  • 1. Data: 2010-08-18 19:37:53
    Temat: Mundur a prawo...
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Czy mozna w takim umundorowaniu wojskowycm chodzic po ulicy?
    http://allegro.pl/item1182930340_bluza_flecktarn_bw_
    roz_16_185_195_115_okazja.html
    http://allegro.pl/item1187015665_bluza_polowa_wz_127
    a_mon_104_172_nowa.html
    pomijajm kwestie ze przymyka sie oko podczas róznych insenizacji wojennych
    i wiele przepisow byc moze dotyczacych ubioru nie jest adekwatnie
    przestrzeganych

    wiec czy noszenie podobnych ubiorow, bez dystynkcji jest zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2010-08-18 20:23:54
    Temat: Re: Mundur a prawo...
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-18 21:37, Kris pisze:
> [...]
    > przestrzeganych
    >
    > wiec czy noszenie podobnych ubiorow, bez dystynkcji jest zgodne z prawem?

    Jest zgodne (prawie). Żeby było całkiem zgodne i nie do zakwestionowania
    należałoby odpruć pagony. Tych bluz nie da się zakwalifikować jako
    umundurowanie.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2010-08-18 20:24:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:
    > Czy mozna w takim umundorowaniu wojskowycm chodzic po ulicy?
> [...]

    To nie jest mundur tylko bluza.

    W białej koszuli z kołnierzem i w krawacie też się będziesz bał pokazać?
    Toż to element munduru policjanta ;->

  • 4. Data: 2010-08-18 20:33:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MZ pisze:

    > Jest zgodne (prawie). Żeby było całkiem zgodne i nie do zakwestionowania
    > należałoby odpruć pagony.

    Co się czepiasz pagonów? To normalny element kroju zwykłych koszul.

    Co innego jakby tam były jakieś oznaczenia jednostek/stopni.

  • 5. Data: 2010-08-18 20:57:15
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-18 22:33, Andrzej Lawa pisze:

    > Co się czepiasz pagonów? To normalny element kroju zwykłych koszul.
    >
    > Co innego jakby tam były jakieś oznaczenia jednostek/stopni.
    Puste pagony to oznaczenie szeregowego. Podałem najbardziej
    "prawoporządny" scenariusz. Z autopsji będąc kiedyś na poligonie jako
    cywilny serwisant sprzętu komp. używanego podczas ćwiczeń dostałem
    kompletny mundur, ale pagony odcięli, właśnie dlatego, żeby nie mylić
    mnie z szeregowcem :). Niemniej zgadzam się, że bluza nie jest mundurem
    i w zasadzie nawet z pagonami można nosić bez konsekwencji.

    --
    MZ

  • 6. Data: 2010-08-18 21:24:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MZ pisze:

    > "prawoporządny" scenariusz. Z autopsji będąc kiedyś na poligonie jako
    > cywilny serwisant sprzętu komp. używanego podczas ćwiczeń dostałem
    > kompletny mundur, ale pagony odcięli, właśnie dlatego, żeby nie mylić

    I w konsekwencji przestałeś mieć mundur ;)

    Mundur bez pagonów nie jest mundurem, a tym bardziej sama koszula -
    nawet z pagonami.

  • 7. Data: 2010-08-18 21:24:49
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    no to juz nic z tego nie wiem
    mam taka jakby koszule moro z polska flaga na ramieniach
    i typowe buty i spodnie wojskowo z polskiej armi
    bez zadnych odznaczen

    na grupie news:alt.pl.allegro
    zadalem w tym samym czasie jednakowe pytanie
    zostalem zasypany przepisamy

    odpowiednie nie wolno

  • 8. Data: 2010-08-18 21:28:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:

    > zadalem w tym samym czasie jednakowe pytanie
    > zostalem zasypany przepisamy

    A czym konkretnie?

    > odpowiednie nie wolno

    Hę?

  • 9. Data: 2010-08-18 21:36:37
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    wiadomości news:4c6c5094@news.home.net.pl...

    > A czym konkretnie?

    > Hę?

    bo to polski mundur i nie mozna go nosic nie bedac zolnierzem poza
    przypadkami wymienionymi w ustawie czyli:

    "Zakaz, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy używania munduru lub jego
    części,
    pozbawionych oznak wojskowych, określonych odpowiednio w § 2 ust. 2 pkt 11,
    12,
    16 i 17, przez młodzież, instruktorów i specjalistów zrzeszonych w
    stowarzyszeniach lub organizacjach społecznych, które zawarły porozumienia o
    współpracy z Ministrem Obrony Narodowej, a ich statuty przewidują
    prowadzenie
    działalności na rzecz obronności państwa, oraz młodzież szkolną i akademicką
    realizującą przedsięwzięcia w ramach przysposobienia obronnego, obozów
    specjalistycznych i podczas uroczystości o charakterze patriotycznym.".

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

    z dnia 19 października 2005 r.

    w sprawie zakazu używania munduru wojskowego lub jego części

    (Dz. U. z dnia 31 października 2005 r.)

    § 2. 1. Wprowadza się zakaz używania:
    1) munduru wojskowego, o którym mowa w § 1 ust. 1,
    2) części munduru wojskowego, o których mowa w § 1 ust. 2
    - przez osoby nieuprawnione, chociażby przedmioty te zostały pozbawione
    oznak
    wojskowych.

  • 10. Data: 2010-08-18 21:40:00
    Od: "Kris" <n...@w...pl>