadku moze byc uzyty. Zakaz
    konkurencji nie zostal naruszony.

  • 7. Data: 2007-05-25 11:35:05
    Od: Jerry <j...@g...com>

    > Jak przegra ten proces cywilny to tylko przez w asn g upot .

    Chodzi Ci o proces o nieistnienie zobowiazania wekslowego czy
    ewentualny proces o odszkodowanie ?

  • 8. Data: 2007-05-25 11:35:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jerry pisze:

    > jest umowa - definiujaca zakaz konkurencji. Jest rowniez deklaracja
    > wekslowa, ktora okresla w jakim przypadku moze byc uzyty. Zakaz
    > konkurencji nie zostal naruszony.

    Czyli jak masz deklaracje; wekslowa;, a weksel zosta? wype?niony wbrew
    niej, to masz wgrywana; sprawe; jako pozwany. Wie;c o co chodzi?

  • 9. Data: 2007-05-25 11:38:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jerry pisze:

    > Chodzi Ci o proces o nieistnienie zobowiazania wekslowego

    Ten proces jest wa;tpliwy, z uwagi na kiepski interes prawny. To moz.esz z
    ?atwos'cia; przegrac'. Zalez.y jak be;dziesz argumentowa?.

    > ewentualny proces o odszkodowanie ?

    Proces o odszkodowanie przegrasz, bo nie ponios?es' szkody.

    Powinienes' wygrac', proces jako pozwany, skoro weksel zosta? wype?niony
    wbrew deklaracji wekslowej i moz.esz to udowodnic'. Jak taki proces
    przegrasz to tylko przez w?asna; g?upote;.

  • 10. Data: 2007-05-25 11:40:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jerry pisze:

    > Chodzi Ci o proces o nieistnienie zobowiazania wekslowego

    Ten proces jest wątpliwy, z uwagi na kiepski interes prawny. To możesz z
    łatwością przegrać. zależy jak będziesz argumentował.

    > ewentualny proces o odszkodowanie ?

    Proces o odszkodowanie przegrasz, bo nie poniosłeś szkody.

    Powinieneś wygrać, proces jako pozwany, skoro weksel został wypełniony
    wbrew deklaracji wekslowej i możesz to udowodnić. Jak taki proces
    przegrasz to tylko przez własna głupotę.