  • Date: Sun, 29 May 2005 00:10:23 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Na podwórku wolno?

    Dnia 28/05/2005 21:14, KrzysiekPP wrote :

    > Pieprzyl jak potluczony. Na przeklinanie jest odpowiedni paragraf i ma
    > obowiazek zareagowac bez wzgledu na to, po ktorej stronie płotu stoi
    > "dźwiekotwórca". Niby jak on to sobie wyobrazal, wyjde na chodnik i
    > zaczne przeklinac to mnie ukarze, a jak cofne sie o metr do tylu i bede
    > na swojej dzialce to juz nie ma szans ?

    Niestety tak to wygląda:

    Za kodeksem wykroczeń
    Art. 141. Kto w miejscu publicznym umieszcza nieprzyzwoite ogłoszenie,
    napis lub rysunek albo używa słów nieprzyzwoitych, podlega karze
    ograniczenia wolności, grzywny do 1 500 złotych albo karze nagany.

    Miejscem publicznym jest miejsce dostępne dla nieokreślonej liczby osób.
    Ogrodzona działka nie jest takim miejscem. Gdyby jednak ustawodawca użył
    słowa "publicznie", zamiast "w miejscu publicznym" to trudno byłoby się
    nie zgodzić z przytoczoną powyżej argumentacją.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have