  • 11. Data: 2005-05-29 09:14:24
    Temat: Re: Na podwórku wolno?
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    wiadomości news:d7b000$9v5$1@opal.futuro.pl...
    > Pytanie podchwytliwe: a kto określa, czy coś jest 'przeklinaniem' (jakiś
    > paragraf może?). Bo np. u mnie w słowniku wyrazów bliskoznacznych (dość
    > starym) jak byk stoi zaznaczone, że słowo 'prostytutka' jest słowem
    > wulgarnym ;->

    Andrzeju, chce Ci się ?
    Temat "co jest przekleństwem?" był na tej grupie wałkowany X razy. Uważasz,
    że X+1 to liczba bardziej satysfakcjonująca?

    Myślę, że jeżeli facet mówi " pier-lone qu-wy, ch-ju. jeb-ny" w jednym
    zdaniu to nikt nie będzie wątpił że to co powiedział to słowa nieprzyzwoite.

    pozdr

    Monika

  • 12. Data: 2005-05-29 09:18:33
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"
    > Miejscem publicznym jest miejsce dostępne dla nieokreślonej liczby osób.
    > Ogrodzona działka nie jest takim miejscem. Gdyby jednak ustawodawca użył
    > słowa "publicznie", zamiast "w miejscu publicznym" to trudno byłoby się
    > nie zgodzić z przytoczoną powyżej argumentacją.

    Czyli następnym razem, zamiast bawić się w konwersacje z policją powinnam od
    razu szukac karków, które wytłumaczą delikwetowi negatywność takiego
    postępowania ?

    pozdr

    Monika

  • 13. Data: 2005-05-29 10:43:32
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 29/05/2005 10:17, poreba wrote :
    > Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    > niebacznie popelnil news:4298ec4f$1@news.home.net.pl:

    > Sugerujesz, że gdy za takim ogrodzonym terenem umieszczę napis
    > "Ku..., Ch Wam w d..." (w pełnym brzmieniu oczywiście) będę bezkarny?

    Sugeruję, że moim zdaniem, takie zachowanie nie wypełnia znamion
    wykroczenia z art. 141 kw. Ale może ono wypełniać znamiona innego
    wykroczenia lub przestępstwa, na przykład z art. 140 kw "publiczne
    dopuszczenie się nieobyczajnego wybryku" albo przestępstwa zniewagi z
    art. 216 kk.

    W przypadku, który rozpoczął ten wątek, moim zdaniem nie ma mowy o
    wykroczeniu z art. 141 kw, ale może być mowa o wykroczeniu z art. 51 kw:
    § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój,
    porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu
    publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    Mamy do czynienia tu bowiem z albo z zakłóceniem spokoju hałasem, albo z
    wywołaniem zgorszenia w miejscu publicznym "innym wybrykiem". Zauważ, że
    w tym ostatnim przypadku, miejscem dokonania wykroczenia nie musi być
    miejsce publiczne, wystarczy, że skutek w postaci zgorszenia nastąpi w
    miejscu publicznym.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 14. Data: 2005-05-29 11:53:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    idiom wrote:

    > Myślę, że jeżeli facet mówi " pier-lone qu-wy, ch-ju. jeb-ny" w jednym
    > zdaniu to nikt nie będzie wątpił że to co powiedział to słowa nieprzyzwoite.

    Ponawiam pytanie: kto i dlaczego określa, że dane słowo jest
    nieprzyzwoite ;->

    Tak, wiem, czepiam się, ale taki zapis w prawie jest takim samym
    idiotyzmem, jak nasza kochana pornografia, która za takową jest uznawana
    na podstawie indywidualnych odczuć oceniającego.

    Np. wg. niektórych jak zaczniesz mówić "cholera", "zaraza",
    "prostytutka" czy np. "pieprzę", to będziesz bluzgał.

    A prawo powinno do jasnej cholery ;-> być precyzyjne.

    Tak na marginesie: przypomniał mi się film "Demolition Man" i te cudne
    sceny, których Stalone chcąc zdobyć trochę papieru podchodził do
    automatu mandatowego i zaczynał używać 'nieprzyzwoitych' słów.

    Nie powiem, żeby nałogowe 'kalanie' języka i mnie nie drażniło, niemniej
    jednak uważam ujęcie tego w przepisach za przejaw pewnej
    świętojebliwości i bezmyślności ustawodawców - to powinna być stawa
    wyłącznie wychowania, podobnie jak np. publiczne dłubanie w nosie.

    Pomijam taki detal, że akurat mnie bardziej denerwuje np. "szłem" czy
    "samochud".

  • 15. Data: 2005-05-29 13:14:26
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "idiom" <i...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Dziś w tym ogródku urządził imprezę i zaprosił gości. Jeden z gości schlał
    > się na smutno i agresywnie, i zaczął pełnym głosem wykrzykiwać słowa
    uważane
    > powszechnie za nieprzyzwoite - było go słychać w promieniu jakichś 100 m
    > (akurat to wiem, bo spacerowaliśmy sobie z synkiem w międzyczasie i ok 100
    > od tego ogródka można było już zrozumieć sens tych wrzasków). Z kolei sam
    > ogródek jest 20 m od moich okien, w podobnej - od okien innych sąsiadów,
    ich
    > ogródków, grill'ów, drogi, chodnika itd.
    <ciach...>

    Art.51 KW
    par 1. Kto krzykiem (...) wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym (...)

    miejscem popełnienia wykroczenia jest miejsce, gdzie się ktoś zgorszył, a
    nie skąd gość krzyczał. Jeśli ktoś wystawi fjuta przez okno w domu a ktoś na
    ulicy się zgorszy, to jest to wykroczenie. Jeśli zaś fjuta wystawi się na
    ulicy, a zgorszy się ktoś w domu, to bym się zastanawiał.

    p.
    W,