  • 1. Data: 2005-05-28 14:01:52
    Temat: Egzekucja
    Od: "K. Borek" <k...@a...waw.pl>

    Witam.
    Komornik dokonał opisu i oszacowania nieruchomości.
    Dłużnik wniósł skargę na opis i oszacowanie.
    Zaskarżenie opisu i oszacowania teoretycznie - zgodnie z art. 952 zd. 2
    kpc - uniemożliwia przeprowadzenie licytacji zajętej nieruchomości.
    Komornik wyznaczył jednak termin.
    Ze względu na brak sankcji do art. 952 kpc, w przypadku sprzedaży
    nieruchomości wskutek przeprowadzenia licytacji będzie ona ważna.
    Jak 'zablokować' komornika?

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 2. Data: 2005-05-28 16:41:09
    Temat: Re: Egzekucja
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K. Borek" napisał:

> [...]
    > Ze względu na brak sankcji do art. 952 kpc, w przypadku sprzedaży
    > nieruchomości wskutek przeprowadzenia licytacji będzie ona ważna.

    Termin licytacji nie moze byc wyznaczony wczesniej niz po uplywie
    miesiaca po uprawomocnieniu sie opisu i oszacowania.

    Naruszenie przez komornika tego terminu ustawowego nie powoduje
    niewaznosci dokonanych czynnosci, moze jedynie rodzic odpowiedzialnosc
    komornika za ewentualne szkody.

    Wszelkie czynnosci komornika w zakresie obwieszczen o licytacji
    podlegaja oczywiscie zaskarzeniu skarga na czynnosci komornika.

    Dotyczy to przede wszystkim niezachowania terminow przewidzianych dla
    doreczenia i oglaszania obwieszczen, wadliwej tresci obwieszczen,
    zaniechania obwieszczen.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2005-05-28 18:11:36
    Od: "marcin franczyk" <p...@f...org>

    Sąd zawiesi postępowanie tylko jeśli masz poważne merytoryczne zarzuty -
    jęsli brzmią one - nie chcę zapłacić bo nie - nie zawracaj głowy grupie....
    długi trzeba płacić :-)

  • 4. Data: 2005-05-29 11:44:00
    Od: "K. Borek" <k...@a...waw.pl>

    treneros wrote:

    > Termin licytacji nie moze byc wyznaczony wczesniej niz po uplywie
    > miesiaca po uprawomocnieniu sie opisu i oszacowania.

    Niestety, został wyznaczony chociaż nie została nawet rozpoznana skarga na
    opis i oszacowanie. Małe są szanse, że zostanie rozpoznana do dnia
    licytacji, a nawet jeśli, to nie ma szans aby się przed dniem licytacji
    uprawomocniło postanowienie sądu wydane na skutek rozpoznania tej skargi.

    Ot, polska rzeczywistość...

  • 5. Data: 2005-05-29 11:44:04
    Od: "K. Borek" <k...@a...waw.pl>

    marcin franczyk wrote:
    > Sąd zawiesi postępowanie tylko jeśli masz poważne merytoryczne
    > zarzuty - jęsli brzmią one - nie chcę zapłacić bo nie - nie zawracaj
    > głowy grupie.... długi trzeba płacić :-)

    Nie jestem dłużnikiem w tej sprawie akurat ;)
    Nie pytam też o to, czy należy płacić długi tylko jak przywołać komornika do
    zgodnego z k.p.c. postępowania. Opis i oszacowanie zupełnie nie obejmuje
    wykończenia i instalacji w budynkach wzniesionych na nieruchomości (wg.
    operatu są tam posadzki betonowe, a faktycznie są na tych posadzkach
    parkiety, w budynku jest kotłownia CO gazowa, instalacja miedziana itp.). W
    ten sposób wartość nieruchomości zaniżono w stosunku do wartości
    rzeczywistej o ok. 70%.