  • 1. Data: 2005-05-28 18:59:49
    Temat: jazda rowerem po ulicy
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Witam,

    Czy sa jakies przepisy sankcjonujace (pewnie paragrafy w kodeksie drogowym)
    jazde rowerem z kolesiami obok siebie i zajmowanie calego pasa ruchu,
    zamiast gesiego jeden za drugim? Jak to wyglada jesli chodzi o strone
    prawna?

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 2. Data: 2005-05-28 19:15:45
    Temat: Re: jazda rowerem po ulicy
    Od: alugastrin <...@...pl>

    Dnia 2005-05-28 20:59, Romeq napisał(a):
> [...]
    > jazde rowerem z kolesiami obok siebie i zajmowanie calego pasa ruchu,
    > zamiast gesiego jeden za drugim? Jak to wyglada jesli chodzi o strone

    "Art. 16. 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.

    2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest
    obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni
    przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.

    3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o
    czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się
    na prawej połowie jezdni.

    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa.

    5. Kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, motorowerem, wózkiem ręcznym
    oraz osoba prowadząca pojazd napędzany silnikiem są obowiązani poruszać
    się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch pojazdu
    utrudniałby ruch pieszych."

    "Oddział 11

    Przepisy dodatkowe o ruchu rowerów, motorowerów oraz pojazdów zaprzęgowych

    Art. 33. 1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z
    drogi dla rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący rowerem,
    korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

    1a. W razie braku drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych
    kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z pobocza, z
    zastrzeżeniem art. 16 ust. 5, a jeżeli nie jest to możliwe - z jezdni.

    2. Dziecko w wieku do 7 lat może być przewożone na rowerze, pod
    warunkiem że jest ono umieszczone na dodatkowym siodełku zapewniającym
    bezpieczną jazdę.

    3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:

    1. jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;

    2. jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz
    nóg na pedałach lub podnóżkach;

    3. czepiania się pojazdów.

    4. Na przejeździe dla rowerzystów, kierującemu rowerem zabrania się:

    1. wjeżdżania bezpośrednio przed jadący pojazd;

    2. zwalniania lub zatrzymywania się bez uzasadnionej przyczyny.

    5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego
    rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

    1. opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem lub

    2. szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest
    dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i
    brakuje wydzielonej drogi dla rowerów.

    6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych,
    jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i
    ustępować miejsca pieszym.

    7. Kierujący rowerem może jechać lewą stroną jezdni na zasadach
    określonych dla ruchu pieszych w przepisach art. 11 ust. 1-3, jeżeli
    opiekuje się on osobą kierującą rowerem w wieku do lat 10."

    --
    alugastrin || email: N/A
    "Nagle zdałem sobie sprawę, że pistolet, bomby, rewolucja

  • 3. Data: 2005-05-28 20:07:15
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "alugastrin" <...@...pl> napisał w wiadomości

    "Art. 16. 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.

    Dzieki, oto wszystko, czego szukalem :)

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 4. Data: 2005-05-28 20:58:31
    Od: alugastrin <...@...pl>

    Dnia 2005-05-28 22:07, Romeq napisał(a):

    > Dzieki, oto wszystko, czego szukalem :)

    Na przyszlosc polecam jednak google, szukaj pod haslem: Kodeks Ruchu
    Drogowego.

  • 5. Data: 2005-05-28 23:04:37
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Na przyszlosc polecam jednak google, szukaj pod haslem: Kodeks Ruchu
    Drogowego.

    Wlasnie tak przed chwila zrobilem szukajac dalszych argumenotw. A sprawa
    dotyczy tego, ze :

    http://www.szczecin.mm.pl/~rower64/temp/burak.jpg

    rowerzysci czepili sie tego kierowcy. A IMHO rowerzysci tez jada
    nieprzepisowo. Dodatkowow robiac zdjecie stwarzaja zagrozenie. No i sama
    publikacja zdjecia - czy jest ona zgodna z prawem. Rowerzysci uwazaja, ze
    "oni sie tylko wyprzedzali i omijali nawzajem" i to nie byla zadna impreza
    masowa ( a nazwa, to masa krytyczna...).

    Moze jeszcze jakies paragrafy na nich? :>

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 6. Data: 2005-05-28 23:32:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    alugastrin wrote:

    > Na przyszlosc polecam jednak google, szukaj pod haslem: Kodeks Ruchu
    > Drogowego.

    A ja bym sugerował raczej stronę sejmu i poszukanie ustawy "prawo o
    ruchu drogowym".

  • 7. Data: 2005-05-28 23:38:28
    Od: alugastrin <...@...pl>

    Dnia 2005-05-29 01:04, Romeq napisał(a):

> [...]
    > "oni sie tylko wyprzedzali i omijali nawzajem" i to nie byla zadna impreza
    > masowa ( a nazwa, to masa krytyczna...).

