  • Data: 2006-09-24 21:18:08
    Temat: Re: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 24 Sep 2006 22:02:45 +0200, na pl.soc.prawo, scream napisał(a):

    > Moge poprosic o taki przepis? Pytam powaznie, bo nie wiem.

    Kwestia dotyczy zakresu podmiotowego przepisów o dobrach osobistych
    zawarych w Kodeksie Cywilnym. Wiele spraw rozstrzyganych przed polskimi
    sądami np. nagrywanie pracowników bez ich zgody kończy się zasądzeniem
    odszkodowań. I tutaj właśnie pojawia się problem. Sam w pracy posiadam
    monitoring video i poza tablicami informacyjnymi o nagrywaniu pracownicy
    nie wyrazili pisemnie zgody na wykorzystywanie ich wizerunku, wolności
    czyli priorytetowych dóbr osobistych. Po analizie ogólnej wiedzy dostępnej
    w internecie wiem, że zgoda nie jest wymagana w przypadku istnienia
    zbiorowych porozumień wewnątrz zakładowych, czy też nawet regulaminu pracy,
    w którym informuje się o istniejącym monitoringu.

    Sytuacja jasna w przypadku pracowników i pracodawcy, który stosując
    monitoring dąży np. do podniesienia efektywności produkcji w swoim
    zakładzie, ale co jeśli na teren firmy wkraczają postronne osoby np.
    klienci ?

    Tutaj stosowne ostrzeżenie "uwaga monitoring, jesteś nagrywany" ma
    zasadność. Klient widzący taki anons automatycznie wyraża zgodę na
    wykorzystanie jego wizerunku, w celu zapewnienia bezpieczeństwa w
    zakładzie, na którego terenie się znajduje (bhp, ochrona własności firmy
    przed kradzieżą, etc.)

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex: