    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Date: Mon, 26 Sep 2005 10:59:14 +0200

    > Charytatywnie? O ile pamiętam, Novell jest jak najbardziej firmą
    > komercyjną. Podobnie 'parę' innych dystrybutorów równych wersji Linuxa.

    ale czy zyja akurat z linuxa? z jego dystrybucji? czy z dodatkowego softu?

    > Bo jest monopolistą - nikt nie produkuje kompatybilnego systemu.

    nie rozumiem tego ( z kompatybilnoscia)

    > Nie chcem ale muszem. Bo jakiś decydent zadecydował zastosowanie programu
    > napisanego tylko i wyłącznie pod windows. I to na tyle niechlujnie, że ów
    > program ma 'drobne problemy' z czytaniem klucza sprzętowego.

    wybierz inny program albo sam napisz swoj, zawsze masz wybor, a jak chcesz z
    tego powodu pluc na czlowieka to nie na Billa tylko wlasnie na tych co pisza
    oprogramowanie na ten system.

    > Dobry? Stabilny? Znajomy się przesiadł z 98se na XP. 98se sobie instalował
    > sam, XP też.

    nie qmam, cos mu wywalilo? Ja korzystam od kilku lat,isntolalem wiele razy ,
    nigdy bez powodu istotnego mi si enie zawiesil.
    a jak sie zaeislil wwyniku zlego zdzialania aplikacji firmy 3ciej to
    odwiesic mozna bez problemu bez skutkow ubocznych.
    moze sam potestuj zamiast sluchac znajomych.

    > Po podłączeniu sieci z miejsca zaczął się resetować.

    to byl bubel w 1 wersji XP, ale uaktulanienia online albo za darmo
    zamowieony service pack ze strony windowsa
    (na ktorym jest infomramcja by pozyczac kolegom aby sobie zainstalowali!!!)
    zalatwia sprawe. Takze jest to szybko naprawiony 'bug'

    > Dopiero po dokładnym skonfigurowaniu komputer przestał być dostępny dla
    > wszystkich jak tania dziwka.

    no i co w tym zlego? Nie rozumiem

    > Głównym powodem popularności wingrozy jest marketing, sponsoring,
    > manipulacje i praktyki monopolistyczne. Oraz pewna 'bezwładność'
    > użytkowników.

    nie, na pewno nie, popularnosc systemu jest powodowana iloscia
    oprogramowania jakie tworza na niego firmy 3cie.
    Bardzo sie mylisz.

    > Gdyby oprogramowanie było tworzone pod windows przez tak wielu ludzi, jak
    > pod linuxa...

    jest, a darmowe z sourceforge czesto jest niedopracowane.

    P.