  • 1. Data: 2005-05-28 18:22:13
    Temat: Na podwórku wolno?
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Kiedyś czytałam tu wątki o przeklinaniu w miejscu publicznym, a dziś ten
    temat (choć nie do końca taki sam) dotknął mnie w rzeczywistości.

    Mieszkam w części miasta, gdzie stoją niemal wyłacznie budynki
    jednorodzinne. Ja akurat mieszkam w jedynym wielorodzinnym (6 mieszkań - też
    nie blok). Domki w większości są otoczone ogródkami. Na przeciw mojego
    budynku jest dawna stacja kolejowa, obok stacji są dawne kolejowe wychodki.
    Jeden z takich wychodków ktoś zamienił sobie na mieszkanko (tzn. jakiś
    menel). Przy owym szalecie zagospodarował sobie ogródek - jakieś 20 mq.
    Dziś w tym ogródku urządził imprezę i zaprosił gości. Jeden z gości schlał
    się na smutno i agresywnie, i zaczął pełnym głosem wykrzykiwać słowa uważane
    powszechnie za nieprzyzwoite - było go słychać w promieniu jakichś 100 m
    (akurat to wiem, bo spacerowaliśmy sobie z synkiem w międzyczasie i ok 100 m
    od tego ogródka można było już zrozumieć sens tych wrzasków). Z kolei sam
    ogródek jest 20 m od moich okien, w podobnej - od okien innych sąsiadów, ich
    ogródków, grill'ów, drogi, chodnika itd.

    Jest gorąco, okna pootwierane, w domu mam pięcioletnie dziecko....

    Po dwóch godzinach wysłuchiwania wrzasków: "qrwy", "ch..", "pier...",
    "jeb..." zadzwoniłam na 997 zapytać czy reagują w takiej sytuacji.

    Dyspozytor powiedział, że zasadniczo tak, jeśli klnący jest w miejscu
    publicznym. Ale jeśli facet ma prawa do tych 20 mq ogródka, to "wolnoć Tomku
    w swoim domku" (cytat dosłowny).

    To prawda, czy policji nie chciało się w miłe, upalne, sobotnie
    przedpołudnie ryzykować zajmowaniem się takim drobiazgiem?

    pozdr

    Monika

    P.s. No, dobra, przyznaję, najbardziej w tych wrzaskach wkurzyło mnie, jak
    niedomyty menel wrzeszczał, że nie lubi kobiet bo "te pie.. kur... śmierdzą"
    :D

  • 2. Data: 2005-05-28 19:09:44
    Temat: Re: Na podwórku wolno?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    <cut>
    Jeżeli było to po 10 wieczorem, to mogłeś zgłosić zagłuszanie ciszy nocnej.
    IMO powinni zareagować, w końcu demoralizacja przyszłej młodzieży. Czasem od
    czasu też se bluzgnę, ale nie wydzieram się.

    --
    http://tiny.pl/h4nz

  • 3. Data: 2005-05-28 19:14:15
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Dyspozytor powiedział, że zasadniczo tak, je?li kln?cy jest w miejscu
    > publicznym. Ale je?li facet ma prawa do tych 20 mq ogródka, to "wolnoć Tomku
    > w swoim domku" (cytat dosłowny).

    Pieprzyl jak potluczony. Na przeklinanie jest odpowiedni paragraf i ma
    obowiazek zareagowac bez wzgledu na to, po ktorej stronie płotu stoi
    "dźwiekotwórca". Niby jak on to sobie wyobrazal, wyjde na chodnik i
    zaczne przeklinac to mnie ukarze, a jak cofne sie o metr do tylu i bede
    na swojej dzialce to juz nie ma szans ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-05-28 19:23:46
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    > Jeżeli było to po 10 wieczorem, to mogłeś zgłosić zagłuszanie ciszy
    > nocnej.

    No, na nieszczęście okolicy, facet darł paszcze od ok 17 do 20. Potem chyba
    "upał" dał się we znaki, bo jakoś przycichł - teraz dalej pokrzykuje, tylko
    ledwo go słychać...

