    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Morderstwo Iwony Cygan
    Date: Wed, 10 Jan 2018 00:36:51 GMT

    On 2018-01-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    cygan-oskarzono-17-osob-w-tym-policjantow-6193798713
    952385a

    > Ale najwazniejszego nie ma - kim jest Jozef K ?
    >
    > Tak swoja droga - myslicie, ze po 20 latach mozna kogos rzetelnie
    > skazac ?
    > No dobra - bywaja czasem "twarde" dowody, ale to chyba nie tu ?
    > Czy "oskarzony mataczy w sledztwie, bo nie chce powiedziec gdzie byl
    > 13 sierpnia 1998 roku.

    Według Wyborczej po pierwsze była zmowa milczenia, która w końcu zaczeła
    pękac, po drugie, jest najprawdopodobniej świadek koronny. Kupa ludzi
    widziała i wiedziała, więc jesli zdecydowali się mówić to wystarczy
    porównac ich zeznania. W sumie wynika, że dużo osób pamięta i po tych 20
    latach.

    Dziewczynę skatowali, wyprowadzili skatowaną z knajpy na oczach wielu
    świadków w tym policjantów. To nie jest coś takiego, że ktoś zapyta o
    jakis mało znaczący wypadek przed n-laty, a o coś co w ludziach siedzi i
    będą to pamiętać do usr. smierci. Inni pamietaja bo wiedzieli co się z
    nimi stanie jeśli komus o tym powiedza.

    > Zwoj drutu ktos trzymal 20 lat w szopie ? Moze i tak, ale jak ustalic,
    > ze to ten konkretny zwoj ...

    Myślę, ze to aż tak na badaniach nie jest tu oparte bo i tak na dobrą
    sprawę chyba żadnego prawidłowego zabezpieczenia nie było.

    Generalnie autor spekuluje, że wątpliwe jest aby ci bezpośrednio
    wskazani jako mordercy zorganizowali i wykonali całą tę masakrę na
    właśne bezpośrednie seksualne potrzeby i może wchodzi w grę, albo że
    Iwona miała być sprzedana albo wystawiona dla kogoś kto czekał w
    hangarze. Ta druga wersja o tyle mnie nie przekonuje, że oni ją
    zmasakrowali już przed zawiezieniem do hangaru.

    --
    Marcin