  • Data: 2005-09-26 11:27:36
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli jesteś np. producentem pocztówek i na zrobionym zdjęciu
    > "zarabiasz" to nie ma żadnej i to i to jest kopia czyjegoś dzieła.
    > Różnica polega tylko na tym, że prawo różnie traktuje
    > oba procedery

    nawet nie wiesz jak bardzo sie mylisz, producent takiej pocztowki poniosl by
    odpowiedzialnosc karna
    ( w usawie o prawach autorskich, patrz rozdzial o odpowiedizlanosci karnej)
    poniewaz czerpal by korzysc
    z czejego dziela bez jego zgody.

    >. Załóżmy teoretycznie że jesteś w
    > muzeum i chcesz zrobić "kopię" obrazu. Jeśli nie zapytasz
    > autora/właściciela czy możesz i nie otrzymasz pozwolenia
    > (załóżmy również, że zwyczajowo autor nie zgadza się na
    > kopiowanie dzieła w jakikolwiek sposób tak jak to jest z softem)
    > to jest to to samo co nielegalne kopiowanie oprogramowania.

    mowisz? no to powiedz jeszcze skad osoba ktora zamierza wbrew woli autora
    uzywac oprogramowania
    sciaga - kopiuje te oprogramowanie, czy od producenta bezposrednio (tu
    muzeum) czy juz z ukradzuionej
    wersji a co za tym idzie nabywa przedmiot (nastepny par..(...). tej samej
    karze ...(...).. program) w ktorym powinien i ma nawet obowiazek
    podejrzewac ze pochodzi z kradziezy.

    > Moim zadaniem karane powinno być komercyjne wykorzystanie
    > dzieła do którego nie masz praw.

    Czyli krasc ciezarowki dopoki nie bedziemy nimi wozic towaru tak?
    W ten sposob na to popatrz.

    oprogramowania nie kradniesz poto by patrzec na niego (bo tego nikt Ci enie
    moze zabronic) a po to by go uzywac.
    I absolutnie niczym sie nie rozni od wersji oryginalnej.

    P.