    Następnym razem uprę się, że mają coś z tym fantem zrobić.

    pozdr

    Monika

  • 5. Data: 2005-05-28 20:05:42
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Jeżeli było to po 10 wieczorem, to mogłeś zgłosić zagłuszanie ciszy
    nocnej.

    A dasz mi jakiś "paragraf", który mówi o ciszy nocnej?

    vertret

  • 6. Data: 2005-05-28 20:30:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    vertret napisał(a):
    > A dasz mi jakiś "paragraf", który mówi o ciszy nocnej?

    ciszy nocnej nie, bo to reguluja przepisy wewnetrzne, natomiast ciszy
    jako takiej owszem - sa odpowiednie paragrafy na produkowanie nadmiernej
    ilosci halasu :) poszukaj w archiwum grupy pod haslem "cisza nocna"

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-05-28 22:10:23
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 28/05/2005 21:14, KrzysiekPP wrote :

> [...]
    > "dźwiekotwórca". Niby jak on to sobie wyobrazal, wyjde na chodnik i
    > zaczne przeklinac to mnie ukarze, a jak cofne sie o metr do tylu i bede

    Niestety tak to wygląda:

    Za kodeksem wykroczeń
    Art. 141. Kto w miejscu publicznym umieszcza nieprzyzwoite ogłoszenie,
    napis lub rysunek albo używa słów nieprzyzwoitych, podlega karze
    ograniczenia wolności, grzywny do 1 500 złotych albo karze nagany.

    Miejscem publicznym jest miejsce dostępne dla nieokreślonej liczby osób.
    Ogrodzona działka nie jest takim miejscem. Gdyby jednak ustawodawca użył
    słowa "publicznie", zamiast "w miejscu publicznym" to trudno byłoby się
    nie zgodzić z przytoczoną powyżej argumentacją.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 8. Data: 2005-05-28 23:41:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Pieprzyl jak potluczony. Na przeklinanie jest odpowiedni paragraf i ma

    A który konkretnie, hmm?

> [...]
    > "dźwiekotwórca". Niby jak on to sobie wyobrazal, wyjde na chodnik i
    > zaczne przeklinac to mnie ukarze, a jak cofne sie o metr do tylu i bede

    Pytanie podchwytliwe: a kto określa, czy coś jest 'przeklinaniem' (jakiś
    paragraf może?). Bo np. u mnie w słowniku wyrazów bliskoznacznych (dość
    starym) jak byk stoi zaznaczone, że słowo 'prostytutka' jest słowem
    wulgarnym ;->

  • 9. Data: 2005-05-28 23:48:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]

    paragraf może?). Bo np. u mnie w słowniku wyrazów bliskoznacznych (dość
    starym) jak byk stoi zaznaczone, że słowo 'prostytutka' jest słowem

    A jak jakiś Niemiec będzie mówił o 'kurwach' (podpowiedź dla
    niekumatych: po niemiecku niemalże identycznie brzmi słowo 'zakręt') to
    go w Polce należy karać, czy nie? ;->

    I co z kimś cytującym teksty z bajek z dzieciństwa - konkretnie słynne
    "Carramba" pewnego Deszczowca? W innych krajach to słowo chyba nawet
    gorzej odbierane od naszej starej, dobrej kurwy...

    I dlaczego nikt nie stosuje tego przepisu w przypadkach związanych z np.
    filmem. Kino - miejsce publiczne. Idę do tego kina, a tam na ekranie
    Bogusław L. używa brzdkiego słowa! Ktoś powinien zostać za to ukarany -
    za to pokalanie w miejscu publicznym moich wrażliwych uszu
    "nieprzyzwoitymi" słowami.

    IMHO ten konkretny przepis jest z gatunku tych bardziej nawiedzonych i
    mętnych.

  • 10. Data: 2005-05-29 08:17:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    niebacznie popelnil news:4298ec4f$1@news.home.net.pl:

> [...]
    > Miejscem publicznym jest miejsce dostępne dla nieokreślonej
    > liczby osób. Ogrodzona działka nie jest takim miejscem.
    Sugerujesz, że gdy za takim ogrodzonym terenem umieszczę napis
    "Ku..., Ch Wam w d..." (w pełnym brzmieniu oczywiście) będę bezkarny?

    --
    pozdro
    poreba