  • From: Olgierd <n...@n...problem>
    Subject: Re: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?
    Date: Sun, 24 Sep 2006 09:32:12 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <45145827$1@news.home.net.pl> <6...@4...net>
    <ef3erl$od9$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <1dpf0if3zz0x4$.12hnqygywcbqp.dlg@40tude.net>
    <ef3rjv$gn$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <z61kjo2ovpws$.1892qgwu5ykev$.dlg@40tude.net>
    <l...@n...lechistan.com>
    <hlyhkies7mvy$.q02ei2xxnwim.dlg@40tude.net>
    <v...@n...lechistan.com>
    X-(c)opyright: Olgierd

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > A nawet jeśli, to jest chore - etatowiec jest semi-niewolnikiem: można
    > go podsłuchiwać, podglądać, rewidować... W czasie pracy nie ma nic
    > prywatnego - dobrze, że jeszcze nie pilnują, czy przypadkiem podczas
    > pracy nie ma jakichś prywatnych myśli ;-/

    To jest na szczęście tylko scenariusz jakiegoś futurystycznego filmu.
    Pracodawca może w regulaminie pracy zakazać korzystania ze służbowego
    sprzętu do prywatnych celów. Może wypowiedzieć umowę pracownikowi
    jeśli zakaz ten zostanie naruszony. Ale nie zmienia to faktu, że
    pracodawca nie może zapoznać się z treścią wiadomości, które nie
    są dla niego przeznaczone.
    Tak samo pracownik może mieć w kieszeni prywatnego/służbowego fartucha
    list, książkę, prywatne klucze albo prywatne pieniądze. Może je w
    pracy oglądać, brać do ręki, przekładać do innej kieszeni, do torby
    albo do szuflady. To, że fartuch jest własnością pracodawcy nie
    zmienia ani zasad dot. własności w.w. przedmiotów, ani też prawa tego
    pracownika do prywatności.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||