  • Data: 2005-09-26 08:34:29
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: "witek" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    IMHO to można rozdzielić na 2 sprawy:
    1. Używanie programów bez licencji.
    2. Nielegalne posiadanie filmów i mp3.

    ad.1. Tutaj możesz się bronić, że nie czerpałeś korzyści finansowych z
    zainstalowanych programów i że służyły jedynie celom edukacyjnym. Wiem, że
    to cienkie, ale nic lepszego nie ma :-/ Rzekomą stratę twórców programów
    możesz podwarzyć twierdząć, że i tak nigdy byś tych programów nie kupił, bo
    Cię na nie nie stać.

    ad.2. Tutaj możesz się powołać na uzyskanie tychże kopii w ramach tzw.
    "stosunków towarzyskich". Też napomknij o braku korzyści finansowych, o tym,
    że nie kopii dalej nie rozpowszechniałeś.

    Ugoda - najlepsze rozwiązanie. Na ugodę w procesie cywilnym też jest
    szansa. Życzę powodzenia i na przyszłość, więcej rozwagi.

    pozdrawiam,
    witek.