    O co sie czepili ? Ze im palec pokazal ? Ze zdjecia widac, ze samochod
    znajduje sie na pasie wyznaczonym do ruchu, za to rowerzysci jada w
    jakims dziwnym stadzie. Ja na miejscu tego kierowcy przewiozlbym na
    masce robiacego zdjecie, a potem bym sie tlumaczyl ze mnie lampa
    blyskowa oslepil. Kolejna extrema nam wyrasta, rowerowa.

  • 8. Data: 2005-05-28 23:44:14
    Od: "Michał " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Romeq <r...@p...fm> napisał(a):

    > http://www.szczecin.mm.pl/~rower64/temp/burak.jpg
    >
    > rowerzysci czepili sie tego kierowcy. A IMHO rowerzysci tez jada
    > nieprzepisowo. Dodatkowow robiac zdjecie stwarzaja zagrozenie.

    Można założyć, że trójka rowerzystów po wewnętrznej stronie pasa wyprzedza
    pozostałych i następnie będą jechać gęsiego.Zdjęcie tego nie pokazuje i możemy
    dowolnie sobie to interpretować.Po drugie nie wiemy w jakiej odległości
    rowerzyści zostali wyprzedzeni przez kierowcę a powinno być to wg przepisów
    conajmniej 1 metr.Zdjęcie natomiast może być robione z samochodu.

    To zdjęcie które pokazujesz jako dowód nieczego nie udowadnia a jego
    interpretacja może być conajmniej dwojaka.

> [...]
    > "oni sie tylko wyprzedzali i omijali nawzajem" i to nie byla zadna impreza
    > masowa ( a nazwa, to masa krytyczna...).

    To że coś nazywa się Masa Krytyczna oznacza że jest to impreza masowa nawet
    jak przyjedzie 8 rowerzystów?MK mogła być równiedobrze eskortowana przez
    Policję a wtedy ten człowiek łamie prawo wjeżdzając w taką kolumnę.Natomiast
    rowerzyści mogą jechać jeden obok drugiego za pozwoleniem Policji.
    Twoje zdjęcie które ma być niby argumentem niczego nie udowadnia.

    > Moze jeszcze jakies paragrafy na nich? :>

    Może jakieś mocniejsze dowody?

    > Pozdrawiam,
    >
    > Robert

    Michał

  • 9. Data: 2005-05-28 23:54:45
    Od: "Michał " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    alugastrin <...@...pl> napisał(a):

    > Dnia 2005-05-29 01:04, Romeq napisa=B3(a):

    > ze
    > eza
    >
    > O co sie czepili ? Ze im palec pokazal ? Ze zdjecia widac, ze samochod=20
    > znajduje sie na pasie wyznaczonym do ruchu, za to rowerzysci jada w=20
    > jakims dziwnym stadzie.

    Ze zdjęcia nic nie widać.Nie widac tego w jakiej odległości samochód
    wyprzedził rowerzystów (powinien conajmniej 1 metr), którzy mogli jechać
    gęsiego a zdjęcie pokazuje moment kiedy trzech wyprzedza pozostałych co nie
    jest jak pamietam zabronione.Czyż nie?Skąd ta slepa wiara w jedno zdjęcie.Nie
    masz żadnych dowodów na to co było kilkanaście sekund wcześniej.

    A czepić to sięmogli właśnie tego że wyprzedza ich 40 cm mimo że prawo nie
    mówiąc o zdrowym rozsądku mówi o conajmnie 1 metrze.Jak byś się czuł będąc na
    miejscu rowerzysty?A jak nie masz możliwości wyprzedzenia to odsyłam do
    przepisów one "mówią" co powinienś zrobić w takiej sytuacji.

    Ja na miejscu tego kierowcy przewiozlbym na=20
    > masce robiacego zdjecie, a potem bym sie tlumaczyl ze mnie lampa=20
    > blyskowa oslepil. Kolejna extrema nam wyrasta, rowerowa.

    Zastanów się o czym piszesz kilka razy.Nie wierz w to co widzisz na jednym
    zdjęciu, chyba mało w zyciu widziałeś skoro bierzesz wszystko na wiarę, albo
    jesteś bardzo wierzącym człowiekiem.Więcej mądrości na drodzę życzę trafisz
    kiedyś na jeszcze głupszego ale wtedy na tym forum już nic nie napiszesz

    Michał

  • 10. Data: 2005-05-29 00:33:50
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Michał " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przepisów
    > conajmniej 1 metr.Zdjęcie natomiast może być robione z samochodu.

    I ta trojka rowerzystow jedzie metr od innych? I tak non stop sobie jechali?
    No filmu wideo nie mam...

    > Natomiast
    > rowerzyści mogą jechać jeden obok drugiego za pozwoleniem Policji.

    A gdzie to jest napisane? Podaj mi przepis, prosze?

    > Może jakieś mocniejsze dowody?

    Filmu nie mam, mam zeznania (jest sporawa dyskusja na
    pl.regionalne.szczecin) I to by bylo na tyle...

    Pozdrawiam,

    Robert